היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

רז שמואלי אל תשאירי אותנו לבד

"בשבתות, היינו הנכדים והנכדות מתקבצים אצל סבא וסבתא ומכינים תוכנית אומנותית, שירים והצגות. אחרי שכולם היו שבעים וטובי לב מהארוחות של סבתא, היו יושבים בחצי גורן, ואנחנו הילדים היינו מציגים ושרים, זה היה הקינוח", אומרת רז בשיחת טלפון בין לבין.

 

– מה הקשר שלך לקריית שמונה?

אבי אריה שמואלי, נולד בעיר, סבי וסבתי אליהו ואסתר שמואלי מוותיקי העיר קריית שמונה. רוב משפחתי מתגוררת בגליל. העיר הזאת היא עבורי הרבה זיכרונות יפים, חום של משפחה ודלת פתוחה של בית שתמיד תהיה בו 'קובה סלק' של סבתא אסתר המדהימה ו"אם עוד לא הבנתם אני עירקית".

בימים של משבר ביטחוני בצפון, כל המשפחה זוכה ל"מקלט מדיני", ולמרות המרחק הגיאוגרפי יש קשר חם ואוהב עם המשפחה בצפון".

 

– מאיפה הגיע כישרון השירה והמוסיקליות שלך?

"לא מזמן מצאתי קופסא מלאה בקלטות וידאו שלי מהילדות בערך מגיל 4, בצפייה בהם גיליתי לתדהמתי, שאני פשוט לא מפסיקה לשיר. שרה לחתולים בחצר, בסוכה למשפחה ומנצלת כל הזדמנות לשיר. בערך בגיל 13 התחלתי לנגן על גיטרה ובאופן טבעי גם לכתוב שירים. בגיל זה גם אביב גפן התחיל להשפיע על חיי והמוסיקה שלי".

 

 

– איך הגעת ל"דה וויס"?

"שמעתי על התוכנית דרך המורה שלי לפיתוח קול. בהתחלה לא התלהבתי מהרעיון, חששתי מהלחצים וכשנודע לי שאביב הוא אחד המנטורים, כל הפחדים והספקות נעלמו, ידעתי שזו תהיה הזדמנות להכיר את אביב".

 

– מה את רוצה לעשות בהמשך הדרך?

"אני רואה את התוכנית כהזדמנות גדולה להתנסות בדברים שעוד לא עשיתי, לעמוד בלחצים שמאוד מאפיינים את המקצוע, במושגים צבאיים זה נקרא "טירונות". בצבא הזה אני מתכננת לחתום קבע.

יש לי עוד הרבה חלומות, ששירי יראו אור ולהופיע בפני קהל שבא כדי לשמוע אותי".

 

– באיזה שלב את בתוכנית?

"לאחר האודישנים ולאחר הדו קרב, בשבת הקרובה מתחילות ההופעות החיות בטלוויזיה, כולי תקווה לעבור בהצלחה את השלבים הבאים, להתרגש ולהצליח לרגש".

אליהו שמואלי הסבא הגאה של רז וכל משפחת שמואלי, שוררת אופטימיות והתרגשות "אני מכיר את רז, היא כמו השם שלה, יש לה סוד, ואנחנו בטוחים שסוד ההצלחה שלה הוא בנשמה המיוחדת שלה. נכדתי האהובה, אני גאה בך ושמח שאת יכולה לשמח בני אדם בימים כאלה שלא הכל ורוד, מברך אותך להצלחה, נכדתי", אומר הסבא אליהו בהתרגשות המהולה בשמחה.

בעולם הגלובלי בו אנחנו חיים, משמעות הקירבה אינה בהכרח קירבה גיאוגרפית. זיכרונות ילדות, ריחות של תבשילים, תמונות של סבתא, סבא ודודים טרם ששערותיהם האפירו והדרך הארוכה אל ומקריית שמונה, יוצרים את הקירבה ואת האהבה הבלתי תלויה.

מחר, מוצ"ש, עוברים המתמודדים ל'אש חיה', הופעות בפני קהל. מכאן ואילך, יהיה לקהל בבית מה לומר. ההחלטה על המשך לשלב הבא תהיה מורכבת מחצית לפי החלטת הקהל ומחצית מן ההחלטה של המנטור. הכינו את הסמסים.

לא אטעה אם אומר שרז כבשה באישיותה ובשירתה את צופי "דה וויס ישראל" ולראות את רז ממשיכה הלאה, יהיה שילוב של סקרנות ושל שמחה ולרז מימוש חלום שהיא אכן יכולה לעשות זאת, להגיע לטופ של הטוב.

אולי יעניין אותך

Bottom ad