היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

השקט שאחרי הסערה

בבחירות האחרונות יותר מכל בחירות בעבר, הייתה מעורבות לא קטנה של צעירים שהתבטאה גם במיקום במקומות ריאלים ברשימות השונות. גם בבחירות הללו לא קיבלנו נציגות צעירה במועצה.

קמפיין הבחירות החל לפני כחצי שנה וכבר אז החלו הארבעה לפעול למען מועמדם, השבוע הפגשתי את הארבעה לראיון סיכום. חלק מרוצים מהתוצאות וחלק מאוכזבים אך עם לא מעט אופטימיות. הארבעה רואים את עתידם בקריית שמונה ומקווים שבקדנציה הזאת יטפלו בנושאים הקשורים לכך ושיגרמו להחזרת לא מעט צעירים שנטשו את העיר במהלך השנים.

 

דור חסון, בן 27 מהצד של בנצי. הגיע לעיר עם משפחתו מנתניה כשהיה בן 10, דור היה מבין מקימי ארגון צל"ע (צעירים למען עירנו). דור כרגע לומד לתואר ראשון בחינוך והוא מתכנן להקים פרויקט חינוכי בעיר למען נוער בסיכון ולמען זה שהנוער יהיה פעיל בנושאים חשובים בעיר.

 

אלעד מלכה, בן 29 ונשוי לשגית מהצד של יגאל בוזגלו. אלעד נולד וגדל בעיר ומוכר לחלק מתושבי העיר מתחום הכדורגל בגלל היותו יו"ר חוג אוהדי הקבוצה המקומית. אלעד הוא קבלן פרויקטים של עץ ובנוסף פעיל חברתי.

 

אורי ביטון, בת 23 שנולדה וגדלה בעיר מהצד של יורם מלול. אורי עובדת כנציגת שירות בחברת אורנג' בעיר ולומדת מדעי המדינה ויחסית בינלאומיים במכללת צפת.

 

שלו רז, בן 25 שנולד וגדל בעיר מהצד של ניסים מלכה. שלו נמצא בעיצומם של לימודים לתעשייה וניהול במכללת תל חי וכוונתו היא לבנות בעיר את עתידו. 

 

מה שכנע אתכם לתמוך דווקא במועמד?

דור: "מטרות משותפות מבחינת אידיאולוגיות (הקמת וועדת חקר גבולות, מתן עדיפות לצעירים מקומיים במשרות מפתח בעירייה, שיפור השירות לאזרח וכו') וצירופו של אביחי שטרן (מקים צל"ע) כמספר 3".

אלעד: "מה ששכנע אותי לתמוך ביגאל זה שמצאתי בו כושר מנהיגות יוצא מהכלל, לב רחב ומתחשב עם עוצמות אדירות ושאיפה להצלחה, בנוסף לזה כמו שאני מתאר אותו כאחד משלנו".

שלו: "הדבר העיקרי ששכנע אותי לתמוך ברב ניסים מלכה זה שהיושרה, הענווה והאמינות שלו. לאחר שיחה קצרה שניהלתי עימו לא היה לי ספק לאן הקול שלי צריך ללכת. ניסים הציג בפניי את הפרויקטים הרבים שנעשו בעיר ואת תוכניותיו לעתיד ואני השתכנתי".

אורי: "יורם גר בשכונה שלי מאז שאני קטנה ומכיר את משפחתי מצוין. יורם, לא קשור באופן ישיר לפוליטיקה, אלא אדם ישר עם שכל וכוונותיו הן לשנות ולהרים את העיר. אני בטוחה שגם בפן הפוליטי הוא יכול לתרום. שאלו אותי, איך ישנה אדם שאין לו קשר לפוליטיקה וצריך ללמוד את הכל מההתחלה? אני אומרת שיש אנשים שפשוט טמון בהם הכוח לסחוף אחריהם ולבצע דברים מתוך כוונה אמיתית לטוב".

 

הצעירים הבולטים בבחירות היו ללא ספק עו"ד אביחי שטרן שחוזר ע"י כמה מהמועמדים לפני הבחירות ולבסוף הוצג במקום השלישי ברשימת "קריית שמונה מתחדשת" של בנצי, מועמדת בולטת נוספת היא יו"ר אגודת הסטודנטים לשעבר בתל חי, תמר מייבום שהוצבה במקום השלישי ברשימת "בוחרים להצליח" של יורם מלול, אולם, לצערם של צעירי העיר השניים לא נכנסו למועצת העיר אך הצבתם במקומות ריאליים גרמה לשאר הרשימות להציג את מחויבותם לצעירי העיר ובכל רשימה ראינו התייחסות רצינית לצעירים.

 

– במה התבטאה התמיכה שלכם במועמד?

דור: "מה שצריך. גיוס תומכים, תליית פלריגים, פעילות במטה, סיבובים בשכונות, הבאת רעיונות".

אלעד: "תמיכה רחבה ככל שהיה ניתן וצריך, יצאתי בפומבי בכל דרך אפשרית כדי לקדם את יגאל ולהציג אותו כמנהיג חזק וראוי".

שלו: "התמיכה שלי התבטאה בזה שגייסתי ושכנעתי אנשים רבים לבחור ברב ניסים מלכה, כמו כן משפחתי המורחבת התגייסה למשימה ואף ערכו חוגי בית ועבדו ימים כלילות במטה הבחירות".

אורי: "תמיכה מתבטאת בהמון דרכים, גם התמיכה דרך הרשתות החברתיות. ידעתי שאפשר להגיע להמון תושבי העיר שלא בטוחים, שרוצים לשמוע עוד צד, וניסיתי בעזרת חבריי לקמפיין הבחירות ועוד הרבה תושבים נפלאים לעורר ולהשמיע עוד קול".

 

– האם היו רגעים שחשבתם לעזוב?

דור: "אפילו לא לרגע!".

אלעד: "לא חשבתי לעזוב אפילו לרגע!".

שלו: "חד משמעית לא".

אורי: "לא, ואפילו לא לרגע אחד".

 

– ממה נהניתם במסע הבחירות?

דור: "האנשים שהכרתי בדרך, גם אלו שתמכו במועמדים אחרים אבל באו מתוך מקום של דאגה לעיר.

נהניתי גם מההכרות עם בנצי עצמו. לאור האינטנסיביות במפגשים הכרתי אותו יותר ואני יכול להגיד בלב שלם שנהניתי מכל רגע".

אלעד: "הכרתי אנשים מדהימים, הבנתי איך עובדת מערכת בחירות מבפנים, אני אישית הייתי צמוד ליורם ממן וביחד עם יגאל והניסיון שלהם במערכות בחירות היה ממש תענוג".

שלו: "כאחד שהשתתף בפעם הראשונה במערת בחירות אני יכול להגיד שנהניתי מעצם החוויה, האווירה והמתח העצום שהיה. היו לצידי במטה אנשים מדהימים ואיכותיים. אני רוצה להודות בהזדמנות זו לראש העיר על כך שנתן לי לקחת חלק ממסע הבחירות שלו".

אורי: "להכיר אנשים כמוני, שרוצים שינוי, שחושבים לטובת העיר, לראות גיבוש אמיתי של צעירים ומבוגרים בעיר, וכמובן לראות את קמפיין הבחירות של מטה יורם מלול שתמיד נהג בהגינות וביושר".

 

מה אכזב אתכם?

דור: "שבנצי לא נבחר ושאביחי שטרן לא נכנס למועצה למרות שכל כך הגיע לו, וכמובן הגועל והרפש שגורמים מסוימים כל כך נהנו להטיח באנשים סתם כי הם בדעה שונה משלהם".

אלעד: "הייתה אכזבה קטנה מהתוצאות של הבחירות אבל עם תכנון נכון וחבירה לאנשים המתאימים הוצאנו "דבש מעוקץ".

שלו: "היו לא קצת מקרים של אלימות מילולית ולכלוכים בפייסבוק ואפשר היה למנוע את כל זה בקלות. פעילים רבים מכל המטות בחרו להתנהג בצורה לא יפה ובגסות רוח, דבר שלא הועיל לאף אחד. אני שמח שבחרתי ללכת בדרכי שלום".

אורי: "פניתי לראש העירייה המכהן בפייסבוק ושאלתי אותו האם הוא מרגיש נוח עם התנהגותם הוירטואלית והאינטרנטית שפעיליו יצרו ברשת. התנהלות שהכפישה תושבים שבחרו ורצו לבחור ביורם או בנצי".

 

– אילו המועמד שלך היה מבקש מכם עצה אחת, מה הייתם מציעים לו?

דור: "הייתי מציע לו להיות אופוזיציה לוחמת אך תורמת שתעשה הכול כדי שקריית שמונה תתקדם, למרות שאני בטוח שהוא יעשה זאת גם ככה".

אלעד: "הייתי מציע לו להמשיך בדרך שכולם האמינו בא ותמכו בה בדרך המיוחדת שיש רק ליגאל".

שלו: "הייתי ממליץ לו לטפל בנושא הגישה לנחלים, נושא שכאוב להרבה מתושבי העיר".

אורי: ״הסוד של שינוי הינו למקד את כל האנרגיה, לא להילחם בישן, אלא בלבנות את החדש״, סוקרטס.

 

 

– תמשיכו לתמוך במועמד שלך גם בבחירות הבאות?

דור: "עד הבחירות הבאות יש חמש שנים ואין לדעת מה יהיה עד אז. באופן כללי כרגע אני יכול לומר שכן אבל נבואה ניתנה לשוטים".

 

אלעד: "אמנם יש עוד דרך ארוכה ועבודה מרובה עד למערכת הבחירות הבאה, בכל מצב אני עם יגאל בוזגלו ויורם ממן בכל החלטה שיבחרו. בהזדמנות זו אני רוצה לאחל הצלחה ליגאל בוזגלו וליורם ממן שאין לי ספק שישרתו את העיר נאמנה".

שלו: "אין לי ספק שכן למרות שיש עוד זמן רב לכך".

אורי: "בטוחה שכן. מעבר למועמד לראשות העיר, האמנו בו כאדם וכאישיות כריזמטית, האמנו בחזונו להוביל את העיר למקום טוב. אני עם יורם גם לחמש שנים הבאות".

 

– האם תוצאת הבחירות גרמה לך לשנות התוכניות לעתיד?

דור: "כרגע עדיין לא. אני ממש מקווה שראש העיר יעשה עבודה טובה ויקדם את העיר, כדי שאני לא אצטרך לעזוב את הבית שאני כל כך אוהב".

אלעד: "כן, לטובה בגלל שאני מאמין בשיתוף פעולה של התושבים והשלטון המקומי ובשקיפות מלאה דבר שיאפשר ביטחון לעתיד".

שלו: "נולדתי וחונכתי בקריית שמונה ולרגע לא היה לי כוונה לעזוב את העיר שאני כל כך אוהב. אני מתכוון לבנות את ביתי ואת משפחתי בקריית שמונה".

אורי: "ידעתי שהבחירות לא יעשו סוג של ״קסם״ בעיר. ייחלנו וקיווינו לשינוי, אבל הרוב בעיר הכריע לטובת ראש העירייה ניסים מלכה. אמרתי שאעזוב באיזשהו שלב, אקים בית במקום אחר, ודווקא היום אחרי הבחירות, אני פה כדי להישאר בעיר, את הבית שלי אני אקים פה ובטוחה שאהיה חלק מכוח הצעירים שנשארים ומשפיעים".

 

למרבה אכזבתם של אלעד ושל דור, יגאל בוזגלו ובנצי לא העפילו לסיבוב לשני ולכן השניים המתינו בדריכות לתוצאות המו"מ הקואליציוני, בוזגלו קיבל הבטחה לסגנות ראש העיר מניסים מלכה ותמך בו בסיבוב השני ואילו בנצי שקרא לפני הבחירות לכל המועמדים להתאחד מול ניסים מלכה חבר לשמחת בוחריו ליורם מלול. 

 

– במי בחרת בסיבוב השני?

 

דור: "בחרתי ביורם מלול".

אלעד: " אני אהיה גלוי, אחרי התייעצויות רבות עם הפעילים וראיה מרחבית, יגאל בחר ללכת בשיתוף פעולה עם ניסים מלכה ואני כמובן בדרכו ובאמונה שלמה, בחרתי בניסים מלכה".

 

– האם היית תומך/ת במועמד שלך גם אם היה חובר למועמד אחר?

דור: "תמכתי בכך שבנצי חבר ליורם מלול אך אם הוא היה חובר לניסים מלכה אני לא יודע להגיד אם בוודאות הייתי בוחר בניסים מלכה".

אלעד: "כמובן זה מה שקרה בסוף ואני מאמין שזה רק לטובה".

 

באיזה נושא היית רוצה שראש העיר יתמקד בתחילת הקדנציה שלו?

דור:"תחילה חזות העיר כי כשהעיר תראה כמו שצריך נוכל למתג אותה ולמשוך משקיעים".

 

אלעד: "יש כמה דברים שאני רוצה שראש העיר יתמקד בהם: שיפור התדמית של העיר והפיכתה לבירת הגליל. שיפור חזות העיר ותשתיות שיהיו ראויות לשימוש תקין (כבישים ומדרכות). בניית שכונות מגורים חדשות במיוחד לצעירים עם רצון להישאר בעיר ולהקים בה משפחה.

שלו: "ללא ספק בנושא הדיור. נושא זה מטריד אותי מאוד ואני מקווה ומאמין שכאשר תבנה שכונת יובלים יהיה לנו הצעירים הזדמנות לבנות בית בקריית שמונה".

אורי: "דברים בסיסיים כמו ניקוי ופינוי זבל בשכונות, תיקון הכבישים שלא סלולים היטב, פתרון תעסוקה לצעירים שעוזבים את העיר, ומעבר לכול אני מאחלת לו בהצלחה, מי ייתן והעיר תפרח ב-5 שנים הקרובות ".

 

הארבעה הסכימו על לא מעט נושאים כמו האלימות המילולית המיותרת בפייסבוק ועל כך שתעסוקה ודיור יגרמו לחזרתם של בניה האובדים של העיר ומקווים שבעוד חמש שנים העתיד של קריית שמונה יראה ורוד יותר.

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad