היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

54 שנים אחרי: אברהם סבתי ישיא את משואת יום ירושלים בטקס הממלכתי בגבעת התחמושת

כבוד גדול: השבוע התבשר אברהם סבתי, תושב קריית שמונה, כי נבחר להשיא משואה בטקס הממלכתי לציון יום שחרורה ואיחודה של ירושלים שיתקיים ב-10 במאי בגבעת התחמושת.

בטקס המרגש ייטלו חלק נשיא המדינה, ראש הממשלה, שרים, חברי כנסת והלוחמים שהשתתפו בקרבות על שחרור ירושלים – עיר הבירה של ישראל.

בתחילת המלחמה אמורים היו לוחמי חטיבת 55 של הצנחנים לצנוח בשטח האויב – בחצי האי סיני של מצרים בסמוך לאל עאריש ומשם לכתר את עזה וסביבתה ולכבוש את השטח, אך התכניות השתנו רגע לפני שהם עלו על המטוסים.

"אתם מוקפצים לירושלים. לשמור על הקו העירוני", כך פקדו עליהם והם חשו כי הרוח במפרשיהם יצאה. בכל זאת, כולם חלמו אז על צניחה בעת לחימה, דבר שלא כולם זוכים לו. אבל הם לא ידעו שמישהו מלמעלה, סידר להם את הדובדבן שבקצפת. להיות חתומים על הרגע הכי היסטורי במלחמות ישראל.

 

סבתי לחם בירושלים לצד חבריו לגדוד 71. הם נעו באזור צפוף ובנוי תוך קרבות עזים לאורך שכונת שייח ג'ראח. משם הוא נטל חלק בפריצה דרך שער האריות לתוך העיר העתיקה ועד לשחרור הכותל והר הבית. שם אף אחד כבר לא יכול היה לעצור את הדמעות, גם לא אלה שהיו רחוקים מהאמונה בדת.

 

אברהם סבתי סיפר בהתרגשות על רגע קבלת הבשורה המרגש: "ההודעה על הבחירה בי להשיא משואה בשם כל לוחמי חטיבת הצנחנים שעשו היסטוריה ולחמו כמו אריות לשחרור ואיחוד ירושלים אחרי ציפייה בת 2,000 שנות גלות, היא הדבר הכי מרגש שחוויתי בשנים האחרונות. מבחינתי זו סגירת מעגל וכבוד גדול. ירושלים שבסמטאותיה איבדנו חברים לנשק חייבת להישאר לעד שלמה ומאוחדת בריבונות ישראלית. משה דיין אמר עם הגעתו לכותל דקות לאחר שחרורו: 'שבנו אל הקדושים שבמקומותינו על מנת שלא להיפרד מהם לעולם'. כך צריך לחנך גם את הדורות הבאים".

את המשואה ישיא סבתי ביחד עם מפקד חטיבת הצנחנים בהווה.

בתמונות: מנוחת הלוחם. אברהם סבתי (שני מימין) עם חבריו לנשק נחים לצד אבני הכותל ששחררו דקות קודם לכן.

צילום: ארכיון צה"ל.

הר הבית בידינו. אברהם סבתי (בתחתית התמונה) על המדרגות בהר הבית המובילות לכיפת הסלע.

צילום: אלבום אישי

אולי יעניין אותך

Bottom ad