היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

רק סיימנו, וכבר מתחילים

השנה, מערכת החינוך הולכת מחייל לחייל. בפתחה של שנת תשע"ט, עומדים כל העוסקים בעבודה החינוכית עם ברק בעיניים ומלאי סיפוק על העבודה שנעשתה. מנהלות בתי הספר והמנהלים, הנהיגו את הצוותים בבתי הספר אל עשייה במהלך כל השנה, ולא רק בשעות העבודה השגרתיות. הסיפוק מהתוצאות הוא בזכותם ובזכות כל מי שסייע, בכל דרך.

בפתחה של השנה החדשה, ראויים כל השותפים לחינוך להערכה וכבוד על עשייה מבורכת. שנת תשע"ט מבורכת יותר מחברתה שחלפה.

הרצל בן אשר

 

סיגל כהן מנהלת אגף החינוך: "אנחנו מסכמים שנת עשייה חינוכית חסרת תקדים במערכת החינוך על כל רבדיה. נזכיר שורה ארוכה של תעודות הצטיינות לגני הילדים (תוכניות פדגוגיות והכשרה מקצועית), בתי הספר היסודיים, ולאחרונה הישג נדיר, ארבעת בתי הספר התיכוניים ברשימת המצטיינים של משרד החינוך: דרכא דנציגר, דרכא המתמיד, דרכא אולפנית וברנקו וייס.

אחוז הזכאים לבגרות גבוה במיוחד.

נזכיר את מיליוני השקלים שהושקעו בבתי הספר ובסביבתם בנושאי בטיחות, נראות, חיזוק מבנים וטיפוח.

תודה מיוחדת לכל, לכל המנהלות והמנהלים, הגננות, צוות אגף החינוך, וכמובן להורים הנפלאים השותפים להצלחה.

תודה לראש העיר ולממונה על החינוך על האמון והתמיכה. שנה טובה".

 

לילך סיסו מפקחת מתכללת: "החינוך בקריית שמונה מוביל מיצוי ומצוינות במחוז תוך יישום מכוונות למימוש אישי ופיתוח החוזקות של כל תלמיד".

 

חניתה מעוז מנהלת דנציגר: "ביה"ס התיכון דרכא דנציגר חצה לראשונה את 80% הזכאות לתעודת הבגרות, וגאה מאוד בהישג מרשים זה. זאת בזכות עבודת הנהלה סדורה ומקצועית, וצוות מורים ועובדים מסור ומיומן שעובד עם נשמה יתרה.

הישגים מרשימים אלה מתקיימים במקביל לתנופת בנייה ותכניות פדגוגיות וחברתיות עשירות.

מאחלת לתלמידים, למורים ולהורים שנה פוריה והצלחה בכל האתגרים החינוכיים".

 

 

הרב אריאל פריש מנהל דרכא מתמיד: "בפרשת השבוע נקרא על עם ישראל שנענש על כך שלא עבד את ה׳ בשמחה ובטוב לבב מרוב כל, נשאלת השאלה מדוע להעניש על חסרון בשמחה? אחת התשובות המקובלות היא שכשעובדים ללא שמחה ולא תשוקה אזי אין משמעות לאישיות והדרישה האלוקית היא בדיוק זאת, מה ה׳ אלוקיך שואל מעימך, מהאדם עצמו עם פתיחת שנה״ל החדשה נאחל לכל קהילת בי״ס שנמשיך ונתמיד בקו שמנחה אותנו אף אחד לא הולך לאיבוד בתוך המערכת כאשר המורה האמיתי נמדד במסירות הנפש שלו ובליווי האישי של כל תלמיד ותלמיד בשמחה ובטוב לבב. מבחינתנו הנושא הערכי לצד חיזוק תחושת המסוגלות והביטחון העצמי של כל תלמיד ותלמיד באים בנשימה אחד עם המטרות הפדגוגיות, לסיום ברצוני להודות לכל השותפים למשרד החינוך לרשות ולדרכא".

 

ניצל אשבל מנהל ברנקו וייס: "תיכון ברנקו וייס, מצטיין משרד החינוך בקידום תלמידיו וזוכה פרס החינוך הארצי בתחום החינוך הערכי נערך לפתיחת השנה בשיא המרץ. צוות בית הספר ערוך ומוכן לקבלת פני התלמידים לשנה חדשה שתהיה מלאה ועשירה בתוכניות ובחוויות מדהימות וביחד עם צוות מנצח. ביחד נמשיך לחלום, להעז, לנצח ולכבוש כל פסגה אפשרית, נמשיך במסע המשותף ביחד מתוך תחושה של בטחון ואמונה בכל תלמיד ותלמידה ובתחושת המשפחתיות שמשפחת ברנקו וייס יוצרת.

אנו מאחלים לתלמידים, להורים ולכולם שנה טובה ומבורכת מלאה בשפע טוב, מעצימה חוזקות, עם שאיפות וחלומות להצלחה ולהגשמה עצמית".

 

ויטל רוט מנהלת חטיבת הביניים: "צוות חטיבת הביניים דרכא דנציגר הכין תוכנית חברתית-ערכית ותוכנית פדגוגית עשירה לשנת הלימודים תשע"ט".

אנו מברכים את שכבה ז' הנכנסת למשפחת דרכא דנציגר בברכת הצלחה מרובה!".

 

 

נפתלי קראוס מנהל האולפנית: "האולפנית שלנו מושתת על שתי אהבות – 'ואהבת את ה אלוקיך', 'ואהבת לרעך כמוך' – אהבת ה' ואהבת האדם, שתי אהבות המחייבות כל אחד ואחת מאיתנו.

יש לנו אמונה גדולה בכוחן של הבנות וביכולתן ליצור, להוביל ולעשות שינוי אמיתי בכל מעגלי החיים.

בעז"ה גם השנה נמשיך בתנופה ובצמיחה מתוך אהבה גדולה, שמחה, חיבור וישרות לב."

 

שולה בן שטרית מנהלת מצודות: "בית ספר "מצודות" מאחל שנת עשייה מבורכת ובריאות לכל עם ישראל. המשך צעידה משותפת במס"ע, הצבת יעדים וחתירה להתקדמות ולמצוינות.

שנדע לתת ולתרום לקהילה ולעצמנו תוך שיפור מתמיד, הפגנת חדשנות, כבוד ואהבת האדם".

 

 

לאה ארליך מנהלת תל חי: "תחילת השנה העברית, ותחילת שנת הלימודים אוצרות בתוכן את שמחת ההתחדשות.

ואנו אנשי החינוך ועובדי המערכת ערוכים ומוכנים.

נרגשים ומצפים לפגוש את הילדים ולצאת יחדיו בכוחות משותפים לדרך מלאת עשייה ואתגרים, דרך המשלבת חינוך, למידה ודרך ארץ.

נעשה את המיטב למען הדור הצעיר, נשתף פעולה עם ההורים וקהילת העיר, וכל זאת למען עצמנו ולמען עתיד ילדינו

לתפארת החזון והצמיחה של עירנו, קריית שמונה בת ה-70!".

 

 

שרית אוחנה מנהלת מגינים: "בית ספר המגינים, בי"ס ליזמות וחדשנות, אנו שמים דגש על טיפוח הלומד בדרכו אל המצוינות האישית והחברתית. התלמידים, יוזמים וממציאים המצאות, מתחרים בתחרות הרובוטיקה בנבחרת  "יותם לרובוט מושלם", חושבים מחוץ לקופסה והופכים לימון ללימונדה. עם שכנינו רננים וגוונים אנו לומדים, נהנים ומטיילים".

 

 

אילנה מויאל מנהלת עוזיאל: "הייחודיות שלנו היא ההילה שבקהילה. אנו פועלים בכל הזדמנות להגיע לכל הקהילות המקיפות את התלמידים. "חמד הוא כמו משפחה" בית חינוך שבו אוירה משפחתית חמה ומקרבת, חינוך לתורה ומצוות, ערכים ומידות טובות, אהבת הארץ והאדם.

כל אלה באים לידי ביטוי בשיעורים, בחוגים, בהפסקות ובפעילויות השונות. להצמיח אדם טוב יותר בכל ההיבטים".

 

 

רחל הוד מנהלת רמב"ם: "להיות חב"ר בחמ"ד רמב"ם טומן בתוכו הרבה דברים טובים ובעיקר מיוחדים:

ליהנות מחברים בכל מיני צבעים, לספוג ערכים, ציונות דתית,  תורה, מצוינות לימודית ומעורבות חברתית.

אנו מאמינים בהעצמת התלמידים מתוך מתן בחירה לכל תלמיד להעשיר ולחזק את ידיעותיו בתחומי דעת חווייתיים ומעניינים:

רובוטיקה, תכנות, חינוך פיננסי, בישול, נגינה, שחמט, גינון, כדורגל ועוד.

ברמב"ם מכינים את התלמידים ל 'עתי"ד'".

 

 

 

סמדר בלום מנהלת יצחק הנשיא: "פריצת דרך

אל המאה ה- 2. ביה"ס ממשיך בתנופת הפיתוח הפדגוגי חינוכי.

השנה נפעיל למידה משמעותית וחדישה תוך שימוש במרחבים הקיימים אשר הותאמו ועוצבו לשם כך. הלמידה תאפשר לכל תלמיד פיתוח מיומנויות המותאמות לו.

קלטנו מורים חדשים במקצועות המתמטיקה להוראה בתחומים אלה החל מהכיתות הנמוכות.

השנה יפעלו בתוך מערכת הלימודים, תוכניות פדגוגיות מעשירות חדשניות, כמו רובוטיקה, חקר מדע בשיתוף מכללת תל חי, מחשבים בשיתוף מרכז להב"ה ועוד.

בביה"ס יפעל יום חינוך ארוך שיכלול חוגים ופעילויות העשרה מגוונות כמו משחקי מתמטיקה וטכנולוגיה לפיתוח חשיבה, אוריגמי ויצירה לפיתוח מוטוריקה עדינה מרכז למידה להכנת ש.ב ועוד.

צוות ביה"ס, תלמידיו ובני ביתם מאחלים לכל תושבי קריית שמונה חג שמח שנה טובה".

 

 

 

שרה שוורץ מנהלת קורצ'אק: "שנה טובה מקורצ'אק צומח- מגדלים ילדים משמעותיים לחיים מלאים שנה טובה מקורצ'אק צומח- מגדלים ילדים לחיים מלאים. מתוכנו גדל הדור הבא שיהיה משמעותי בחברה הישראלית ובהנהגתה".

 

רחל מזרחי מנהל רננים חנ"ם: "פיתחנו תוכניות לימוד ייחודיות המשלבות פרדיגמות חינוכיות פורצות דרך בתחומים שונים כמו מוסיקה, ספורט, טיולים, אומנות, בריאות, בטיחות, תזונה, ניידות בקהילה, מעורבות חברתית ועוד. השנה נעמיק ונדייק את מגוון התוכניות והפרויקטים הממוקדים בתחומי החוזק של התלמידים לשם העצמתם ושיפור איכות החיים שלהם.

עוד נרחיב השנה את הקשר עם הקהילה ונפעיל יוזמה חינוכית: "שותפים בקפה וגם במאפה", יוזמה משותפת לשלושת בתי הספר "המגינים", "גוונים" ו-"רננים", שבה התלמידים יפעילו בית קפה לימודי, ויארחו בו את תלמידי בתי הספר שבעיר.

נמשיך ונפעיל את התוכנית המשותפת גם עם התלמידים המחוננים ממכללת תל-חי וכן את תוכנית האקדמיה לתלמידינו הבוגרים במכללה.

צוות רננים מאחל לתלמידים המיוחדים שלנו שנה של למידה משמעותית, מלאת בהצלחות ובעיקר הנאה מהדרך.

 

חמוטל אופק מנהלת גוונים: "בית ספר גוונים מתחיל את שנתו השלישית. בבית הספר לומדים תלמידים על הרצף האוטיסטי בעלי התנהגויות מורכבות מכל האזור. אנו שמים דגש רב בקידום התלמידים בתקשורת התנהגות ועצמאות תפקודית על מנת לקדם למידה אישית ולהגיע למיצוי היכולות של כל אחד על מנת להשתלב בקהילה. בית ספר גוונים משתף פעולה עם בתי הספר השכנים רננים ומגנים בפעילויות שילוב שונות".

 

 

 

ליאת טבול מנהלת פסגה: "גם השנה נעמול במרכז הפסג"ה על מתן פיתוח מקצועי איכותי לכלל עובדי ההוראה באזור, על רצף הנתיבה המקצועית. יחד עם מנהלי מוסדות החינוך אנו פועלים לפיתוח מנהיגות חינוכית ברמת הפרט וברמה ארגונית ומערכתית – באמצעות קורסים מותאמים, הדרכות דרך יישום הגמישות הפדגוגית בבתי הספר ובגני הילדים ובאמצעות תכניות שבנינו בשיתוף אגף החינוך בעיר בשנים האחרונות ואנו כבר מיישמים אותן הלכה למעשה (גולת הכותרת מבין תכניות אלה היא תכנית "בוגר מערכת חינוך" המוטמעת בקרית שמונה).

במסגרת ייחודיות מרכז הפסג"ה שלנו, הנקראת "דבור בציבור" – בנינו ופיתחנו בפסג"ה מגוון תכנים ומוצרים המקדמים את קשת מיומנויות הדבור בציבור.

פתחנו (בשיתוף עם עמותת אקדמיה בכיכר) מועדון דיבייט ואנו מזמינים את כלל עובדי ההוראה והקהילה באזור להגיע ולקחת חלק פעיל במועדון וכך לשכלל ולהשביח את כישוריהם בתחום הדיבור בציבור."

 

ורד אביטל מנהלת החווה החקלאית: "צוות החווה החקלאית יתמקד בלמידה חוץ כיתית חווייתית תוך שימת דגש על עבודות חקר, וימשיך בלמידה משמעותית בענפי המשק השונים. אנו קוראים להורים להגיע ולקחת חלק פעיל בכל הנעשה בחווה החקלאית.

צוות החווה מאחל שנה טובה שנה של לבלוב וצמיחה" .

 

 

 

 

יובל אפריאט יו"ר הנהג ההורים בדנציגר

ויו"ר הנהגת ההורים העירונית: "כהורים, נמשיך להוביל ולחתור למצוינות ילדינו, בערכים ובהישגים. נמשיך להיות שותפים כנים ונאמנים להצלחת ילדינו, כי הם מעל הכל. שנה טובה ופורייה למערכת החינוך על כל מרכיבה".

 

 

יוסי קורן יו"ר הסתדרות המורים בגליל ובגולן.

לחבריי עובדי ההוראה והגמלאים, אני מאחל לכם ולבני משפחותיכם שנה טובה ומאושרת, שנת בריאות והצלחה בעבודת הקודש, חינוך ילדי ישראל לערכים ולמצוינ

אולי יעניין אותך

Bottom ad