היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

בריאות הילד לקניון נחמיה שלוחה של קופ"ח בוורדים

ראש העיר ניסים מלכה קיים השבוע ישיבת עבודה עם  מנהל מחוז הצפון של קופת חולים כללית יורם סגל ועם הרופא המחוזי ד"ר מרדכי דיין, במטרה לבחון דרכים להמשך שיפור השירות של הקופה למבוטחיה.

קופת חולים הכללית בקריית שמונה היא הקופה הגדולה עם מספר המבוטחים הגדול ביותר. לאור פניות של תושבים רבים שהתלוננו בפני ראש העיר ואנשיו על מחסור ברופאים, תורים ארוכים והיעדר פונקציות מסוימות לטיפול במקרים דחופים, החליט ראש העיר להזמין את ישיבת עבודה.

"לא יכול להיות שכדי לטפל בילד עם שבר ביד צריך לנסוע עד בית החולים בצפת כדי לקבל טיפול ולגבס את ידו. פעם היה גבסן בקופת החולים, מדוע היום אין?!", שאל ראש העיר.

בנוסף, דרש ראש העיר להקים חדר טראומה בקופת החולים כדי לתת מענה למקרים דחופים ובכדי לקצר תורים ונסיעות מיותרות לבית החולים צפת.

ראש  העיר דיבר בעיקר על מחסור בכח אדם רפואי במחלקה האורטופדית והכירורגית ועל הזמן הרב שהמטופלים ממתינים בשל העומס הרב במקום. "מזל שיש במחלקה את האחות יפה בוכריס שעושה מעל ומעבר למען המטופלים, אחרת המצב היה הרבה יותר גרוע", אמרו אנשיו של ראש העיר למנהל המחוז.

סגן רה"ע ד"ר בוריס סידלקובסקי אף ביקש לפתוח סניף של קופת החולים בשכונת הוורדים כדי לתת שירות לתושבי השכונה שמתגוררים במרחק ממרכז העיר.

מנהל המחוז שמע בקשב רב את הטענות וביקש חודש עד חודשיים כדי לבדוק את הדברים ולבדוק האם הוא מצליח להשיג צוות רפואי מקצועי להקמת חדר טראומה בקופת החולים הכללית. "אין לי ספק שיש חשיבות רבה להקמת חדר טראומה שייתן מענה ראשוני למקרים דחופים ובכך ישחרר לחץ מהמחלקה הכירורגית ומהאורטופדית. אני לא רוצה לצאת בהצהרות ללא כיסוי. אני מבקש לבדוק את הנושא ואם אצליח לגייס צוות איכותי לא תהיה מניעה לפתיחת שירות חשוב זה".

בנושא פתיחת סניף של קופ"ח כללית בשכונת הוורדים ביקש מנהל המחוז מהעירייה להקצות לו שטח לכך ומבחינתו לא תהיה בעיה לפתוח שלוחה של הקופה גם בשכונת הוורדים.

מנהל המחוז דיווח לראש העיר כי בעוד מספר חודשים יעבור מרכז בריאות הילד ממקומו הנוכחי למקום גדול ומפואר יותר, לקומה השנייה בקניון נחמיה. "אנחנו נקים מרכז בריאות לילד בין היפים והאיכותיים בצפון", הבטיח מנהל המחוז.

מדובר בשטח כולל של 500 מ"ר ובו ירוכזו כל שירותי הרפואה לילד. "בימים אלו אנו שוקדים על חתימת ההסכם ועל תיכנון המקום לרווחת תושבי ובעיקר ילדי העיר והאזור", אמר מנהל המחוז.

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad