היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

הנחות מס הכנסה המרוץ נגד הזמן

הרצל בן אשר

בשבוע שעבר הפגינו תושבי נהרייה, מעלות-תרשיחא ועכו נגד המתווה של ההנחות במס הכנסה שעמד להיות מאושר בוועדת הכספים של הכנסת.

במתווה המוצע של יו"ר הוועדה ח"כ גפני ניזקו תושבי הישובים הללו בהורדת תקרת המס ותקרת ההכנסה בשניים עד שלושה אחוזים. ראשי הישובים לא היו מוכנים לעבור על כך בשתיקה, וכאמור יצאו למאבק.

אחרי שהשלושה השביתו את יישוביהם ועלו לירושלים, התקבלה הנחיה שלא להביא את רשימת הישובים להצבעה.

השבוע עלה כעסם של ישובים אחרים אשר הוכנסו לרשימה המורחבת והביאה, על פי הקריטריונים החדשים לכך שתושבי יישוביהם יזכו לראשונה בהנחות מס על תקרת הכנסה שנקבעה בתקנה.

ראשי הישובים שנפגעו באופן מיוחד בגלל אי החלת ההנחות הם: אילן שוחט ראש העיר צפת, גיורא זלץ ראש מועצה אזורית הגליל העליון, שמעון סויסה ראש מועצת חצור.

השלושה, יחד עם חבריהם מישובים נוספים, ראו בהחלטה שלא לאשר את המתווה החדש פגיעה אנושה בהזדמנות שניתנה ליישוביהם לפרוץ קדימה ולצאת לעידן חדש בקליטת תושבים חדשים ובהעצמת יישוביהם.

שורה של הפגנות נערכו במהלך השבוע בצמתים מרכזים ובישובים עצמם, תוך השבתת הישוב.

 

אילן שוחט ושמעון סויסה ראשי הישובים צפת וחצור לא חסכו במילים קשות והיו מהמיליטנטים בין נבחרי הציבור שהגיעו לכנסת ופיצצו את ישיבת הוועדה.

"אנחנו לא מוכנים לקבל שאחרי כל כך הרבה שנים של מאבק שיכניסו אותנו לרשימת הנהנים מהטבות במס הכנסה יעצרו את הכל בגלל שמישהו נכנס לפניקה מהאיומים של ישובים אחרים. העניין חייב לעבור להחלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שפשוט יורה לח"כ גפני, יו"ר ועדת הכספים להביא את הרשימה המורחבת להצבעה.

לא נקבל שום הסדר, זולת המצאות יישובנו בין מקבלי ההטבה, כפי שהמדינה מציעה", אמרו השנים שוחט וסויסה.

גם גיורא זלץ ראש המועצה האזורית גליל עליון חש נפגע מהמהלך לאחר שעל פי הקריטריונים החדשים מספר לא מבוטל מיישובי גליל עליון ייהנו מההטבות : "אני תומך במתווה החדש של מפת הטבות המס ליותר מ-400 יישובים בפריפריה אותה מוביל יו"ר ועדת הכספים משה גפני, ושנדחה אישורה על ידי ראש הממשלה.

משמעות סיכול המתווה החדש הוא אפס הטבות במס הכנסה לכולם. בדיוני ועדת הכספים ביום שני ורביעי אליהם הוזמנו  ראשי רשויות, ובפגישות עם חברי כנסת, אני פועל לתקן את העיוות בקיצוץ ההטבה לגונן וללהבות הבשן, ויחד עם זאת, המשימה שלי כראש הרשות וכחלק ממנהיגות אזורית וארצית לראות את טובת הכלל. ולדעתי טובת הכלל במצב אליו הגענו היא לקבל את המתווה המוצע ולהכניס תיקונים ועיוותים עם תקציב נוסף שהובטח לכך".

נזכיר כאן שבעצם מתנהל מרוץ נגד מחוגי השעון וכולם מכוילים למועד ההצבעה על תקציב המדינה.

ראשי היישובים חוששים שכל החלטה שתתקבל אחרי אישור תקציב המדינה, לא יהיה לה ערך מבחינתם והוא לא ייושם. ולכן הם מרכזים מאמץ מיוחד כדי להביא את מחאתם ולחצם על מקבלי ההחלטות מהר ועכשיו.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad