היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

המנגינה שלכם

 

חנן בן ארי

חנן בן ארי (33), נשוי להדס ואב לשישה, נולד וגדל ביישוב קרני שומרון. בן חמישי מבין שישה אחים ואחיות. הוא בנו של ראש המועצה היוצא הרצל בן ארי. דודו הוא ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי.

המסר המרכזי שאימץ מאביו הוא לשאוף גבוה. "אבא תמיד לימד אותי לחשוב בגדול, להאמין בעצמך. מה שתבחר לעשות בחיים תעשה בגדלות, הכי טוב שאפשר. יש לאבא גישה מאוד חיובית ומאמינה".

השבוע זכה בפרס אקו"ם "מחבר השנה" ולשיר המושמע ביותר "אם תרצי". לאחר הזכייה כתב: תודה לאקו"ם ולוועדה שבחרה.

הפרס הזה מוקדש לכל החולמות והחולמים

את כספי הפרס אשמח לתרום ליוצרים שמגייסים את הכסף בהדסטארט, בדיוק כמו שאני התחלתי, בדיוק כמו שאתם האמנתם ותמכתם בי. שום דבר לא מובן מאליו. שום דבר".

חנן ממלא אולמות והיכלים, ורק לאחרונה הופיע 4 ימים ברציפות בקיסריה. גלגל"צ ושאר תחנות הרדיו

מלאים בשיריו שהפכו להמנונים באינספור מקומות.

אם בא לכם להכיר עוד כמה שירים מצוינים של חנן, לכו על הפחות מוכרים:

איזון, לאהוב אותך מחדש, הינדיק, שימו לב, פרדס חנה, רגע (הטוב ביותר!)

הופעות קרובות בצפון: עין הוזים ב-27.7

 

 

ישי ריבו

מה כבר לא נכתב על ישי ריבו שאפשר לחדש?

4 דיסקים מעולים, פריצה עמוקה וחודרת לתוך התרבות הישראלית ומספר לא מבוטל של הצלחות ופרסים (שיר השנה, זמר השנה ואפילו בפרס שר החינוך לתרבות יהודית בתחום מוזיקה).  השבוע אמר בראיון מספר דברים מעניינים:

  • "המוזיקה היהודית היא חלק מתהליך שהדור עובר. לדעתי זה לא טרנד, זה יחזיק לנצח, ורק ילך ויגדל. לאט לאט יהיה יותר תוכן מוזיקלי פופולארי שגם מחובר לתוכן, לעומק, לרוח. מה שאנחנו רואים עכשיו זאת רק ההתחלה".
  • "הייתי חייל, נשוי ואבא לתינוק כשהתחלתי להקליט חומרים. באותה תקופה ביקשתי מהשם להתפרנס ממוזיקה, אפילו בצורה הכי בסיסית וצנועה. רק שיהיה כסף להביא הביתה, ושאוכל לעשות את מה שאני אוהב. היום, ברגעי ההצלחה הכי גדולים, על הבמה בקיסריה, אני משתדל לזכור את הרגע הזה, שבו הייתי מוכן להקריב המון רק כדי שעשרים איש יסכימו לשמוע שיר אחד שלי. זה נותן לי פרופורציה".
  • "המשפחה שלי עלתה מצרפת כשהייתי בן שמונה, ואני כל כך שמח על כך. החלום שלי הוא לצאת למסע הופעות בקהילות יהודיות, תחת הכותרת 'לשוב הביתה'. ההופעות האלה יהיו התרומה האישית שלי למי שמתמודד עם התבוללות, עם אנטישמיות, להזכיר להם את הזהות שלנו. כל מי שיש לו משפחה בחו"ל צריך להיות שגריר, ולגרום לאנשים, בנועם, ובלי כפייה, לשוב הביתה. זה כל כך לא מובן מאליו לזכות לחיות כאן, והיום יש כל כך הרבה בעיות בחו"ל, רבים שם כבר שואלים את עצמם האם זה המקום הנכון עבורם. לדעתי אם אנחנו נחיה פה בשמחה ומתוך ביטחון שזה המקום הכי טוב בעולם, יהודי התפוצות פשוט יגיעו בהמוניהם".

רובנו מכירים את שירי גלגל"צ שהפכו כבר לפסקול. אם בא לכם להכיר עוד כמה שירים, לכו על:
הניסיון הזה, אור החיים (הכי טוב שיש!), קול פעמונים, מקשה אחת זהב, שטח אפור, סדר העבודה. חפשו אותם ביוטיוב, ואל תשכחו למסור לנו תודה.

הופעות בצפון: אמפי קריית מוצקין ב-27.8

 

עקיבא (תורג'מן)

עקיבא (תורג'מן, אבל מוכר כאמן רק בשמו הפרטי) גדל בדימונה. דירת שני חדרים עם 11 ילדים. אבא ראש ישיבת דימונה, הרב דוד תורג'מן, ממוצא מרוקאי, ואמא קנדית "שעשתה גיור למרוקאית". "זה היה המודל המשפחתי המושלם בעולם. לא חייתי אף פעם בפאר. החינוך מהבית היה לפשטות, אבל אף פעם לא גדלתי בתחושת חוסר. מבחינתי גדלתי עם אבא עשיר לחלוטין, לא יודע איך זה מסתדר עם זה שלא קנו לי בגדים חדשים כל חודש. הלוואי שיהיו לילדים שלי התחושה והתודעה הללו, לדעת לא להתפזר ולעוף על החיים. שתהיה להם תחושת מלאות כל הזמן".

את החשיפה שלו לעולם הניגון היהודי-חסידי קיבל עקיבא גם בבית, אבל בעיקר בישיבת רמת גן אצל הרב יהושע שפירא, מה שבהמשך נתן לו מקפצה ישירה לבמות הנחשבות ביותר. "למדתי אצלו מאות ניגונים וזה הפך לי את החיים".

בשנת 2017 הוציא את הדיסק עולמות ושנה אחרי שיר הפריצה שלו  "אל תעזבי ידיים".

בשנה שעברה הוציא את הסינגל "רק עוד רגע" אותו כתב עם אשתו והלחין יחד עם נתן גושן. והשנה פרסם את השירים הסופר מצליחים "פשוטים" ו"אתה הולך איתי". השבוע הוציא את השיר "שלום בבית".

בא לכם להכיר עוד? חפשו ביוטיוב את "קרוסלה" ו"לך לך"

ההופעה הכי צפונית של עקיבא תהיה ב-16.8 בזאפה הרצליה

 

(יאיר) אלייצור

לפני מספר חודשים סיפרנו לכם על הזמר שחזר בתשובה ומאז התאהב בקב"ה, ברב שלום הרוש ואנחנו התאהבנו בו.
נדב גדליה כתב עליו את השורות הבאות: הנה תופעה מוזיקלית מסקרנת שכבר כמה שנים הולכת ותופסת תאוצה: 'אלייצור'. יאיר אליצור, מוזיקאי וראפר חוזר בתשובה, בהגדרה שר שירים לחילונים ואינו מהסס לתת בראש למתירנות. בלי משוא פנים.

נדב גדליה תיאר את התופעה הזאת מצוין: הוא בן 32 והתחיל את המסע המוזיקלי שלו כבר כשהיה בן 15. הוא הספיק לצלול עמוק למנעמי הביט עם חבר'ה מסצנת הראפ הישראלית, שחלקם מוכרים לכולנו היום בעקבות זעקות הדור, אך בזמן שחברים מהעבר שרו 'גם זה יעבור', אלייצור זרק את כל הביצים מהסל וצלל למנהרת התשובה. כיום אם תראו אותו ברחובות שכונות בית ישראל בירושלים, תחשבו שמדובר בעוד ברסלבר, חסיד של רבי נחמן שמחזיק בידו את 'בגן האמונה' של הרב ארוש.

לעיניו משקפי אברכים קלסיים (ללא מסגרת!), על קודקודו מונחת כיפה לבנה סרוגה מחוטים עבים, לסנטרו זקן אברכים, ופאותיו צבורות לו תלתלים. הלב אחוז בחבלי עזות דקדושה, והפה מבין דבר או שניים ביצירת מוזיקה עכשווית בועטת ולא מתייפייפת. בכל זאת, הבחור הגיע מהסצנה. התוצאה: שירים ששמים את הדברים על השולחן בייחודית שאינה מתנצלת על כלום ואינה מתחבאת מאחורי מסכות.

ה'ווייב' זועק אמונה, והחרוזים מפילים נוער ברשתם ומתארים חוויית התקרבות שנדמה שכולנו מכירים מקרוב, אך כזאת שטרם נכתבה מוזיקלית. מאות אלפי צפיות ויותר כבר רשומות ביוטיוב. יומן ההופעות מציג בין הופעה לשלוש בשבוע.

לעומת הבוטות הבלתי נתפסת של קליפים מעורטלים מכל מסר מגיע אלייצור ושם את האמת שלו בפרצוף. בסינגל הראשון שלו, הלהיט הגדול שלו עד כה, 'לרוץ אחריך', הוא שוטח את רצונותיו ואת משנתו הנוגעת לעבר שלו ולחבריו. "אבא, תרחם על שי", הוא מבקש, "תרחם על סתיו, שחושבת שחבר שלה מאוהב", והוא ממשיך ונוגע בנקודות הכאובות שמניעות אותנו לרצות דברים: "תרחם על אוסי, על אמיר, שחושבים שאושר זה להיות מפורסמים. תן להם לדעת שאין בעולם הזה משהו נעים יותר חוץ מלרוץ אחריך".

השבוע הייתי בהופעה שלו בירושלים, והאנרגיה, אוי האנרגיה, אי אפשר להבין. מאות צעירים מופרדים במחיצת מגדר שרים ורוקדים בטירוף, כאילו לא היה יום לפני תשעה באב.

פגשתי שם את הרב רוני איילון שהגיע עם הנכדים וכנראה הבין שיש כאן תופעה שכדי להבין אותה צריך לבוא ולראות מקרוב. גם העיתונאי ידידה מאיר (בעלה של סיון רהב) הגיע עם הילד וריתק את המצלמה שהתקשתה לתפוס את כל התמונה, גם בגלל המחיצה וגם בגלל האורות המסנוורים שהיו רחוקים מלהזכיר הופעה של אומן חרדי.

אם אתם רוצים להכיר אותו, פשוט כנסו לערוץ שלו ביוטיוב, ואל תדלגו על: "לא חוזר לרחובות", "לרוץ אליך", "אני כלום בלעדיך", "המפתחות של האזיקים" (יצא השבוע), "חופשי ומאושר".

פהשקווילים:

עדכונים לזמני תפילות בעיר :

מלון הצפון (אחוות לוחמים): מנחה 13:00 | ערבית 20:00

אלי כהן: 19:15 מנחה |  20:00 ערבית

בית חזון עובדיה מנחה 14:40

מגן אברהם: מנחה 19:00 | ערבית 20:00

מערת עדולם: מנחה  19:00 | ערבית 20:00

שער השמיים: 19:00 | ערבית 20:00

יהודה הלוי: 19:00 | ערבית 20:00

היכל דוד: 19:00 | ערבית: 20:00

מגן דוד: 19:00 | ערבית 20:00

חברת הזוהר: 19:15 מנחה | 20:05 ערבית

בן ציון: שחרית: 06:15

יד לאחים: מנחה 13:00 ערבית 20:00

 

לימוד ימימה

במסגרת בית המדרש של אמונה – קבוצה ללימודי ימימה לשנה הבאה. אחת לשבועיים. בהדרכתה של אורלי דיין. כ-100 שקלים לחודש ( 2מפגשים – המחיר תלוי במספר משתתפות ועשוי גם לרדת).

לפרטים והרשמה- תהילה חקק 0545956657
פתיחת הקבוצה מותנת במספר משתתפות!

 

רשימת בתי עסק כשרים באזור

ניתן למצוא רשימת בתי עסק כשרים באזור קרית שמונה באתר "למען שמו-נה באהבה" – lemaan8.co.il

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad