היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

שר התמ"ת: מלגות לטובים לתעסוקה בגליל

שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, שלום שמחון ביקר השבוע במועצה אזורית הגליל העליון והבטיח להמשיך לפעול לפיתוח מרחב תעשייה גדול באזור צח"ר, להגדיל את מספר המלגות בפרויקט "טובים לתעסוקה" המשותף למכללת תל חי ולמעסיקים בגליל העליון ולממן הכשרות מקצועיות לעובדים במפעלים באזור.

השר שלום שמחון דיבר במהלך הביקור על הפיכת צח"ר למרחב תעשייה גדול. "משרד התמ"ת מוביל בתקופה האחרונה מגמה של אזורי תעשייה מרחביים והכנסת כמה שיותר רשויות מקומיות לשותפות. בגליל העליון נרקמת תכנית מתאימה לאזור ולרצונות שלו ואנחנו תומכים בגידולו של צח"ר והפיכתו לאזור מרחבי שבו שותפות רשויות רבות".

ראש מועצה אזורית הגליל העליון, אהרון ולנסי, שליווה את השר בביקורו, ציין כי "שמחון הוא ידיד ותיק של קיבוצי הגליל העליון וימשיך להיות כזה. לכן, אני שמח שהוא הגיע לראות מקרוב את מצב התעשייה של האזור שלנו וניסה להבין קצת יותר לעומק את הבעיות המאפיינות אותו. אני שמח שהשר רואה את הדברים בצורה דומה של פורום ראשי הרשויות בגליל המזרחי, שפועלים יחד לפיתוח מיזמים כלכליים שיגרמו לפיתוח כל הרשויות המקומיות באזור".

הביקור התקיים בהשתתפות בכירים במשרד התמ"ת בהם מנהל מרכז ההשקעות חזי צאיג, שהסביר את מדיניות ההטבות למפעלים וציין כי "למרות שמהגבול ועד קו יוקנעם מפעלים זכאים לאותה עדיפות, למפעלים באזור הגליל העליון יש ניקוד גבוה יותר, לכן למשל מפעל מלנוקס כנראה יפסיק לפעול ביוקנעם ויעבור לגליל העליון".

פרויקט טובים לתעסוקה מתקיים בשיתוף עם מכללת תל חי ובמסגרתו הסטודנטים מקבלים מלגה תמורתה הם מקבלים הזדמנות לצבור ניסיון תעסוקתי באחד הגופים שאושרו להשתתף בפרויקט.

במהלך הביקור השר הגיע למפעל טבע נאות ונפגש עם מנכ"ל המפעל, מיכאל אילוז וכן סייר בחברת התוכנה האמריקנית BMC באזור התעשייה תל חי ונפגש עם עפר מורון, מנכ"ל השלוחה הצפונית ועם יו"ר אגודת הסטודנטים בתל חי, אביעד רוזנפלד.

אולי יעניין אותך

Bottom ad