היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

לא לפתוח את שנת הלימודים

נתחיל מהסוף, לאור התעלולים של הקורונה ולאור העובדה שהנתונים האובייקטיביים, מספר המאומתים, מספר החולים ומספר הנפטרים מדשדש במקומות שיעדנו בעבר הלא רחוק, ולאור חוסר האחידות וההסכמה לגבי מושגים בסיסיים הקשורים למגיפת הקורונה (ראש הממשלה חי בהכחשה וקורה לקורונה 'דלתא' על פי עצת יועציו הפוליטיים-אסטרטגיים, וזה שקוף מאוד, חלק מהשרים עושה לעצמו שבתון ושרת החינוך נסוגה מעמדתה רק אחרי שמאיימים עליה), אסור, פשוט אסור לפתוח את שנת הלימודים כאשר כ-100,000 תלמידים בבידוד גם כך. המורים אינם מחוסנים כולם וה-שלושים שלושים-וחמישה אחוז שאינם מחוסנים הם פוטנציאל נפיץ (כל מורה עומד לפני 30-90 תלמידים כל יום, לפחות). נוסיף לכך 100% ילדי גנים שאינם מחוסנים, אך יכולים להיות נשאים פוטנציאליים של הווירוס. אלו הנתונים, מה שמיתר את ההתחכמויות שהיינו עדים להן בעבר.

קריית שמונה נמצאת במגמת עלייה במספרם המבודדים, המאומתים והחולים. עם נתונים כאלה לא צריך להיות פרופסור ברבש, בליצר או שרון אלרעי-פרייס כדי להבין שהסיכון גדול מהסיכוי שפתיחת השנה תפתח ללא התנעת שיאים חדשים של התפשטות ווירוס הקורונה.

צריך ליישם את הממרה "אל תהיה צודק (אם בכלל) תהיה חכם". נדמה לי שכולנו כאן חרדים מפני התפשטות המגיפה וחזרה למקומות כואבים ולא נעימים. ולכן, שכל אחד יחזיק בדעתו ככל שירצה, אבל עבור הילדים חסרי ההגנה (תרתי משמע) בואו נהיה אחראיים ונצדיק את האמון שהם נותנים בנו המבוגרים.

מקווה שתהיה התעלות (נדירה) של מקבלי ההחלטות ובראשם ראש העיר, הממונים על החינוך וההורים, שאם תהיה טעות בשיקול הדעת, הם וילדיהם חלילה, ישלמו את המחיר.

 

תמונת מצב של ההתפרצות המחודשת של הקורונה, בתקופת ממשלת בנט

מה קורה בקרית שמונה? במ-110 ימים שעברו מתחילת אפריל היו סה"כ כ-10 נדבקים. לעומת זאת, בחודש האחרון חלו בעיר כ-132(!) תושבים.

 

ממשלת בנט הושבעה ב-13.6, עם ירושה של 3 חולים מאומתים(!) בלבד.

המדינה חזרה לתפקד התרבות, מסחר והשגרה התנהלה כפי שהכרנו אותה. המדינה חזרה כל כך מהר לשגרה והסירה את התו הסגול והירוק בהדרגה משום שלא היה בהם צורך.

אולם, מתחת לרדאר בשקט-בשקט מוטציה חדשה 'עשתה עלייה' דרך נתב"ג, ואם לא די בכך, ערביי ישראל טסו בהמוניהם לטורקיה האדומה וחלקם שבו לארץ 'מצוידים' באספקה טרייה ורעננה של 'קורונה-דלתא'.

הנסיקה החדה בחודשיים האחרונים לא נמצאת רק בקטגוריית החולים, אלא גם באחוז הבדיקות החיוביות. לפני חודשיים בדיוק עמדנו על 0.02%(!) כלומר, נבדק אחד (1) מתוך חמשת אלפים (5,000) קיבל תשובה חיובית.

היום, אנחנו עומדים על ממוצע יומי של 5.5% מאומתים, שהם אחד (1) מתוך שמונה עשר (18) נבדקים.

כידוע, נדבקים הם "נשאים" של המחלה ולא בהכרח חולים, מה שאי אפשר לומר על הנפטרים. נפטרים זה נפטרים, נתון מוחלט.

מתחילת חודש מאי, ועד אמצע חודש יולי (חודשיים וחצי) כמות הנפטרים ביום נעה בין 0 ל-2, ומאז אמצע חודש יולי ועד היום ישנם כמעט 250 נפטרים, כשהממוצע היומי בשבוע האחרון הוא 20 ביום (!).

 

אלה הנתונים המעודכנים על מגיפת הקורונה, ועל פיהם חייבים להתנהל.

אולי יעניין אותך

Bottom ad