היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

תושבי עמיעד חסמו את הכביש אחרי 13 תאונות קשות

לתושבי קיבוץ עמיעד נמאס. אחרי שנים של תחושת פחד מוות ביציאה מהקיבוץ ובכניסה אליו מכביש 90 המהיר, בהם פנו פעמים רבות בעניין זה למשרד התחבורה ולחברת נתיבי ישראל, הם יצאו למאבק ציבורי, במרכזו דרישה לרמזר את צומת הכניסה לקיבוץ וסידור מעבר חצייה להולכי הרגל, הנאלצים לחצות את הכביש המהיר, בדרכם אל תחנת האוטובוס לכיוון צפון.

השבוע יצאו כ-350 מתושבי קיבוץ ועובדי המפעל להפגין בצומת הכניסה לקיבוץ. הם הניפו שלטים, ולמשך כמה דקות אף חסמו את תנועת כלי הרכב על כביש 90, דבר שיצר פקק תנועה ארוך מכיוון דרום וצפון. מארגני ההפגנה ראו בכך המחשה נוספת לצורך ברמזור בצומת, בו עוברים במהירות גבוהה בכל יום אלפי כלי רכב.

בצומת הכניסה לעמיעד אירעו 13 תאונות עם נפגעים בשנתיים האחרונות. האחרונה ביום חמישי, בה נפצע אדם פצעים קשים.
גיורא זלץ ראש מועצה אזורית הגליל העליון הפגין יחד עם התושבים ואמר: "הצומת הזה הוא סכנת נפשות ומספר התאונות שאירעו כאן הם העדות למצב החמור". זלץ דיווח לתושבים כי הלחץ הציבורי עוזר ומנכ"ל חברת נתיבי ישראל תא"ל במיל' נסים פרץ התקשר אליו והבטיח כי עד סוף שנת 2017 יושלם התכנון והצומת ירומזר. "מדובר על ארבעה מיליון שקלים, סכום הבטל בשישים בשביל מניעת תאונות ופגיעה בחיי אדם" אמר זלץ. מארגני ההפגנה מהקיבוץ מרוצים מההבטחה, אולם בכוונתם להמשיך בפעולות מחאה בכדי לזרז את ההליך הביורוקראטי והתקנת הרמזורים, בחלק השני של שנת 2017.

צילום: אביב לשם.

אולי יעניין אותך

Bottom ad