היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ראש העיר בשובו מננסי: קריית שמונה 'עיר השלום'

 

עוד הוחלט על חילופי משלחות נוער וסטודנטים בין הערים.

הקהילה היהודית בננסי שאירחה בסוף השבוע את ראש העיר ביקשה ממנו לסייע להם בקיום מפגש בין להקות המחול הוותיקות בקריית שמונה עם הקהילה היהודית בננסי ועם המשפחות היהודיות שאירחו במרוצת השנים את המשלחות מקריית שמונה. מדובר על להקות המחול שהתארחו בננסי החל משנות השמונים.

ראש עיריית ננסי אנדרי רוסינו וראש עיריית קריית שמונה הכריזו על על כוונתם להפוך את קריית שמונה לעיר השלום.

רוסינו המקושר היטב עם חברי הוועדות השונות באיחוד האירופי הבטיח לגייס תמיכה רחבה לרעיון ולבקש כבר בחודשים הקרובים מחבריו באיחוד האירופי לקיים על כך דיון בוועדות האיחוד.

הרעיון הוא לקיים בקריית שמונה פסטיבלים בינלאומיים של אומני שירה, פיסול וציור וכן יוצרים מכל העולם שיקיימו בקריית שמונה, סמוך למשולש הגבולות ישראל, לבנון וסוריה  מופעים ותערוכות בהשתתפות יוצרים מכל העולם בנושא השלום.

הרעיון זכה לתמיכה גם משגריר ישראל בצרפת יוסי גל וחברי פרלמנט שהשתתפו במפגש.

לקראת סוף הביקור נחנכה השדרה הראשית בפארק המרכזי של ננסי הסמוך לכיכר סטניסלס ולבניין עיריית ננסי. מעתה תקרא השדרה "שדרת קריית שמונה".

רוסינו אמר בטקס חנוכת השדרה: "זהו המעט שאנו יכולים לעשות למען חיזוק הקשר עם אהובינו תושבי קריית שמונה ובראשם ראש העיר".

ראש העיר הודה לעיריית ננסי, לעומד בראשה ולקהילה היהודית על קבלת הפנים החמה והמרגשת ואמר: "כבוד הוא שהשדרה הראשית בפארק נקראת על שמה של קריית שמונה. אני רוצה לאחל לכם שנוכל להמשיך לארח ולהתארח. הכי חשוב שנהפוך את הדיבורים והחלומות שלנו למעשים למען עתיד טוב יותר לילדינו".

המשלחת בראשה עמד ראש העיר כללה בין השאר גם את ראש המועצה האזורית הגליל העליון אהרון ולנסי, נשיא מכללת תל חי פרופ' יונה חן, ראש החוג לחינוך במכללה ד"ר יאיר זלטינריך ומנכ"ל הפיתוח האזורי זאב מרקמן.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad