היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

תוכנית פיתוח רב-שנתית בישובי מועצה אזורית הגליל העליון

מועצה אזורית הגליל העליון תחל בשבוע הבא בביצוע שלב מיפוי הצרכים לקראת ביצוע תכנית פיתוח רב שנתית ביישובי המועצה. התכנית תתבסס על תחזית דמוגרפית ועל צרכי הקיבוצים והתושבים החיים בהן ותספק מענה בתחום תשתיות ציבוריות, שירותים מוניציפאליים ושירותים קהילתיים (חינוך, תרבות, חברה ופנאי).

ראש המועצה, גיורא זלץ מציין כי "אנו עדים לכך שהקיבוצים שלנו והתושבים שלנו עוברים תהליכי שינוי המחייבים אותנו ליזום ולהוביל את התאמת מערך השירותים לצרכים החדשים וכי עלינו להתייחס לא רק למצב הקיים אלא למגמות שיתפתחו בעתיד. לכן בימים הקרובים נכנסת חברה מקצועית לעבודה בתוך המועצה והקיבוצים שתאתר צרכים קיימים ועתידיים, תסייע בגיבוש הגדרות הקשר במשולש: תושב, קיבוץ ומועצה ותבהיר מה האחריות ומה הסמכות של כל צלע במשולש".

את התהליך מרכזים ראש מינהל תכנון ופיתוח במועצה, אורית דגני-דיניסמן וטל ישראלי מאגף פיתוח יישובים במועצה. להובלת התהליך גויסה חברת 'פילת' מקבוצת 'היי קפיטל' שתגבש את תכניות העבודה. "זה יהיה מהלך מקיף שיתאים את השינויים באוכלוסיה שלנו לקהילה המתגבשת בו, בכל קיבוץ לפי הצרכים והרצונות שלו", מציינת דגני-דיניסמן. "בין הנושאים שאנו מזהים בליבת הדיונים: תשתיות וצרכים פיזיים, מערך הניהול העצמי בישוב, צרכים חברתיים וקהילתיים, שירותים מוניציפאליים הנדרשים לישוב ונושאים אחרים שיעלו במהלך הפגישות בכל ישוב. מבחינתנו זאת הזדמנות של כל תושב ותושב להיות מעורב ולהשפיע על מה שייעשה במועצה וביישוביה בשנים הבאות".

ישראלי מוסיף כי "השאיפה היא שלכל יישוב תגובש תכנית ארוכת טווח שתהווה בסיס לעבודה משותפת עם המועצה, שיוגדר לכל קיבוץ תקציב פיתוח על בסיס קריטריונים מוסכמים ומוגדרים מראש".  

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad