היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

39 קיבוצים בצפון מתנגדים לתכנית המבנים החקלאיים של הוועדה המחוזית לתכנון ובניה

ביזמת החברה לפיתוח הגליל, אוגדו כלל 39 הקיבוצים המחוזיים- מדן שבצפון ועד לרשפים בדרום, לצורך הגשת התנגדויות לוועדה המחוזית לתכנון ולבניה במחוז צפון כנגד התכנית למבנים חקלאיים בצפון.

מטרת התכנית שגובשה למבנים החקלאיים, הינה לקבוע הוראות וסייגים למתן היתרי בנייה למבנים חקלאיים וכן תנאי שימוש במבנים אלו באזורים חקלאיים. מכוחה של תכנית זו ניתן להוציא היתרים למבנים חקלאיים בהתאם לתכנית המתאר המחוזית למחוז צפון.

ב'חברה פיתוח הגליל' מציינים, כי אכן קיים צורך בהכנת תכנית שכזו, אך מתנגדים לתכנית שהוגשה, מאחר ואינה מתייחסת בצורה נכונה, ראויה ומדויקת לענף החקלאות.

את ה'חברה לפיתוח הגליל' בהגשת ההתנגדויות מייצגים עורכי הדין רני גורלי ואלברטו קופרשמיט והמתכננת עליזה רפופורט רוטמן. לדבריהם: "ההתנגדות כנגד התכנית מוגשת במישור התכנוני כללי ועקרוני" לגבי התכנית ובשם כלל הקיבוצים החתומים.

ב'חברה לפיתוח הגליל' דורשים, כי התכנית הקיימת תתוקן, תושלם, תעבור שינוי או ביטול של סעיפים הפוגעים פגיעות בלתי הכרחיות במקרקעי הישובים: "על התכנית למנוע הכבדות וסרבול כשאין בהם נחיצות, ביטול או הגמשה של הדרישות שאינן מתאימות בעליל לשטחי חקלאות נרחבים. על התכנית להקנות הגמישות המתבקשת לגבי הגבול בין המותר ובין האסור, להעניק מענה ראוי לצרכי החקלאות ואופייה, המשתנים תדיר על רקע המציאות הדינמית בת ימינו, הלימה לנסיבות ולנתונים של הקרקע" צוין במסמך ההתנגדויות שהוגש לוועדה המחוזית בנצרת עלית.

בסיום מסמך ההתנגדויות המשתרע על פני 15 עמודים צוין: "החקלאות איננה אויבתם של השטחים הפתוחים ויפי נופיים, אלא ידידתם! כדי שהחקלאות תמלא כיאות את תרומתה המכרעת לשמירה על השטחים הפתוחים, עליה להיות בת תחרות ולשגשג. לשם כך יש לאפשר לה תנאים בסיסים, ללא איסורים בלתי סבירים וסרבול שאין בהם צורך ממשי!".

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad