היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

הנחה במעונות: היום עדיף היה לא 'להפגין'

לפני שלוש שנים אישר משרד התמ"ת הנחה במעונות היום לילדים לתושבי קריית שמונה.

ההנחה הגיעה לאחר מאבק ציבורי, והשנה היא מסתיימת.

משמעות ביטול ההנחה שאימהות רבות יוותרו על יציאה לעבודה, או יצמצמו את משרתן כדי להמשיך לטפל בילדיהן בבית.

הסכומים אותם נדרשים לשלם האימהות גבוהה במאות שקלים ולעיתים הוא לא כדאי כי גובהו הוא כזה שהוא הופך את יציאתן של האימהות לעבודה ללא כדאית. "זה כמו להעביר כסף מכיס לכיס".

מאידך, אם ביטול הרישום למעונות יהיה מסיבי, קיימת סכנה ממשית לפיטוריהן של עובדות המעונות ואפילו סגירת מעונות בשל חוסר בילדים במעונות.

בתוך כך המועמדים השונים לראשות העיר ולמועצה הרימו את הכפפה וכל אחד על פי דרכו הגיב ופעל נגד ההחלטה.

ראש העיר הרב ניסים מלכה שיגר מכתב קשה לשר התמ"ת נפתלי בנט ובו הוא מזהיר מפני ההשלכות הקשות שיהיו לאי המשך ההנחה בתשלומי ההורים למעונות היום.

יגאל בוזגלו יצא בקריאה לתושבים באמצעות העיתונות המקומית והפייסבוק להגיע להפגנה שתוכננה ליום ראשון השבוע.

מה הייתה האכזבה כאשר מספר מועט של משתתפים הגיע לרחבת הדשא בכניסה לעירייה יחד עם חלק מהמתמודדים. מספרם של 'המפגינים' והמועמדים היה כה  קטן שמפאת כבודם לא נציין זאת.

ראש העיר והמועמדים דיברו בלהט ובפאתוס על הצורך בהנחה אבל חשפו את נקודת החולשה שלהם ושל העיר, ללא חיילים אי אפשר לנצח.

משה ניסימיאן יו"ר ועד הורים מרכזי: ביטול ההנחות למעונות היום בישובי קו העימות וקריית שמונה מהווה פגיעה קשה בהורים, באמהות החד הוריות ובילדים.     

אנו מבינים את הצורך בקיצוץ בתקציב המדינה. אך הקיצוץ המתוכנן מהווה פגיעה קשה דווקא באוכלוסיה הזקוקה להנחה זו .ישובי קו העימות וקריית שמונה בפרט מהוות סמל וחוסן ביטחוני למדינת ישראל והפגיעה היא בנו .ההורים שרוצים להעניק את החינוך הטוב ביותר לילדיהם ורוצים לעבוד ולהתפרנס בכבוד, יתקשו לעשות זאת .אל לנו ליצור מצב שדווקא משפחות אלו יהיו נטל על קופת הציבור. כוועד הורים העירוני בעיר אנו תומכים במאבק להארכת ההנחות במעונות היום.

 במידה וההנחות יבוטלו, הועד שומר לעצמו את הזכות לנקוט בכל פעולה ומהלך שימצא לנכון. מצפים לתשובה מהירה עוד לפני פתיחת שנת הלימודים הקרובה ."

 

בתמונה: המועמדים לראשות העיר מפגינים.

אולי יעניין אותך

Bottom ad