היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

בעקבות דיון בוועדת החינוך בכנסת: פרויקט קהילות הסטודנטים יוקם בקריית שמונה

שר החינוך הקודם שי פירון כבר אישר המתווה אבל אז נפלה הממשלה. עם הקמת הממשלה פעלו ראש העיר הרב ניסים מלכה, העירייה ומרכז הצעירים מחדש מול הממשלה והתאחדות הסטודנטים כדי לקדם את הפרויקט.

ועדת החינוך של הכנסת התכנסה על מנת לדון בהרחבת הפרויקט. הוועדה זיהתה בקריית שמונה פוטנציאל קהילתי גבוה ויכולת יישום של הרשות המקומית, על כן הוחלט בשלב ראשון להעתיק את המודל המיושם בלוד לקריית שמונה.

בדיון נכחו חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה, יו"ר מפעל הפיס, עוזי דיין, ונציגי קרנות פילנטרופיות ביניהן קרן שחף וקרן שטיינהרט, שהצהירו כי במידה ויושג מימון ממשלתי וכן כאשר עיריית קריית שמונה תתרום את חלקה למיזם, הן יתמכו בהקמת כפר סטודנטים בקריית שמונה כפי שעשו בלוד.

את קריית שמונה ייצגו בדיון סגן ראש העיר יגאל בוזגלו וכפיר מעוז מנהל רשת המתנ"סים.

ראש העיר הרב ניסים מלכה: "אני מברך ומודה לוועדת החינוך של הכנסת על ההחלטה. שמחתי מאוד שהן חברי כנסת מהקואליציה דוגמת מיקי זוהר מתנועת הליכוד שמשמש גם מרכז הקואליציה בוועדת הכספים, מירב בן ארי ויפעת שאשא ביטון ממפלגת כולנו, מוטי יוגב מהבית היהודי וחברי כנסת מהאופוזיציה דוגמת ח"כ איציק שמולי, זיהו בקריית שמונה את הפוטנציאל הקהילתי הגבוה להצלחת הפרויקט. בימים אלו היחידה לתכנון אסטרטגי בעירייה ומרכז הצעירים מסיימים לכתוב תוכנית לחיזוק הקשר בין המכללה לעיריית קריית שמונה ולהפוך את קריית שמונה לעיר סטודנטיאלית. לפרויקט זה חשיבה רבה בתוך התוכנית הכוללת. הזמנו את חברי הוועדה לביקור בקריית שמונה. בשבועות הקרובים אני מקווה שיסוכם המתווה הסופי על מנת שנוכל להפעיל הפרויקט כבר בשנת הלימודים הבאה".

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad