לא פעם נאלצים רבים מתושבי האזור, הן בקריית שמונה והן בישובים סביב, לוותר על תוכניות, בגלל מחסור בתחבורה ציבורית. השבוע התקיים לראשונה יום תחבורה ציבורית במכללה האקדמית תל חי ביוזמת ארגון מגמה ירוקה ואגודת הסטודנטים במכללה.
תושבי קריית שמונה והיישובים, וציבור הסטודנטים הגיעו למכללה על מנת לעסוק בבעיות התחבורה באזור ולהעלות דרישה לתחבורה ציבורית זולה ונגישה.
רוני קרן, ממגמה ירוקה בתל-חי: "המחסור בתחבורה באזור אינו עניין חדש, אך הוא בולט במיוחד באזור מכללת תל חי בה לומדים 4500 סטודנטים, אך אין קו אחד של תחבורה ציבורית שנועד לשרת אותם! באזור, אפשר לראות אנשים מבוגרים נוסעים בטרמפים, כדבר 'מובן מאליו'. אין הצדקה למחירי הנסיעות המופקעים, למחסור החמור בקווים, ולחוסר שיתוף הפעולה בין מקבלי ההחלטות ומשרתי הציבור השונים.
הכנס הוא חלק ממהלך אותו מובילה מגמה ירוקה, המכללה והתושבים, במטרה להביא לאיכות חיים גבוהה יותר, תיירות מגוונות יותר, צעירים שיישארו כאן, ושמירה על הסביבה".
האירוע נפתח במיצג 'דחיפת אוטובוס', לאחר מכן התכנס פאנל מקבלי ההחלטות בנושא התחבורה באזור בו השתתפו: ראש מחוז צפון במשרד התחבורה יוסי אזולאי, סגן ראש עיריית קריית שמונה, יגאל בוזגלו, אחראית תחבורה ממועצה אזורית גליל עליון, יונית קורן, מנכ"ל המכללה יוסי מלכה ונציג אגד קריית שמונה.
יוסי אזולאי: "גם מי שאינו מחזיק ברכב זכאי לממש את צרכיו הבסיסיים לתנועה. מוכן לצאת מכאן עם פיילוט. נשב כולנו יחד ונתכנן את היעדים הדרושים ואת השעות בהן יש צורך בהסדרת תחבורה ציבורית".
יוסי מלכה, מנכ"ל מכללת תל-חי: "נצא לדרך עם תכנון מהיר לפני תחילת סמסטר ב'. הפתרון המסתמן יציע תחבורה ציבורית, שאגד יעמיד לרשות הסטודנטים ותושבי הגליל כולו, תחבורה שתהיה ראויה ומוזלת, בסבסוד משרד התחבורה. יחד, נעדיף סטודנטים שיגיעו עם רכבים מלאים למכללה. הם ייהנו ממקום חניה מועדף ואילו רכבים שיגיעו ריקים יאלצו לחנות במקומות רחוקים יותר. נצא במסע הסברה, משותף לשלושת הגורמים: מכללה, אגודת הסטודנטים ומגמה ירוקה, להגברת השימוש בתחבורה ציבורית ובמודל ה"קארפול" שיעודד הסעות משותפות".
הרצל בן אשר