היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ראיון עם חן לגיסמו אדלר

הפרישה של אופיר יחזקאלי, ממלא מקום רה"ע וחברתו לסיעה חן לגיסימו-אדלר מהנהלת העיר יצרה מצב חדש. המיעוט (אופוזיציה) הפך לרוב, והרוב (הקואליציה) בראשות אביחי שטרן הפך למיעוט.

מעתה יש 'מועצה לעומתית' אשר יכולה לנהל את העירייה כמעט בכל נושא ועניין. מעכשיו, ראש העיר הופך ל'קבלן ביצוע' שהמועצה הלעומתית תעביר בישיבותיה.

מה יעשו עם הרוב המוחלט שיש היום לאופוזיציה? ימים יגידו.

פרישתה של חברת המועצה חן לגיסימו-אדלר, אחת משתי חברות המועצה הנוכחים (ד"ר אביבה וייצמן-זריהן), הותירה בקואליציה של ראש העיר, בנוסף אליו, את הגברים: סגנו יהודה חיים, המשנה אלכס קרצ'וק, וסגנו יורם ממן, סה"כ ארבעה חברי מועצה. הסגן הנוסף, מישל בן שימול מפגין עצמאות בהתנהלותו.

מולם ניצבים היום שמונה חברי מועצה, רוב מוחץ, שכאמור יכול לנהל את העירייה.

 

  • חן, אצל רבים התקבלה יציאתכם מהקואליציה בהפתעה, אף כי היו כאלה שאמרו שזה היה צפוי, מה קרה שהביא לצעד הקיצוני הזה?

חן: "האמת שגם אני הופתעתי מההחלטה המהירה לקחת מאיתנו את המינוי! מהרגע שקיבלנו את המנדט לעבוד באגף החינוך בעיר והבנו שהשטח מציף צרכים וחוסרים משמעותיים, אופיר ואני קיבלנו החלטה משותפת לעבוד בשיא המרץ לטובת התושבים ולקדם תהליכים עירוניים. ביניהם: ארגון מחדש של אגף החינוך. הקמנו מחלקה לחינוך קדם יסודי שמנהלת את מערך הגנים ונשות החינוך בגיל הרך. והוספנו שני תקנים חדשים מטרה לנהל בצורה מקצועית את הרישום לגנים ובעיקר לתת מענים לצוות החינוכי והורים.

הקמת שגרות לעבודה מקצועית באגף החינוך כגון: רישום פרוטוקולים ונהלים ברורים בכל פגישה או וועדה בנושאי החינוך בכלל ושיבוץ ורישום בגנים בפרט. עשינו הכל כדי מתן שירות ומענה לנשות החינוך שעובדות עם ילדינו בתקווה לנסות להקל על עבודתם הקשה. הקמת מחלקה לילדים ונוער בסיכון. קידום תהליכי חינוך ושיתוף ציבור בחינוך ממלכתי דתי. הטמעת החינוך לחדשנות בתי הספר בתחום הפודטק, הרובוטיקה ועוד. בימים אלה זכינו לראות את פרי עמלם של אנשי חינוך רבים, שעובדים ימים כלילות כדי להציב את החינוך בעיר בראש פירמידה ברמה ארצית.

חיזוק ושיפוץ כלל בתי הספר והגנים בעיר תוך מיקוד בבתי הספר רמב"ם ותל חי כחלק מתכנית מניעת רעידות אדמה. ניהול תכנון ובניית מוסדות חינוך וציבור חדשים שכונת יובלים ובימת תל חי, כחלק מקידום החינוך בחלקים המתפתחים של העיר ועוד ועוד".

 

  • …ופתאום זה קרה?

חן: "לצערי במהלך החודשיים – שלושה האחרונים הרגשנו שסדר העדיפויות בהנהלת העיר משתנה. בקשות/סוגיות שהעליתי בהנהלת העיר או בקבוצות ייעודיות לחינוך, לא קיבלו התייחסות או תגובה. הרגשתי שאנחנו לבד במערכה. במערכת החינוך יש לוחות זמנים שחייבים לעמוד בהם. פתיחת שנת הלימודים הבאה מעבר לפינה ואנו לא עומדים בקצב, השירותים שהבטחנו לא ניתנים.

חשוב לי להבהיר נקודה אחת מרכזית אנו נבחרי ציבור והמטרה שלנו היא לשרת את התושבים, הוריי וילדיי העיר. אם משהו או מישהו לא מאפשר לנו לקיים את ההתחייבויות שלנו לתושבים אנו חייבים להתריע. לשים בצד שיקולים אישיים ולהקים קול צעקה, וכך היה.

חשוב לי לציין שמעבר לעובדה שהופתעתי ממהירות לקיחת הסמכויות שלנו בחינוך, גם התאכזבתי. ציפיתי שדברים התנהלו אחרת. שלוש שנים אנחנו עובדים יחד עם אגף החינוך ומערך החינוך בעיר על מספר פרויקטים ותהליכים בו זמנית ואף אחד לא חשב לרגע לשים בצד את האגו ולזמן אותנו לדיון רציני ומעמיק על העברת המידע והמשך תהליכים?! מעבר לפוליטיקה אסור לשכוח שיש כאן ילדים, שיש הורים שמחכים לתשובות וצוותים חינוכיים שנמצאים בשיא סגירת שנה ונערכים לפתיחת שנה חדשה. יש המון עבודה מאחורי הקלעים.

אני מבינה שראש העיר רשאי לקחת את הסמכויות בכל רגע שירצה, אבל בוא נעשה את זה בצורה מקצועית עם מינימום פגיעה בתושבים ובילדים, למישהו יש ספק שלא היינו מתייצבים לעשות חפיפה כראוי?!

שורה תחתונה. אם כתוצאה מהמהלך, ראש העיר ירגיש מחובר יותר למערכת החינוך ויקצה משאבים בהתאם וכתוצאה מכך ילדי העיר ירוויחו, גני הילדים ישופצו, אגף החינוך יעבור סוף סוף שיפוץ ויהיה מקום ראוי לעבוד ולתת שירות לתושבים, דיינו!

חשוב לציין בהזדמנות זו תודה ענקית לכל מערך החינוך בעיר. אנו מודים על הזכות, למדנו ועבדנו עם הטובים ביותר, ברמה האישית מאוד התרגשתי מהחיבוק, הערכה והמילים החמות שקיבלנו מהורים, צוותי חינוך ואנשי מקצוע, זה מדהים ומרגש לדעת שהצלחנו לגעת באנשים, הלוואי וכל נבחרי הציבור לעולם לא ישכחו את מה שהקפדנו לציין בהנהלה בכל הזדמנות, עיר שלא שמה את החינוך בראש סדר העדיפות שלה. אינה ראויה לקיום!".

 

  • היית האישה היחידה בהנהלה ואחת משתי נשים במועצה – כיצד הרגשת עם לקיחת הסמכויות על תיק מעמד האישה לאחר פרישתכם מהנהלת העיר ?היו לך הישגים בתחום מעמד האישה?

חן: "לצערי, מהר מאוד הבנתי שכך העולם הפוליטי מתנהל במיוחד לאחר ביטול הסמכויות המידי בחינוך, ברמה האישית זו לא דרכי, במיוחד לאור העובדה שלא קיימת אף אישה אחרת בהנהלת העיר, אך זו בחירתו של ראש העיר.

למזלי בתחום מעמד האישה, כמו בחינוך, אני מודה על הזכות להיחשף ולהכיר את נשות ארגוני הנשים בעיר נעמ"ת, ויצו, אמונה, רשת המתנ"סים ועוד. זכיתי לעבוד איתן ועם יועצת ראש העיר בנושא, הגב' אמירה אברהם בשיתוף פעולה.

הן אלה שעושות את העבודה היומיומית, האינטנסיבית בשטח, הן חוד החנית שלנו.

למדתי מהן המון. הכרתי עולם שלם שלא נחשפתי אליו ובעיקר הבנתי שיש המון עבודה מאחורי הקלעים והעשייה היא אינסופית.

 

מבחינתי קיימים שני הישגים מרכזיים. לרכז את ארגוני הנשים יחדיו לעשייה משותפת והגדלת התקציב השנתי של מעמד האישה.

כל אחת מנשות ארגוני הנשים היא מדהימה וייחודית בתחומה, אך כשמדובר בעשיה למען העיר היה ברור לי שיש צורך לאחד כוחות וליצור שיתופי פעולה. הכוח המשותף שלהן הוא אחד הדברים הכי עוצמתיים שיש.

כשנפרדתי מהן הדגשתי בפניהן שוב את חשיבות המשך שיתוף הפעולה שלהן ושאני מאחלת שימשיכו בו, העיר שלנו זקוקה לכך".

 

  • בישיבת מועצת העיר האחרונה תפקדתם מספסלי האופוזיציה. מה יהיה עכשיו? ראש העיר שתמכתם בו יהיה גרוע? כושל? הרי הלכתם איתו כברת דרך של שלוש שנים וחצי.

חן: "במשך שלוש וחצי השנים האחרונות אמרנו את דעתנו בצורה עניינית, שפויה ושקולה בהנהלת העיר ובדיונים מקצועיים שהיינו חלק מהם. ברמה האישית אני אדם מאוד ישיר ודעתי נאמרה בצורה מפורשת וללא משוא פנים, ולכן אנו מחויבים להמשיך להתנהל בצורה זו כאשר טובת התושבים לנגד עיננו, זה לא סוד שאינני מתחברת למצלמות בישיבות המועצה, לצערי ראיתי שם התנהלות ושיח שאיני מתחברת אליו וכיום מכיוון שאינני בהנהלת העיר נצטרך להעביר את עמדתנו בפלטפורמות שקיימות ברשותנו.

לשמחתי בשנים האחרונות צברנו ידע מקצועי וניסיון יקר מפז בעשייה הציבורית, אנו מחויבים להמשיך לקדם תהליכים שמבחינתנו נעצרו, אנו נתמוך בכל עשיה חיובית לטובת התושבים אך במידת הצורך נבקר ונתנגד לפעולות שלא תואמות את השקפת עולמינו".

  • האם תמשיכי קדנציה הבאה עם אופיר או שמא 'החוויה' הזאת הספיקה לך?

חן לגיסימו-אדלר, חברת מועצת העיר: מי שמכיר אותי יודע שאני אדם ששוקל את דבריו. היום, אחרי עבודה משותפת במשך שלוש וחצי שנים, אני מקווה שאופיר יחליט להתמודד על ראשות העיר. הידע, הניסיון הניהולי ומוסר העבודה הגבוה שלו הם תכונות שחייבות להיות אצל כל נבחר ציבור.

איני מסתירה את העובדה שהעולם הפוליטי אינו פשוט עבורי. אני אדם שאוהב לעבוד מאחורי הקלעים ופחות מתחברת לפומביות. כרגע אני מתרכזת בעיקר בלסיים את הקדנציה בצורה הטובה והעניינית ביותר. חשוב לי להמשיך לקדם עוד תהליכים, בעיקר בחינוך, לטובת ילדנו. לגבי קדנציה הבאה, ימים יגידו".

חן, כמו יתר חברי המועצה יצטרכו לעשות חשבון נפש ציבורי וכל אחד יקבל את ההחלטות שלו. את חשבון הנפש המשמעותי והקובע יעשו תושבי העיר ביום הבחירות. ועד אז רק שיעשו לטובת תושבי העיר, בכל התחומים.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad