היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

העיתונאי יאיר קראוס זוכה פרס פראט 2013

יאיר קראוס, כתב nrg ומקור ראשון, הוא זוכה 'פרס פראט' לתקשורת סביבתית לשנת 2013, כך הודיעה ועדת השיפוט מקרן פראט ומרכז השל המעניק מדי שנה פרסים כאמצעי למתן הכרה והוקרה לעשייה עיתונאית מצטיינת בנושאי סביבה וחברה בתקשורת הישראלית.

הכתבה שזיכתה את קראוס בפרס היא כתבת "מלחמת המים" שפורסמה בספטמבר האחרון במוסף 'דיוקן' וב-nrg, אשר עסקה בהשתלטות הרשויות על המעיינות והנחלים בגליל העליון ובעמק המעיינות והסגירה שלהם בפני תושבי האזור תוך סיקור מאבקם ובהצגת תמונה מלאה על הדילמה סביב זכויות הציבור לשימוש במשאבי הטבע.

הכתבה העלתה נושאים חברתיים חבויים במאבק סביב הפערים בין בני העיר לבני הקיבוץ ובחנה את התנהלות הרשויות סביב הטיפול במי הנחלים והמעיינות.

עוד הועלו בנימוקי הפרס, הערכה על סדרת כתבות ותחקירים ארוכה שערך קראוס בשנה האחרונה במסגרת פרויקט 100 גוונים של ירוק באתר nrg. 


 

לדברי קראוס, "החשיפה שלי לתחומי איכות הסביבה מגיעה ממקום של הבנה כי בסופו של דבר הנושא נוגע בכולנו ואינו רק נחלתם של ארגוני הסביבה הירוקים ו'מחבקי עצים'. החיים שלנו כולנו והעתיד הקרוב והרחוק של ילדינו תלוי בנו ובכוחו של היחיד לפעול ולתרום לעתיד הסביבה הן בסביבתו הקרובה והן ברמה הלאומית בשמירה על משאבי הטבע". 

בנוסף, ועדת השיפוט העניקה בין השאר גם פרס על 'פעילות רבת היקף' לכתבת הארץ נטע אחיטוב ופרסים נוספים לעיתונאים אמיר שליו ואלישע קימון. את הזוכים בחרה ועדת השיפוט בראשותה של אבירמה גולן – מנהלת המרכז לעירוניות ותרבות ים תיכונית בבת ים, שרון קנטור – אשת תקשורת ומוזיקאית, אבי גרצמן – לשעבר עורך ערוץ ירוק ב-nrg, מוסי רז – יו"ר 'חיים וסביבה' ומנהל שותף ברדיו 'קול השלום', בעז רקוץ' – חבר בוועד המנהל של מרכז השל ומנכ"ל 'המשמר החברתי'.

פרס הכתבה, בו זכה התחקיר של יאיר קראוס, ניתן בכל שנה ל"כתבה אחת, ראויה ובולטת, בנושא סביבה וקיימות אשר התפרסמה באמצעי התקשורת השונים: עיתונות כתובה ומקוונת (ארצית ומקומית) רדיו וטלוויזיה". טקס חלוקת הפרסים, המתקיים זה השנה ה-13, ייערך בחודש הבא.

אולי יעניין אותך

Bottom ad