היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

אישור לבניית 200 יחידות דיור נוספות בשכונת בימת תל חי

בתום פגישה במינהל מקרקעי ישראל בין מנהל רשות המינהל בנצי ליברמן, ראש עיריית קריית שמונה ניסים מלכה, מהנדס העיר שוקי בנדלק, אהרון ולנסי ונציגי כפר גלעדי, סוכם כי קיבוץ כפר גלעדי ישחרר באופן מיידי 80 דונם לטובת העיר קריית שמונה לצורך בנייה מיידית של כ-200 יחידות דיור, מהן כ-40 יחידות צמודות קרקע והשאר בבנייה רוויה. מדובר בשטח הצפון מערבי העליון המהווה המשך של השכונה הקיימת.

הסיכום הושג לאחר מו"מ ארוך בין קיבוץ כפר גלעדי ומינהל מקרקעי ישראל ולאחר לחץ גדול שהפעיל על הצדדים ראש עיריית קריית שמונה ניסים מלכה שאף סייע במתווה ההסכם שהתגבש בשבועות האחרונים ושנחתם כאמור הבוקר.

ההסכם עליו חתמו נציגי כפר גלעדי עם המינהל, יועבר לאישור היועצים המשפטיים של המינהל ומייד לאחר אישורו יחל שלב ב' בהסכם ולפיו קיבוץ כפר גלעדי וראשי המינהל יגבשו מתווה לגבי שחרור יתרת השטח הנותר והעברתו לטובת קריית שמונה לצורך המשך פיתוח שכונת בימת תל חי כולה. מדובר ב-220 דונם נוספים עליהם אמורים להיבנות עוד כ-90 מבנים צמודי קרקע.

בתחילת חודש יוני תתקיים פגישה בין ראש עיריית קריית שמונה ניסים מלכה ובין שר הבינוי והשיכון אורי אריאל על מנת לזרז את הליך שיווק המגרשים וקביעת קריטריונים לזכאים.

כבר עתה ברור כי תינתן עדיפות לצעירים תושבי קריית שמונה מחוסרי דיור ולמשפחות צעירות שמעוניינות לבנות את ביתם בקריית שמונה.

בפגישה עם שר הבינוי והשיכון מתכוון ראש העיר להעלות גם את נושא שכונת יובלים כדי לקדם את פיתוח השכונה לאחר אישורה של התב"ע.

ראש העיר ניסים מלכה אמר מייד בצאתו מהפגישה במינהל: "אני שמח שלאחר זמן רב הצלחנו לשבת עם כל הצדדים ולהגיע להסכמות. מדובר בבשורה גדולה וחשובה לתושבי קריית שמונה שלאחר שנים רבות של מאבק, הצלחנו לקבל לידינו את הקרקע עליה ייבנו דירות לבני המקום. עיריית קריית שמונה תמשיך לעשות את כל המאמצים כדי לאפשר לצעירי ותושבי העיר לבנות את ביתם כאן בקריית שמונה".

מניסיון העבר, צריך לחכות ולראות את התוכניות מיושמות, והכל כאמור, אחרי שהיועצים המשפטיים יאשרו את ההסכם…

אולי יעניין אותך

Bottom ad