היום ה-28 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

אולימפיאדת פיסיקה בתל חי

השבוע נערכה במכללה האקדמית תל-חי, האולימפיאדה האזורית הראשונה בפיזיקה. התחלה של מסורת חדשה המדגישה את חשיבות תחום הפיזיקה. באולימפיאדה התחרו תלמידי נבחרת אזורית, ממגמות הפיזיקה בבתי הספר השונים באזור, אשר במהלך שנת הלימודים תשע"א השתתפו בפרויקט מיוחד במכללה. התלמידים, מכיתות י' ו- יא', עסקו במסגרת התוכנית בפתרון בעיות חשיבה בפיזיקה, כחלק מהכנתם לאולימפיאדה העולמית. הפרויקט הפגיש תלמידים מצטיינים, ממגוון צורות התיישבות: עיר, כפר קיבוץ ומושב. תלמידים, שהשפה המחברת ביניהם היא שפת הפיזיקה. חברי הנבחרת כללו תלמידים מבתי הספר הר וגיא, תיכון מג'דל שמס ובית ספר דנציגר בקריית שמונה. תלמידי הנבחרת הונחו בתוכנית על ידי דוב לוין (דובה), מומחה בתחום הפיסיקה, הפועל במרץ לקידום התחום בקרב תלמידים ומורים. עיסאם אבו סלמאן, מורה לפיסיקה מבית הספר עמק החולה, סייע לאורך התוכנית בתמיכה שפתית לתלמידים דוברי ערבית.

בזמן האולימפיאדה התקיים השלב האחרון בתחרות בו זכו שלושה תלמידים: במקום הראשון אנדרי איסופוב מבית הספר הר וגיא, במקום השני איהם מסעוד מבית הספר התיכון מג'דל שמס ובמקום השלישי יזן עקבאני, גם הוא מתיכון מג'דל שמס. התלמידים זכו בפרסים יקרי ערך.

הפרויקט התאפשר הודות לתמיכת שותפי המכללה המסייעים בקידום החינוך המדעי באזור: קרן רש"י, מדערום, משרד החינוך, מגבית קנדה וקרן גלילאו. באירוע נכחו נשיא המכללה פרופ' יונה חן, מנכ"ל המכללה מר יוסי מלכה, דיקן הפקולטה למדעים פרופ' גידי גרוס, מנהלים ומורים מבתי הספר באזור, תלמידי פיסיקה מבתי הספר הר וגיא, דנציגר, מג'דל שמס, הרב תחומי צפת, ירכא וכמובן חברי הנבחרת והוריהם.

לדברי ד"ר עירית ששון העומדת בראש המרכז האקדמי לנוער בתל-חי: "חלק מהשאלות הוצגו לקהל במצגת וניתן היה להתרשם ולהתרגש ממעורבות פעילה של מרבית התלמידים באולם. פיסיקה נתפס כמקצוע מדעי קשה אך יחד עם זאת, מהווה בסיס וכרטיס כניסה לעולם אקדמי רחב כולל מקצועות ההנדסה. פרויקט הנבחרת האזורית בפיסיקה הוא הזדמנות עבור המרכז האקדמי לנוער להגביר נגישות להשכלה גבוהה ולטפח מצוינות מדעית. עם איחוד פעילות המרכז האקדמי לנוער בתל חי והמרכז לחינוך מדעי בגליל (ע"ר) הממוקם במכון מחקר מיג"ל, תתאפשר הרחבה של הפעילות במדעים בכלל ובפיסיקה בפרט גם בקרב תלמידים צעירים יותר מתוך מטרה להשפיע על כוונתם להתמחות במקצועות המדעים והטכנולוגיה בהיקף 5 יחידות לימוד במסגרת לימודיהם בתיכון".  

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad