היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

זלץ: להקים אוניברסיטה בגליל

זלץ: "מכללת תל חי צריכה להפוך להיות האוניברסיטה של הגליל. כפי שתל חי הייתה סמל משמעותי של גבורה, נחישות ואומץ בדרך להקמת המדינה, כך היא צריכה להיות סמל לחוד החנית של האקדמיה בישראל. במשולש הגבולות שבין ישראל, סוריה ולבנון צריכה לקום אוניברסיטה שתהפוך את הגליל העליון לאבן שואבת לאוכלוסיה חזקה, המבוססת על תחומי מחקר קיימים וחזקים של האזור, דוגמת טכנולוגיות מים, ביו טכנולוגיה וחקלאות".

זלץ מסביר כי מדינת ישראל מתמודדת עם בריחת מוחות ומוותרת במאבק על היתרונות שלנו כמדינה בעלת הון אנושי נדיר ואיכותי. אנחנו יכולים בכמה פעולות פשוטות, בהדרגתיות להפוך את מכללת תל חי למוקד אקדמי, למחקר ופיתוח ייחודי, בעל שם בין-לאומי.

"זה אולי נשמע כמו עוד קלישאה או חלום של אופטימיסט מתמיד, אבל למעשה זה הדבר המשמעותי ביותר שבעיני יכול לחולל שינוי אמיתי בגליל. אני מציע להתקדם בשלבים, להתחיל בהקמת מרכז אוניברסיטאי ולבחון את היתכנות הפרויקט ואת ההשפעה שלו על פיתוח האזור".

זלץ מציע שקריית שמונה תהפוך לעיר סטודנטים, שבה הם גרים, תורמים בפעילות קהילתית ומחזקים את המקום. "מדינת ישראל צריכה לדעת לפעול לאורך הגבולות שלה גם בנושאים שאינם קשורים לביטחון, היא צריכה לדעת לחזק את הגבולות גם באמצעות אקדמיה ומחקר. בשנים הקרובות מדינת ישראל תיבחן ביכולת שלה לשמור את האוכלוסיות החזקות במדינה, ויותר מכך, מפוזרות בכל חלקי המדינה, גם בפריפריה של הפריפריה, שבה לשמחתי אנחנו חיים".

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad