היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

תובנות לקראת בניית "בית החלומות" והמשכנתא

הצמתים המרכזים בחיינו הינם השכלה, קרירה, בחירת בן זוג, הקמת משפחה ובית.                                                 

הבית מסמל עבור כולנו את תחושת השייכות והביטחון. כיצד אם כן ניתן לבנות אותו מבלי לבזבז את המשאבים היקרים ביותר בחיינו ולקבל החלטות נכונות ומיטביות כשעושים זאת ללא ניסיון קודם.                                                                                                  השלב הראשון הנו להבין מהם המשאבים שעומדים לרשותנו ומה המשמעות של הבזבוז.

 

בזבוז ראשון – זמן

הזמן הוא משאב מתכלה, כל דקה שעוברת כבר לא תחזור, שמעתי פעם משפט שחכם סיני אמר "אי אפשר לזרוק אבן לאותו נהר פעמים". הפירוש – בכל פעם שתזרוק אבן לאותו נהר, עבר זמן קצר הנהר זרם ולכן השתנה, כך גם החיים שלנו. כשאנו עושים החלטות ללא מחשבה מעמיקה, ללא מחקר, בלי הבנה של המשמעויות העתידיות ונכנעים לגחמות שלנו יש סיכוי טוב שאנו נבזבז משאב יקר זה.

 

בזבוז שני – כסף

אנו מוציאים כספים בכדי לחיות, לרוב ההחלטה מה לקנות והיכן, באה ממקום אמוציונלי. במחשבה לאחר מעשה אנו מבינים שהיינו יכולים לחסוך ממון רב אם היינו מקבלים החלטות נכונות יותר. הבסיס הוא בראש ובראשונה לא לחיות באשליות לגבי מצבנו, להבין את המגבלות הכלכליות, לתכנן וכמובן לחיות בהתאם.

 

בזבוז שלישי – בריאות

משלושת הבזבוזים האפשריים ואולי הגרוע מכולם, היא בעיית הבריאות. אנו פוגעים באיכות החיים וגם מבזבזים זמן וכסף על טיפולים שונים. דאגה, חשש וחוסר בטחון מזינים את הבזבוז הזה.

השלב השני הנו ללמוד מניסיונם של אחרים (כן זה אפשרי) במאמר זה אפרט עקרונות ותובנות שצברתי במספר כובעים. כאחד שבנה בית בבניה עצמית ומכיר את הטעויות הנפוצות (בעל ניסיון), כאיש מקצוע שמלווה משפחות רבות מהצד המימוני וכמאמן אישי וניהולי (חוכמת חיים).  

 

חמשת התובנות החשובות לבניית "בית החלומות":

ידע + תכנון = חסכון בכסף ומניעת טעויות יקרות

כל אחד מכם עסוק בחייו שלו וצבר ידע בתחומים מגוונים, לרובנו בניית בית הנו פרויקט שבו הידע הבסיסי שלנו נמוך מאד. בכדי להתגבר על חוסר בידע חשוב מצד אחד להבין ולהפנים את המגבלות הכלכליות שלנו לפני תחילת התכנון (באות לידי ביטוי בגודל הבית וברמת הגימור). יש להעסיק אנשי מקצוע תחת הגדרת מגבלות ברורה בהקשר התקציבי בכדי להימנע היסחפות בשלב התכנוני שתשלמו עליה דרך המשכנתא במשך שנים רבות לאחר שתסיימו את בניית הבית. 

 

 

 

 

 

ניהול פרויקט = קבלת החלטות בראיה לעתיד

כל החלטה נכונה ומיטבית מתבססת על התחשבות בעתיד. כשאומרים יהיה בסדר נגיע לגשר ונעבור אותו לרוב כשמגיעים לגשר הוא לא בדיוק מה שחשבנו. כשמנהלים פרויקט בהיקף של מאות אלפי שקלים מתמחרים מראש כל שלב ושלב מראש ולא מחכים להגיע לגשר.

 

פשרות = המקום בו החלום נפגש עם הכיס

כל מי שבונה בית מבין שעליו להתפשר. הפשרה הראשונה הינה בין בני הזוג שבונים, כל אחד מהם בא לפרויקט עם האני מאמין שלו והחלום שלו, הפשרה היא מיזוג של שני החלומות לבית אחד. הפשרה השנייה הינה בבניה ע"פ היכולת הכלכלית שבאה לידי ביטוי בהון העצמי שמעמידים לטובת הפרויקט והמשכנתא שלוקחים.

 

אנשי מקצוע = לא בונים בית אלא בונים בית איכותי

לעיתים חוסכים במה שנראה (בטעות) כהוצאה עודפת כגון אדריכל, מהנדס או מפקח ומשלמים על כך בתחושת החמצה שלא עוזבת מכיוון שאתם גרים בתוך הכישלון, תחשבו על כל בבואכם לבחור אנשי מקצוע טובים איכותיים ואמינים. 

 

איכות חיים = הכנסה פנויה + זמן

אם הפנמתם את כל מה שכתבתי עד כאן, אז אתם כבר מבינים שאמנם בניית בית פרטי וגינה זה בהחלט מעלה את רמת החיים שלכם אך לא פחות חשוב לשמור על איכות החיים. איכות החיים באה לידי ביטוי בזמן הפנוי שיש לכם לבלות עם המשפחה בבית שבניתם וזה החלום האמיתי.

 

 

yeda-m.co.il  1-700-70-80-97 guy@yeda-m.co.il

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad