היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

החלטה דרמטית של מועצת העיר: יוצאים למאבק מול חקלאים ממטולה וכפר גלעדי

נושא הקרקעות ביובלים וכפר גלעדי הועלה לדיון על ידי יורם מלול בישבה החודשית של מועצת העיר.

מנהל מרכז הצעירים "המרכזית" בקריית שמונה עו"ד אופיר יחזקאלי סקר בפני חברי המועצה את החסמים המונעים את הקמת שכונת יובלים ואת הבעיות בהמשך שיווק הקרקעות בשכונת בימת תל חי, דבר שגרם לחברי מועצת העיר להסיר את הכפפות ולקבל החלטה ליציאה למאבק ציבורי נגד קיבוץ כפר גלעדי ונגד חקלאי מטולה.

חבר המועצה הרצל בן אשר דרש לקבל החלטה חד משמעית ו'להסיר כפפות' במאבק ציבורי נגד כל מי שמונע את פיתוחה של קריית שמונה שנים רבות. דבריו של בן אשר זכו לתמיכה הן של האופוזיציה והן של הקואליציה.

לאור זאת התקבלה במועצת העיר החלטה לצאת למאבק נגד אותם חקלאים  בודדים ממטולה אשר תוקעים את שחרור הקרקע לטובת בניית שכונת יובלים ונגד קיבוץ כפר גלעדי המחזיק בקרקע המיועדת להשלמת הבנייה בבימת תל חי.

 

"קיבוץ כפר גלעדי וחקלאי מטולה מחזיקים בבני קריית שמונה כבני ערובה ומונעים מהם לבנות את ביתם בקריית שמונה", אמרו השבוע חברי מועצת העיר בישיבת מועצת העיר שהתקיימה אמש. "אם הילדים שלנו לא יוכלו לבנות את ביתם בקריית שמונה, נדאג שגם אנשי קיבוץ כפר גלעדי וגם תושבי מטולה לא יוכלו לקיים אורח חיים נורמאלי באזור מגוריהם".

ראש העיר ניסים מלכה ביקש להשהות את תחילת המאבק במספר ימים שכן ביום רביעי אמורה הייתה להתקיים פגישה מכרעת במשרד ראש הממשלה, בין מנכ"ל המשרד לבין מנהל מינהל מקרקעי ישראל כדי להחליט מה עמדת המדינה בנושא והאם הולכים לפשרה עם קיבוץ כפר גלעדי ועם חקלאי מטולה דבר שיאפשר את שחרור כל החסמים להמשך תהליך הבנייה, או שהולכים להליך משפטי ארוך ומייגע.

אולם חברי המועצה היו נחושים קבל החלטה ברורה באשר לעמדת העיר קריית שמונה ביחס להתנהלות החקלאים ממטוה וקיבוץ כפר גלעדי. "נחליט על המאבק, ואם ימצא פיתרון אז ממילא הוא יהיה מיותר", אמרו חברי המועצה.

במידה ומנהל מקרקעי ישראל ומשרד ראש הממשלה ישיבו בחיוב לדרישות קיבוץ כפר גלעדי ולחקלאי מטולה הרי שהסאגה הזו תסתיים עוד השבוע. במידה ולא הבעיה רק תחריף וההחלטה של מועצת העיר לצאת למאבק ציבורי תיושם החל מהשבוע הבא.

"במידה ולא נקבל עד יום ראשון תשובות מספקות, נכנס שוב את חברי מועצת העיר לישיבה שלא מן המניין כדי לתאם עמדות ולפתוח במאבק ציבורי", אמר ראש העיר ניסים מלכה.

כאמור, אחד החסמים המרכזיים לשיווק שכונת יובלים הוא סוגיית הפיצויים לחקלאי מטולה שבמשך שנים עיבדו את הקרקע עליה צפויה לקום השכונה ומנהלים מו"מ על גובה הפיצוי.

בבימת תל חי ניתן לבנות עוד כ-400 יחידות דיור של צמודי קרקע ובנייה סמי רוויה ששיווקם מעוכב היות והקרקע עליה צפויה להיבנות המשך השכונה היא בבעלות קיבוץ כפר גלעדי.

בתמורה לשחרור האדמות דורשים אנשי קיבוץ כפר גלעדי מהמדינה זיכיון קבוע (לכל החיים) במחצבת כפר גלעדי וקבלת זיכיון לקדיחה במחצבת עמיעד בפטור ממכרז.

 

מעיריית קריית שמונה נמסר בתגובה: "ראש העיר, סגני ראש העיר, חברי הנהלת העיר והצוות הבכיר של העירייה פועלים להביא לשחרור החסמים ולקדם את שכונת יובלים על מנת לאפשר לצעירי העיר ולזוגות צעירים מהאזור להקים את ביתם בקריית שמונה. לצערנו מספר חקלאים המובלים ע"י אינטרס אישי מונעים כל התקדמות במו"מ עם מנהל מקרקעי ישראל ותוקעים למעשה את פיתוחה של קריית שמונה.

גם בנושא שכונת בימת תל חי ניתן לזרז את פתרון הבעיה אולם נראה כי לאף צד לא איכפת שהנפגעים העיקריים מהסחבת ומכל הסאגה הזו הם צעירי ותושבי קריית שמונה. אנו קוראים הן לרשות מקרקעי ישראל, למשרד הבינוי והשיכון, לחקלאי מטולה ולאנשי קיבוץ כפר גלעדי לסיים את הסאגה ולאפשר לצעירי קריית שמונה לבנות את ביתם בקריית שמונה".

 לשאלתו של חבר המועצה יורם מלול, אמר ראש העיר הרב ניסים מלכה "בע"ה הספרייה תפתח בראשון לפברואר, בלי נדר".

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad