היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

4 מיליון שקלים להרחבת הכביש לשני נתיבים

לפני מספר שנים כאשר נעשו עבודות להרחבת כביש 90 החוצה את קריית שמונה לשני נתיבים, ועקב התדיינות משפטית בין תושבים לבין הרשויות, קטע הכביש שלפני צומת הדוכנים (שוק חדש), נסלל בנתיב אחד.

לאחרונה יושבו העניינים המשפטיים, וחברת נתיבי ישראל

השלימה את פרויקט הרחבת קטע כביש 90

חוצה קריית שמונה – לכביש דו נתיבי

גם בקטע המדובר.

ממשרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל נמסר, כי הקטע באורך כולל של כ- 200 מטרים, הורחב לכביש בעל שני נתיבים, במסלול המזרחי (מדרום לצפון), בין צומת רחוב הנרייטה סאלד (מדרום) לצומת רחוב סיני (מצפון) ובכך הפרויקט משלים את כלל מקטע כביש 90 החוצה את קריית שמונה ככביש דו נתיבי-דו מסלולי באורך כולל של כ- 3 ק"מ.

במסגרת הפרויקט התבצעו עבודות מאסיביות של פירוק התוואי והקמתו מחדש, על מנת לספק פתרון הנדסי לרווחת התושבים הגרים בסמוך לכביש. לשם כך הוקם קיר מסתור בסמוך לחצרות הבתים, בגובה של כ-7 מטרים מקו הבתים ובאורך של כ-100 מטרים, כאשר מעל פני המדרכה מגיע גובה הקיר ל- 1.8 מטרים, כך נוצרת הפרדה הרמטית בין הכביש לחצרות הבתים. בקיר בוצעו עבודות חיפוי אבן. עוד כללו העבודות קרצוף האספלט הקיים וריבוד שכבות חדשות של אספלט שקט מסוג SMA הנחשב לבטיחותי והאיכותי ביותר, המסייע בניקוז של מי גשמים, מונע חלקלקות של הכביש ומספק תרומה אקוסטית על ידי ספיגת רעשי המכונית המפחיתה את עוצמת הרעש ב- 3-5 דציבלים. בנוסף, התבצעה צביעה חדשה של סימוני הכביש שפותחו במטרה להדגיש את סימוני הכביש הקונבנציונאליים בתנאי ראות קשים, הועתקו תשתיות ניקוז, חשמל ובזק, הותקנה תאורה חדשה, שילוט ותמרור ועבודות פיתוח נופי.

הודות לפרויקט, נהנים משתמשי הדרך, מנסיעה בכביש חדש המאופיין בבטיחות משופרת מבחינת מקדמי החיכוך, צמצום הצטברות רטיבות עקב גשמים או מים, בזכות שימוש בסוג אספלט חדש, הבלטת נראות הצבע וכן מבחינת נוחות הנסיעה על כביש משופר. כמו כן, השלמת הפרויקט מאפשרת מתן מעבר מהיר יותר ליוצאים מהעיר לכיוון צפון.

חברת נתיבי ישראל מבקשת מהנהגים לנהוג במשנה זהירות, להתאזר בסבלנות בכבישים, בעיקר בעונת החורף, ומאחלת לכל הנהגים נסיעה בטוחה בדרכים.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad