היום ה-03 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

קדוש מעונה

זה מה שקרה למנכ"ל החברה הכלכלית, דני קדוש אשר היה תחת עיניהם הבוחנות והחוקרות של אנשי יחא"ה. במהלך השנים האחרות נבדקה כל פינה בפעילות החברה ומעשיו של קדוש נחקרו בשבעים ושבע עיניים. מישהם לחשו לאוזני החוקרים שמדובר ב'דג שמן' הנושא קופת שרצים…

החוקרים בדקו ובדקו ושבו ובדקו ולבסוף לא העלו בחכתם אפילו זנב של סרדין.

 

– שלום דני. ברכות. בימים אלו קיבלת הודעה על כך שלא נמצאו ראיות להעמידך לדין. מה הייתה תגובתך הראשונה?

"אולי אפתיע אותך, אבל כשפתחתי את המעטפה וקראתי את הבשורה ממש לא התרגשתי או צהלתי יתר על המידה. מי שמכיר אותי יודע שמלכתחילה לא היה לי ספק באשר לתוצאות החקירה. לא היה לי ספק שהאמת תצא לאור ולא היה לי ספק שמדובר בתלונה של גורמים אינטרסנטיים שהתלוננו רק בגלל שהפרעתי להם למצוץ את הקופה הציבורית ומנעתי בזבוז כספי ציבור".

 

– מה הדבר הראשון שעשית כאשר קיבלת את ההודעה  על סגירת התיק נגדך?

"הודעתי לאשתי ולילדיי וראיתי את האושר עליהם. זה היה מספיק בשבילי. לאחר מכן התקשרתי לראש העיר שהתרגש מכך יותר ממני. במהלך השיחה בינינו שנמשכה כשעה דיברנו אולי דקה וחצי על הנושא ושאר הזמן על הפרויקטים הרבים שמבוצעים בימים אלו בעיר ושיבוצעו בעתיד על ידי החברה הכלכלית. קריית שמונה עוברת תהליך מדהים של עשייה. בכל מקום רואים טרקטורים עובדים, אנחנו משקיעים מיליוני שקלים בשדרוג תשתיות, שיפור כבישים ובנייה מסיבית בכל מקום. קריית שמונה צועדת בכיוון הנכון וזה הרבה יותר חשוב מההחלטה לסגור נגדי את התיק שנפתח סתם ללא סיבה".

 

– עוד לפני ההודעה המשמחת. ספר על מה שעבר עליך ועל המשפחה במהלך החודשים בהן נחקרת?

"לא היה לי ספק באשר לתוצאות החקירה וממש לא הופתעתי. ידעתי כל העת שזו תהיה התוצאה. מי שבאמת התרגשו היו רעייתי ובני משפחתי. הם קיבלו קשה את החקירה כי הם ידעו כל העת שאני משרת את הציבור מבוקר עד לילה ולא הבינו למה זה מגיע לי. כשהכל כבר מאחורי אני שמח יותר בשבילם בני משפחתי מאשר בשבילי".

 

– אפשר לנחש שהמשפחה חוותה את התקופה הזאת הכי קשה. ספר על כך.

"המשפחה היא העוגן שלי. במשך כל שנותיי בצבא, שנים בהם סיכנתי את חיי, המשפחה תמיד דאגה לי והלילות שלהם לא היו נורמאליים. הדאגה שלהם לא נתנה להם מנוח. והנה כשהשתחררתי מהצבא והתחלתי לעבוד במגזר הציבורי, המשפחה שלי ראתה ושמעה מה מדברים על מנכ"ל זה או אחר, על נבחר ציבור זה או אחר והם התחילו להתגעגע לימים שהייתי בצבא. שם זכיתי להערכה מכל הכיוונים.

באחד הימים אמר לי בן משפחה קרוב שהוא דואג לי יותר שאני במגזר הציבורי מאשר דאג לי כאשר סיכנתי את חיי בצבא. זה למעשה הסיפור כולו".

 

– האם היו גילויים של שמחה לאיד מצד אי אילו אנשים?

"כשאתה נמצא במצבים קשים אתה מגלה את האנשים והחברים האמיתיים ולצערי גם כאלה שחשבת שהם כאלו. כשהכל טוב לא חוכמה להיות מוקף באנשים. הבעיה מתחילה כשקשה. אם יצא משהו טוב מהתקופה הזו הוא שהכרתי את האנשים טוב יותר מבעבר".

 

– באשר לך. כיצד מתפקדים בעבודה כל-כך מורכבת וחשופה מול קבלנים ונותני שירות לעירייה באמצעות החברה הכלכלית?

"פשוט מאוד, ביושר ובהגינות. אחרי שנתיים שיאח"ה בדק אותי ואת החברה הכלכלית ביסודיות ולא מצאו מאומה בהתנהלותי זה למעשה אומר הכל ומוכיח את התנהלותי המקצועית והישרה. אני יודע שהסגנון שלי לעיתים מפחיד אנשים אבל זה אני ולעולם אפעל למען האינטרס הציבורי ושמירת הקופה הציבורית".

 

– האם היו מקרים בהם חברים או מכרים התרחקו ממך בגלל החקירה?

"אנשים מסוימים ניסו כל העת ליצור מציאות מדומה כאילו יש אי סדרים בחברה הכלכלית. הגדיל לעשות חבר מועצה ובכל עת דאג לומר כי נעשים מעשים פליליים בחברה הכלכלית. דווקא ממי שהיה פעם איש חוק הייתי מצפה שיאפשר לחקירה להסתיים לפני שהוא מאשים ושופך את דמי. הוא אף פרש מהחברה הכלכלית כי טען שנעשים שם דברים חמורים. נו, מה יצא?! קיבלתי למעשה תעודת הכשר על כל פועלי בחברה הכלכלית. מההשמצות והאשמות השווא לא נשאר דבר. חשבתי לתומי שאותו חבר מועצה יתקשר להתנצל אבל עד עכשיו הוא לא עשה זאת".

 

– מה המסקנות שלך מהחוויה הלא נעימה שעברת?

"מסקנה אחת ברורה. כל זמן שאתה פועל ביושר לך עם האמת שלך עד הסוף. לא אשקר ולא אומר שנהניתי בחקירות. אני לא מאחל את זה לאף אחד. גם לא לאלו שהשמיצו אותי והעלילו עליי עלילות שווא. בסופו של דבר סופה של האמת לנצח. אני מודה למשפחתי, לחברים שלי שתמכו בי ובמיוחד לראש העיר הרב ניסים מלכה שהאמין בי כל העת וחיזק אותי כל שבוע. את הגיבוי שהוא העניק לי בתקופות הקשות לא אשכח לעולם".

 

– עוד משהו לסיום?

"כן. בוודאי. אם יורשה לי לפנות דרכך ישירות לתושבים ולבקש מהם להימנע מהכפשות ומשפיכת דם מיותרת. המקרה שלי יכול להיות המקרה של אחד אחר. כל השיימניג בפייסבוק, ההכפשות, לשון הרע והשקרים שמופצים מבוקר עד ערב הם דבר מסוכן שבסופו חוזר לאותם משמיצים כבומרנג. לצערי מספר מצומצם של נבחרי ציבור במקום לעצור את הסחף הזה, נמצאים עם ההמון ומצטרפים לחגיגה. על כך חורה לי. נקווה שאנשים יחשבו פעמיים לפני שהם משמיצים וחורצים גורלות של אדם. אותי כבר הרשיעו בטרם החקירה. למזלי הוכח שאני נקי מכל רבב. לא בטוח שמכפישיי היו יוצאים מהחקירות כפי שאני יצאתי זך ונקי".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad