היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

קריית שמונה קיבלה מרגלית

היום הושק בקריית שמונה 'מרכז הפוד-טק הבינלאומי של ישראל בגליל, Margalit Startup City Galil'. כמו במבצע צבאי, פשטו על הרחבה שלפני בנק הפועלים לשעבר, צוותים של סאונד, אירוח, חברות עם מרכולתן, והפכו למספר שעות את האזור למתחם ניויורקי של מרגלית או אפילו המתחם הבאר-שבעי.

חתן השמחה ומי שצבר לעצמו כבר חבורת מעריצים ומאמינים בחזונו להקים כאן את מרכז הפוד-טק, אראל מרגלית, הסתובב ספק חתן השמחה ספק הבמאי הראשי של האירוע. גם כך וגם כך, מרגלית היה הציר המרכזי שהניע את ההתרחשויות בחמש השנים האחרונות בחתירה אל היעד, עד להיום. יכולותיו הארגוניות, שפתו הצחה והקולחת והכריזמה הפכו את מרגלית למה שהוא עכשיו, האיש שיניע את גלגלי העתיד בשנים הקרובות בתחום הפוד-טק.

מרגלית: "אני מתרגש להשיק  את מרכז הפוד-טק הבינלאומי של ישראל בגליל שיהווה מנוע צמיחה אדיר לאזור, לכלכלה הישראלית ויעניק 100 אלף מקומות עבודה בשכר איכותי בשנים הקרובות. פוד-טק זה העתיד וה-אקוסיסטם שאנחנו יוצרים כאן יצעיד את ישראל להיות מעצמת פוד-טק עולמית. חברות בינלאומיות כבר מחפשות להקים פה בית ולהשקיע בסטרטאפים מקומיים".

קריית שמונה הנה חוליה לערים כמו: ירושלים, באר שבע וחיפה בארץ, וניו יורק בארה"ב בהם פועלים מרכזים עסקים של אראל מרגלית.

 

שורה ארוכה של חברות, משקיעים וגופים פילנטרופיים הפכו לקרנות ברכת שהכתר שלה אראל מרגלית. לא נכנס למלחמות הפוליטיות, אוללם נציין שדרכו של מרגלית עד הלום לא הייתה סוגה בשושנים. הפסד צורב במכרז לתנובה רק הגביר את נחישותו לעשות טוב יותר מהם, וזה מה שקרה.

הערך המוסף להתנהלות הכלכלית מחקרית בתחום הפודטק, הם התלמידים והתלמידות מקריית שמונה, המכללה האקדמית תל חי ויישובי רמת הגולן והאזור. תלמידי דנציגר בהובלתה של מגי מועלם כבר נמצאים עמוק בתוך התהליך שהביא את השינוי התפסתי למרחב הלימודים והחשיבה החדשנית. ניתן היה למצוא מוצרים פרי יצירתם בדוכן שהוצב לצד דוכנים של ענקים מהם. ה'אפרוחים', תלמידי בית ספר 'המגינים' בהובלתה של בתיה עמר כבר מדברים חדשנות, יזמות ויצירתיות, ממש כמו הגדולים.

ביום כל כך חגיגי, ראוי לתת לחלק האופטימי של הלב והנשמה מקום, סיכוי בליווי ברכת הדרך. וזה מה שאנו עושים בתקווה גדולה שהחלום הזה ייצר מקומות תעסוקה לבני קריית שמונה והאזור ויבלום את הסחף הכואב של בנים ובנות אל מחוץ גבולות הגליל.

זאת משאל הלב וזו התפילה.

עוד השתתפו בטקס: ראשי הרשויות של קריית שמונה, ראש העיר אביחי שטרן, גיורא זלץ ראש מועצה אזורית הגליל העליון, שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, השרה אורית פרקש הכהן, אורי דורמן יו"ר החברה לפיתוח הגליל

מנכ"ל מכון המחקר מיגל דוד זיגדון וכמובן נציגי השותפים, שגם ברכו.

אנו עומדים על סיפה של שנה חדשה, ואין טוב יותר מלהתחדש בבשורה וברך הנולד המביא איתו תקוות חדשות. בהצלחה.

צילום: הרצל בן אשר.

אולי יעניין אותך

Bottom ad