היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

שר החינוך נפתלי בנט בעיר: "יש בקריית שמונה מערכת חינוך חזקה ואיכותית"

 

"ההישגים של קריית שמונה מרשימים. מערכת החינוך בקריית שמונה הינה מערכת איכותית עם הישגים מרשימים בכל קנה מידה. תענוג לשמוע ולראות את הישגי מערכת החינוך, את הערכים שאתם מקנים לתלמידים ואת העובדה שאתם לא מוותרים על אף תלמיד ונלחמים עבור כל  ילד וילד", כך אמר שר החינוך נפתלי בנט בישיבת עבודה שקיים עם ראש העיר קריית שמונה וצוותו בסוף השבוע עבר.

עוד לפני ישיבת העבודה, הגיע השר בשעות הערב לסיור מקצועי בנושא דו"ח ביטון באתרים שונים בקריית שמונה: בית החאן, פארק הזהב והמוזיאון לתולדות קריית שמונה.

את הסיור פתח השר בנט במוזאון לתולדות קריית שמונה בהנהלת חיים אלבז. על מלאכת ההדרכה ניצח ירדן ארליך הבן של לאה ארליך מנהלת בית הספר תל חי וחנוך.

המוזאון מספר את תולדות העיר החל מתקופת המעברות. במהלך הביקור במוזאון נכנס השר לצריף משוחזר המדמה צריף מעברה.

השר בנט: "אני אומר לדור שלנו, הגיע הזמן לספר את הסיפור הציוני המלא, הסיפור האשכנזי והספרדי, הסיפור היהודי ישראלי".

בהמשך הסיור הגיע השר למרכז לאומנות ותרבות "בית החאן". אמיר גולדשטיין דיקן הסטודנטים במכללת תל חי והיסטוריון העביר לשר סקירה היסטורית על האתגרים שעמדו בפני המתיישבים הראשונים בגליל ובקריית שמונה. "זהו סיפור של משפחות חלוציות, לא רק צעירים אידאליסטים, אלא משפחות שלמות שחלמו על ציון והגשימו את החלום".

השר בנט: "הסיפורים ששמעתי כאן נכנסו גם לראש וגם ללב, הפרויקט הנהדר הזה צריך להתרחב לכל הארץ, הסיפור הישראלי מקבל כאן נופח חשוב ומשמעותי".

כאמור, בתום הסיור המשיך השר לפגישת עבודה עם חברי הרשות המקומית בהובלת ראש העיר ניסים מלכה ובה השתתפו הרצל בן אשר מחזיק תיק החינוך, מנכ"ל העירייה אשכול שוקרון, מ"מ מנהלת אגף החינוך סיגל כהן, אלי כהן מנכ"ל מכללת תל חי, כפיר מעוז מנכ"ל רשת המתנ"סים, חניתה מעוז מנהלת בית הספר תיכון דרכא דנציגר ומנהלת המחוז ד"ר אורנה שמחון.

אנשי הרשות הציגו בפני השר את מצב מערכת החינוך בעיר ואת ההישגים והצמיחה החיובית שלה בכל התחומים. אחד מהבולטים בהם הוא זכיית תלמידים מהעיר במקום הראשון בתחרות עולמית לפיתוח מוצרים שהתקיימה בבוסטון שבארה"ב.

גולת הכותרת של הביקור הייתה השתתפות השר בכנס אזורי בנושא דו"ח ביטון והעיר קריית שמונה. הערב נפתח במופע של להקת המחול העירונית, לאחר מכן עלו לבמה שלושה זמרים צעירים: אודר, מקסים, והסולנית רוני קקון בהדרכתה של מנהלת הפרויקט "עיר שרה ומנגנת" אולגה לוי-רבינוביץ'.

הדובדבן שבקצפת היה מופע של תיאטרון הקהילתי של מתנ"ס ארתור פוקס והבמאי-מנהל מיכאל אוחיון. חברי התיאטרון הציגו קטעים מתוך ההצגה שתעלה ב11.1.2017 בהיכל התרבות, בהומר וקטעי הווי וחיים של תושבי קריית שמונה הוותיקים. השחקנים זכו למחיאות כפיים סוערות ולברכה מיוחדת מהשר בנט.

את הערב חתמו בדברים ראש העיר ניסים מלכה ולאחריו השר בנט.

השר דיבר על המשמעות של קריית שמונה בעיניו. לדבריו קריית שמונה מסמלת את הציונות היפה. "קריית שמונה זה לא רק היופי הפיזי שלה, וההרים שמסביב, היופי של העיר הוא בתושבים שלה ובתחושת ה'ביחד' שמאפיינת אתכם כל כך". השר בנט סיפר על ההיכרות שלו עם בניה של העיר שלחמו כתף אל כתף לצידו בסיירת מטכ"ל. כמו כן השר הציג בקיאות מרשימה בכל הקשור להיסטוריה העירונית ולמפעלי החינוך בעיר. בסוף השיחה השר ענה לשאלות התושבים בנושאי חינוך. הערב נחתם בשירת התקווה ובצילומי סלפי עם השר.

ראש העיר הרב ניסים מלכה: "המילים שאמר שר החינוך על מערכת החינוך בקריית שמונה מאוד חשובות. יש לנו מערכת חינוך איכותית, אנשי צוות מהטובים שבטובים וכל מה שאמר השר בשבחה של מערכת החינוך של קריית שמונה זה למעשה הרבה בזכותם של המורים, המורות, התלמידים וכל מי שעוסק בחינוך בקריית שמונה".

אל השר נלוו במהלך כל הביקור מנהלת המחוז ד"ר אורנה שמחון, המחמ"ד חיים גבאי, המפקחת מלכה אליאס וצוות המשרד.

צילומים: סטודיו גולן.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad