היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

רפי דעדוש: מפעל חיי עלה בלהבות

טרור ההצתות נמשך במלוא עוזו. עוד אנחנו מדווחים על הירי והצתת הבאגר של הקבלן אברהם שושני שעבד בחצור, והנה הצתה רבתי בתוך פחות משבוע.

הפעם מדובר בחיסול מפעל חיים של רפי דעדוש, בן ה-58, אב לחמישה, שברשותו משאיות ומשאבות לטיפול בביוב וטיהור מי שפכים.

רפי: "השארנו את המשאיות במתחם בו הם חונים בלילה, ובמוצאי שבת, אני מקבל טלפון מחברים ששואלים אם ידוע לי משהו על שריפה במתחם שלו. השאלה הייתה מוזרה, אבל יצאתי לדרך, ותוך כדי אני מקבל שיחה נוספת, הפעם מהמשטרה. 'קוראים לך רפי?' שואל השוטר מעברו של הקו עניתי 'כן' 'תבוא למתחם של המשאיות שלך, הם עולות באש'".

קשה לתאר את הרגעים בהם אתה יודע שקרה לך אסון, אבל עוד לא פגשת בו פנים אל פנים. הנסיעה הקצרה הופכת למסע ארוך כאילו שיעדה תל אביב הרחוקה…

רפי: "הגעתי למקום, והעיניים שלי חשכו. אני רואה את המשאיות עולות באש והנשמה שלי נשרפת. פרצתי בבכי כמו ילד קטן, מהכאב ומחוסר האונים", ממשיך ומספר רפי.

אחת הקללות הקשות והחמורות בערבית זה 'יחראב ביתךּ'. מדובר אומנם במשאיות, אבל אלו משאיות מהן מתפרנס רפי ומפרנס עוד שש משפחות.

רפי בוכה גם עבור אותם פועלים ישרי דרך שכל מאווייהם בעבודה להביא לחם לילדים, גם אם מדובר בעבודה בביבים, ששתי משאיות ביוביות גדולות ועוד טנדר הפותח סתימות.

  • מה פתאום מישהו החליט לשרוף לך את המשאיות?
  • רפי: "אני לא יודע… אין לי אויבים, לא מסוכסך עם אף אחד… לא יודע מאיפה זה נפל עלי…".

רפי, כקודמיו ב'שרשרת המזון' של העבריינים משלם את חלקו באוזלת היד של מדינת ישראל, כמדינה, בטיפולה הכושל בנגע ה'אין לי אויבים' 'לא מסוכסך עם אף אחד' ועוד כהנה וכהנה ביטויים ואמירות המעידים שיש יד המציתה את האש ולוחצת על ההדק.

טרור דמי החסות שמתחולל באזור כמו גם במקומות אחרים בארץ, עולה לכותרות רק כאשר רואים את הלהבות ורפי צופה במפעל חייו עולה באש. הגיעה הזמן (כמה אמרו את זה אין ספור לפני…) שרשויות המדינה, על כל זרועותיהן יכילו את מוחם והאמצעים העומדים לרשותם כדי להילחם בתופעה, ולא בקפצונים ובהצהרות ריקות מתוכן לצורך הפרוטוקול.

בינתיים, רפי מלקק את הפצעים והכוויות שגרמו לו בני בלייעל בעוד הצתה שהייתה יכולה להיחסך מתושבי מדינה המתקראת 'מדינת חוק'.

בינתיים, התארגנו חברים טובים מהאזור וילדיו של רפי לאיסוף תרומות כדי לעזור לו, ולוּ במעט להתאושש מהטרגדיה.

בנוסף, נפתח מהלך מול חברי כנסת לקדם חוק שיגדיר את טרור הפרוטקשיין כחוק 'נפגעי טרור' על פי חוק, כך שהמדינה תכסה את הנזקים.

האתר לתרומות:

https://www.causematch.com/he/projects/sos-rafi-dadush/8353827664/

התמונות באדיבות: יאיר קראוס, מקור ראשון.

אולי יעניין אותך

Bottom ad