היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

בנצי ויפעת ברשימה אחת

השבוע זה קרה, אחרי משא ומתן שנמשך חודשים רבים הרחק מעין התקשורת, החליטו בנצי יעקב ויפעת שאשא-ביטון לרוץ בבחירות הקרובות ברשימה משותפת.

הזיכרון מהמפגשים בין השניים הם לאו דווקא בשיתוף פעולה, אלא עמידה משני עברי המתרס הפוליטי.

ד"ר יפעת שאשא-ביטון החלה את הקדנציה כסגנית ראש העיר וממונה על תיק החינוך, אולם היא לא זכתה לרוות נחת פוליטי מהישיבה במועצת העיר עם מנדט אחד ותלות מוחלטת בחסדיהם של אחרים ובראשם ראש העיר הרב ניסים מלכה.

בנצי לעומתה שימש כיו"ר האופוזיציה מהרגע הראשון, ואחד מהמלכים שהוביל היה הדחתה של …יפעת שאשא-ביטון מהסגנות תוך איחוד כוחות עם חבר המועצה יגאל בוזגלו, שנבחר במקומה לסגנות, והודח מאוחר יותר.

כאמור, בנצי ויפעת עברו תהליך של ברור ובדיקה הדדיים, מה גם ששניהם משתייכים למפלגת קדימה ותמכו בציפי לבני ובשאול מופז.

בנצי ויפעת התמודדו בבחירות האחרונות בראשות שתי רשימות שונות, ובנצי עלה לסיבוב השני אחרי שגבר על יפעת.

בהודעה משותפת שהוציאו לעיתונות נכתב בין היתר.

בנצי "אני יודע כי רבים יביעו תמיהה על היכולת שלי ושל ד"ר יפעת שאשא ביטון להתחבר יחדיו לטובת עתיד קריית שמונה.

עכשיו שנינו מנוסים יותר ובשלים יותר להוביל ביחד את העיר למקום הראוי לה ולתושבים. החלטנו לגלות בגרות ואחריות במערכת הבחירות הקרובה למען קידומה של העיר ולא רק ברמת ההצהרה אלא הלכה למעשה.

לאחר משא ומתן ארוך ומיגע בינינו החלטנו לשתף פעולה למען עתידה של העיר.

היריבות הפוליטית בינינו בתחילת הקדנציה, ותוצאותיה, הינם הוכחה לכך שקריית שמונה לא יכולה להמשיך במלחמות פוליטיות אלא חייבת באחדות כוחות טובים למען התושבים", כותב בנצי בהודעה.

ד"ר יפעת שאשא-ביטון אומרת מצידה "…החלטתי שהנכון ביותר הוא לחבור לרשימה משותפת עם מועמד שאני רואה בו את השותף המתאים ביותר להובלת שינוי משמעותי ואמיץ בקריית שמונה. נכון שבתחילה זה נראה כמעט בלתי סביר שבנצי יהיה המועמד הטבעי לכך אך צירוף של מספר גורמים הביא אותי להבנה כי הוא המועמד המתאים ביותר לשותפות שכזו…", אומרת יפעת.

לסיום אומרים השניים "לסיכום, אנו מאמינים שבכוחות משותפים ננהיג את קריית שמונה קדימה באומץ.

אנו מבטיחים מיד עם תום הבחירות לפעול לקיום החזון, עם תוכניות עבודה מפורטות ומוגדרות, "ביושר וללא מורא".

למעשה זהו האיחוד הראשון בין שני גורמים פוליטיים המיוצגים במועצת העיר היוצאת, ויחד לרשימותיהם היוצאות של בנצי ויפעת שלושה מנדטים.

בתוך כך נכנסות המפלגות הגדולות למהלכי התארגנות אחרונים לקביעת מועמדיהן למועצת נעיר ולראשות.

מפלגות הלכוד, העבודה והבית היהודי עסוקות בהכנות אחרונות, ונודע שבין היתר עורות המפלגות סקרים ושיחות עם מועמדים פוטנציאליים לקראת קבלת החלטות.

עדיין לא ברור כיצד תנהג מפלגתו של יאיר לפיד, "יש עתיד" לקראת הבחירות הקרובות, אולם גורמים במערכת הפוליטית אמרו שבהחלט יתכן שהם ילכו על שחקני רכש שיתמודדו למועצת העיר ואולי אף לראשות. "עם כל מה שעושה שר האוצר לפיד, קשה לראות מישהו שיתנדב להיות מתאבד שיעי בבחירות האלה", אמר אותו גורם.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad