היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

האחים הגדולים בעיר מצלמים ושומעים אותך

מזה זמן דנים בעירייה בהצבת מצלמות במקומות שונים ברחבי העיר ומהפיילוט שנערך במגרש המשחקים הגדול ליד קניון נחמיה הופקו לקחים. בימים הקרובים יושלמו עבודות התקנת מצלמות בקרה ומעקב ורמקולים ברחבי העיר קריית שמונה, במסגרת פרויקט 'עיר ללא אלימות". המצלמות מחוברות למוקד העירוני (מוקד רואה) על מנת להגביר את תחושת הביטחון של תושבי העיר. בעירייה משוכנעים כי רישות מצלמות ורמקולים והצבת שלטים במקום המציינים כי האזור מצולם, יצמצמו משמעותית את האלימות, את מקרי הוונדליזם והשחתת הרכוש.

 המצלמות מותקנות על פי תוכנית מיפוי שביצעה הרשות המקומית (פארקים, גנים, צמתים מרכזיות וכו') ותפקידן יהיה לסייע באיתור אירועי אלימות ולהפנות את גורמי האכיפה של הרשות (פיקוח עירוני, שיטור משולב, סיירת הורים) ושל משטרת ישראל לטיפול בבעיות, בנוסף לאפשרות להשתמש בצילומים לאחר מעשה ולתפוס את העבריינים על פי צילומים אלה.

 

העובדה שעל כל מצלמה הותקן רמקול ובאמצעותו ניתן להעביר הודעה קולית לאזור בו מוצבת המצלמה, תביא למניעה או לעצירת העבירה תוך כדי ביצועה. כך, תהיה אפשרות להשתמש ב'כרטיס צהוב' כלפי העבריין ולמנוע ממנו לבצע את עבירת הרכוש וההשחתה או אפילו למנוע קטטות.

מהעירייה נמסר כי "התקנת המצלמות מסייעת בהגברת תחושת הביטחון של התושב ותורמת להקטנה משמעותית של אירועי אלימות וונדליזם במקומות בהן הוצבו מצלמות".

לעת עתה הוצבו ארבע מצלמות במקומות מרכזיים: מרכז הכיכרות, הפארק הירוק, אצטדיון הכדורגל וצומת רסקו אקזוטי.

בזמן הקרוב יוצבו עוד שלוש מצלמות ברחבי העיר.

התוכנית היא לרשת את העיר במצלמות ובעירייה מקווים שבשנים הקרובות יעלה בידיה להכתיר את המהלך בהצלחה, לטובת תחושת הביטחון של התושבים.

המוקד הרואה ימוקם במוקד העירוני ותושבי העיר יוכלו להתקשר למוקד 24 שעות ביממה.

נערכו מספר ישיבות עם משטרת ישראל ויש כוונה לאיש את המוקד גם בשעות היממה. בימים אלו מתקיימים דיונים בכדי להפעיל את המוקד גם לאחר שעות העבודה המקובלות. יחד עם זאת השמחה מוקדמת היות וכדי שהמצלמות יתנו תפוקה הולמת, המוקד או המשטרה יצטרכו לאייש את חדר הבקרה בכל שעות היממה, בעיקר בשעות ובזמנים המועדים לפורענות, לילה וסופי שבוע.

ראש העיר הרב ניסים מלכה סיכם את השלב הראשון ואמר: ש"עיקר תרומתן של המצלמות היא בהרתעה, מניעה והגברת הביטחון האישי של תושבי העיר. אנחנו מקווים שבשילוב פעולות נוספות כמו סיירת הורים, הסברה ופעילות חינוכית לנוער, נשרה ביטחון מכסימאלי ברחבי עירנו".

 

  

המוקד הרואה יהיה במוקד העירוני.

התושבים בהחלט יכולים להתקשר למוקד 24 שעות ביממה.

נערכו מספר ישיבות עם משטרת ישראל ויש כוונה לאיש את המוקד בכל שעות היממה. בימים אלו מתקיימים דיונים בכדי להפעיל את המוקד גם לאחר שעות העבודה המקובלות.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad