היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

רשמית: המכללה האקדמית צפת הוכרה כמוסד להשכלה גבוהה

שנת הלימודים החדשה תשע"ב הנפתחת ב-30 לאוקטובר 2011, תתאפיין בגידול במספר הסטודנטים – גידול במספר תוכניות הלימוד האקדמיות החדשות – התרחבות הקמפוס במבנים וחדרי הרצאות, ומעורבות חברתית הולכת וגוברת של סטודנטים בקהילה. המכללה, שחרטה על דגלה הענקת הזדמנות שווה לסטודנטים מהפריפריה לרכישת השכלה גבוהה, מממשת מידי שנה את חזונה בהענקת תואר ראשון למאות בוגרים מהצפון המסיימים את לימודיהם האקדמיים בהצלחה ומשתלבים בעולם התעסוקה.

בימים אלה הושלם תהליך יציאתה לעצמאות של המכללה האקדמית צפת. זהו אירוע היסטורי בתולדות המכללה ושלב נוסף בהפיכתה למוסד אקדמי מוביל בגליל. מעתה, תוכל המכללה להעניק תואר אקדמי כמוסד עצמאי להשכלה גבוהה. כמו כן, המכללה זכתה להתעדת תקן האיכות הבינלאומי ISO-9001:2008 בניהול. המכללה האקדמית צפת היא היחידה בארץ הנושאת תו תקן איכות גבוהה זה. המכללה ציינה השבוע את האירוע בטקס חגיגי בהשתתפות ראשי המכללה לדורותיהם, חברי העמותה, חברי הועד המנהל, חבר ידידי המכללה, אישי ציבור, הסגל האקדמי והמנהלתי, וסטודנטים. האירוע לווה במופע אמנותי של אהרן פררה והילה איתן.

“השנה היא שנה היסטורית בתולדות המכללה והחלטת הממשלה היא חג לכולנו. זהו ציון דרך בהתפתחות המכללה הרואה עתה פירות ראשונים מצוינים של הבוגרים הראשונים שסיימו לימודיהם במכללה. צפת והגליל העליון ראויים להתפתחות המרשימה של המכללה וכולנו שואפים להמשיך ולהצמיח מוסד אקדמי מוביל", דברי פרופ' אהרן קלרמן, נשיא המכללה האקדמית צפת בטקס.

מר שמואל הר נוי, מנכ"ל המכללה האקדמית צפת, הנחה את הטקס בעניין רב, תוך הקרנת מצגת היסטורית מרגשת על התפתחות המכללה מראשית דרכה בשנת 1968 והישגיה לאורך כל הדרך עד היום, "משלוחה אוניברסיטאית קטנה למכללה אקדמית עצמאית מתפתחת". בדבריו ציין את תרומתם של רבים בעבר שהביאו להישגים הגדולים של היום. "דבקותם במטרה של היוזמים והמוציאים אל הפועל – שהרחיבו את ההזדמנות הראשונית שניתנה להם על ידי אוניברסיטת האם בר-אילן, הובילה להקמתו של משכן עצמאי להשכלה גבוהה, גדול וחשוב זה, שבו ניתנת אפשרות לאלפי סטודנטים מדי שנה ללמוד לתואר B.A. בתחומים מגוונים וחשובים".

בין המברכים אך גם בין המבורכים היה עו"ד אריה הרמלין, יו"ר הועד המנהל, שלזכותו נזקפת פריצת הדרך ההיסטורית של הכרת המכללה כמכללה אקדמית ובתקופתו הושגו תקציבים של מיליוני דולרים לרכישת מבנים חדשים ומקרקעין למכללה. "בשנים האחרונות השקיעה המכללה במבנים ונכסים למעלה מ-23 מלש"ח. בקמפוס החדש יושקעו עוד כ-30 מלש"ח הכוללים שדרוג הקיים, בנית מבנים חדשים, מעונות לסטודנטים, חניות, מעבדות וציוד מתקדם לאקדמיה". ' אהרן קלרמן שמואל הר נוי ואילן שוחט_

מר אילן שוחט, ראש עיריית צפת, החונך בשבוע הבא את בית הספר לרפואה אמר "החזון שלי הוא להוביל את צפת להיות הבירה העולמית של התרבות והרוחניות היהודית ומרכז למחקר ופיתוח אקדמי. מכללת צפת היא מנוע צמיחה המהווה חלק בלתי נפרד מחזון התפתחות העיר".

בין הראשונים לזכות בתואר האקדמי של המכללה הם בוגרי מחזורי הביכורים של החוגים לסיעוד, עבודה סוציאלית, מדעי ההתנהגות, ואמנות, ספרות ומוסיקה שסיימו השנה את לימודיהם. רבים מהם השתלבו בעבודה במקצועם בגליל ורחבי הארץ. אחרים החליטו להמשיך את לימודיהם לתואר שני במוסדות להשכלה גבוהה בארץ.

מאז יצאה לעצמאות נמצאת המכללה בתנופת פיתוח מואצת ונפתחו בה שבעה חוגים עצמאיים חדשים: בית הספר למשפטים; עבודה סוציאלית; סיעוד; מדעי ההתנהגות; ספרות, אמנות ומוסיקה; פיזיותרפיה ומערכות מידע קהילתיות, במקביל, ממשיכה המכללה בשיתוף פעולה הדוק עם אוניברסיטת בר-אילן, המעניקה את חסותה האקדמית למסלולי לימוד רב-תחומיים.

בשנת הלימודים הקרובה, המכללה האקדמית צפת פותחת בית מדרש לבנים ומדרשה לבנות, בשילוב לימודים אקדמיים. בית המדרש יהיה פתוח לציבור התושבים בגליל, שיוכל אף הוא להשתלב בשיעורים ובפעילויות תורניות.

בתוך כך נרשמת הצלחה לתוכניות הלימוד האקדמיות לגברים מהמגזר החרדי בקמפוס החרדי במכללה האקדמית צפת. במסגרת זו נפתחו במכללה תוכניות לימוד לתואר ראשון רב-תחומי לסטודנטים מהמגזר החרדי במסלולים: ניהול ומשאבי אנוש ובכלכלה ומינהל עסקים. במקביל לכך, נפתח המחזור השני במסלול אקדמיזציה למורות חרדיות. לראשונה השנה נפתחו במכינות הקדם אקדמיות מסלולי לימוד ייעודיים ל-80 נשים מהמגזר החרדי לקראת לימודיהם באקדמיה. מרביתן מיועדות ללמוד בחוג לעבודה סוציאלית.

אולי יעניין אותך

Bottom ad