היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

חדר מיון – עבודה בעיניים

פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות הודיע על התפטרותו, התפטרות שתכנס לתוקף בעוד מספר שבועות.

אם התפלאתם על הפתיחה הזו, נזכיר לכם שפרופ' גמזו ביקר בקריית שמונה בעקבות סגירת חדר המיון הקדמי בראשית ינואר השנה והעברת התפעול לאחריות מד"א.

המעבר לווה בתקוות גדולות לשיפור השירות והוזלת העלויות, אולם בפועל זה גרר תגובות קשות על השירות והעלויות הכבדות אותן נדרשים החולים לשלם. האצבע אינה מופנית למד"א, על אף שמד"א מהווה כתובת לטענות הקשות.

עם הפעלת הסידור החדש ולמורת רוחה של הרשות המקומית, הוסכם שבתום שלושה חודשי הפעלה, מנכ"ל משרד הבריאות יגיע לביקור כדי לעמוד מקרוב על הטענות.

פרופ' גמזו אכן הגיע לישיבת עבודה וסיור במוקד, ושמע טענות קשות הן על השירות והן על גובה התשלום אותו נדרשים לשלם מטופלים עבור הפינוי לצפת.

ראש העיר הרב ניסים מלכה, סגניו וחברי המועצה השמיעו את הטענות, ולזכותו של פרופ' גמזו ייאמר שהוא הקשיב קשב רב והבטיח לבדוק את הטענות אחת לאחת.

…אלא, שלפני מספר שבועות, טרם הגיש את מסקנותיו והמלצותיו, הוא הודיע על התפטרותו מתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות.

סגן רה"ע יגאל בוזגלו שיגר מכתב אל פרופ' גמזו ובין היתר כתב: "שמחנו לארח אותך בקריית שמונה לפני מס' שבועות,

ביקרנו יחד אתך ועם ראש העיר מר ניסים מלכה, סגניו חברי המועצה ומנכ"ל העירייה, בחדר המיון בעיר ועמדנו על כל החוסרים שהתגלו במקום.

א. מכון הצילום שעות הפעילות.

ב. עמדת מזכירות קבלת החולים.

ג. נושא נטל התשלומים הכבד מאוד על האוכלוסייה

ד. רפואה איכותית.

עד כה טרם קיבלנו סיכום פגישה או דרכי פעולה לתיקון השירות במקום".

בתגובה למכתבו של בוזגלו, כותב פרופ' גמזו: "הנושא מטופל על ידי ד"ר בועז לב, המשנה למנכ"ל. אבקש שיחת ועידה, כדי "לסגור" זאת לפני סיום תפקידי", כותב פרופ' גמזו לסגן רה"ע בוזגלו.

בינתיים, ממשיכות להגיע אלינו פניות ותלונות של תושבים על התשלומים הכבדים אותם נאלצים לשלם, שלחלקם זו ממש מכה נוספת וכואבת בכיס, בנוסף לחולי.

ב"חדשות הגליל" אנחנו מלווים מספר שנים את ההידרדרות של השירותים השונים להם זכאים התושבים, ותהליך סגירתו של חדר המיון הקדמי שהופעל על ידי המרכז הרפואי זיו בצפת, נמשך גם הוא מספר שנים.

על אף המאמצים שעושים ברשות המקומית כדי לטפל בנושא, אם התושבים ימשיכו להרכין ראש ולקבל כל גזירה בשקט, גם אם מדובר בנושא חיוני כמו חדר המיון, ימשיכו משרדי הממשלה השונים בבריחה שלהם מאחריות והפקרת התושבים.

 

 


 

אולי יעניין אותך

Bottom ad