היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

טורפדה הכוונה לפגוע בהטבות מס הכנסה לתושבי קריית שמונה

הדרמה סביב ישיבת הממשלה שדנה בהסדרי ההנחות במס הכנסה לפני שלושה שבועות התקיימה דווקא מאחורי הקלעים ולא לעיני המצלמות. היום, בדיעבד, ידוע שראש העיר הרב ניסים מלכה והמשנה לו אלי זפרני "ישבו על העורק" של ראש הממשלה כדי שיטיל את כל כובד משקלו על האוצר לבל יבוטלו הנחות המס מהן נהנים תושבי קריית שמונה.

ואכן, ההחלטה על השינויים אינה מתייחסת לקריית שמונה והמצב נותר כפי שהיה, הנחה מרבית של 22%.

ראש העיר הרב מלכה פנה לראש הממשלה: "מודה לך בשמם של תושבי העיר על עמידתך האיתנה נגד כל אלה שניסו לפגוע בהטבות המס מהם נהנים תושבי קריית שמונה".

משמעות המהלך שגם בשנת 2015 וגם בשנים הקרובות ייהנו תושבי קריית שמונה מהטבות המס, בעקבות ישיבת הממשלה שאישרה את תקציב המדינה לשנת 2015.

 

' ראש העיר הוסיף: "בזמן שמספר גורמים ניסו ליצור אווירה של איבוד שליטה, אני החלטתי להתנתק מרעשי הפופוליזם, ולפעול הרחק מאור הזרקורים וקרוב לאוזנו של ראש הממשלה כדי למנוע פגיעה בקריית שמונה, שמח שהצלחתי בכך. אני מבקש להודות למשנה לראש העיר אלי זפרני על כך שסייע לי רבות למנוע כל פגיעה בהטבות וכמובן לראש הממשלה בנימין נתניהו אזרח הכבוד של קריית שמונה".

לקראת ישיבת הממשלה שדנה בתקציב המדינה ובמשתמע ממנו, הנחות מס הכנסה, ראש העיר חשש מאוד מכוונת משרד האוצר לפגוע בהטבות המס לתושבי קריית שמונה והחל מייד במסע לחצים ובשיחות שקיים עם בכירים במשרד ראש הממשלה. גם המשנה לראש העיר אלי זפרני נכנס לעניינים והחל בשיחות משלו עם אנשיו הקרובים של ראש הממשלה.

מלכה וזפרני לא הסתפקו בשיחות עם אנשי לשכתו של נתניהו אלא אף דיברו באופן אישי עם ראש הממשלה וסיפרו לו על כוונת משרד האוצר לפגוע בהטבות המס מהם נהנים מזה שנים ארוכות תושבי קריית שמונה. "ההטבות האלה יעשו את ההבדל בין צפון שוקק חיים לבין צפון בנסיגה חברתית וכלכלית", אמר ראש העיר מלכה לראש הממשלה נתניהו.

ערב ישיבת הממשלה, התקבלה הודעתו המרגיעה של ראש הממשלה בנימין נתניהו שבישר למלכה וזפרני: "לא אתן לאף אחד לפגוע בקריית שמונה. תהיו רגועים. תלכו לישון בשקט ומחר בבוקר כאשר תתעוררו תעקבו אחר הדיון בממשלה ותראו שקריית שמונה לא תיפגע. לא אתן לשכוח את מה שעבר על העיר ותושביה עשרות שנים בעבר".

ואכן, הממשלה אישרה את הצעת ראש הממשלה ושר האוצר להגדיל את שיעור התיעדוף שיינתן ליישובים צמודי גדר בצפון וליישובים עירוניים בדרום ולהעלות את שיעור ההטבות בכלל מדרגות ההטבה שתוכננו במסגרת הצעת התקציב המקורית.

כדי לעמוד ביעדי ההנחות הכוללות ולא לסטות מפסיקת בג"צ, הוגדל היקף ההטבות ב-300 מיליון שקלים ויעמוד על סך של למעלה ממיליארד שקלים.

 

החלטת הממשלה האחרונה מתבססת על החלטת הממשלה מפברואר בה נקבע כי היקף הטבות המס ייקבע במסגרת דיוני התקציב בממשלה לשנת המס 2015 וכי תעדוף יינתן לשתי קבוצות של יישובים, הקבוצה הראשונה היא קבוצת היישובים הנמצאת בטווח של עד 2 ק"מ מגבולות של מדינות שאין עמן הסכם שלום, מטרת תעדוף זה היא לרכז מאמץ בפריסת ההתיישבות בסמיכות לגבולות שהמציאות הגיאופוליטית בהם סבוכה. בנוסף, סוכם כי תינתן עדיפות גם ליישובים העירוניים במחוז הדרום, בהתאם למדיניות הממשלה לחיזוק ההתיישבות העירונית בנגב ועל יסוד הנתונים בדבר שיעורי ההגירה ליישובים אלו. מפת ההטבות גובשה על ידי רשות המיסים במשרד האוצר והמטה הכלכלי חברתי במשרד ראש הממשלה בראשות המנכ"ל הראל לוקר.

על פי המתווה החדש יתועדפו באופן משמעותי ישובים צמודי גדר בגבול הצפון והיישובים העירוניים בדרום כך ששיעור ההטבות ליישובים אלו ינוע בין 18% ל-22% במטרה לשמר את שיעור ההטבה ליישובים אלו כפי מצבם היום ואף לשפרו.

מטרות מתן הטבות המס לתושבי יישובים שייכללו ברשימת היישובים הזכאים הן, בין היתר, משיכת אוכלוסיות חזקות לישובים חלשים מבחינה כלכלית, חיזוק הפריפריה ועידוד ההתיישבות לאורך הגבולות. 

ראש העיר ניסים מלכה: "אני שמח שהצלחתי לשמר את הטבות המס. בזמן שמספר גורמים ניסו ליצור אווירה של איבוד שליטה וביקשו לקיים הפגנות והשבתות חסרות תועלת ופעלו מהבטן ולא מהראש, החלטתי להתנתק מרעשי הפופוליזם, ולפעול הרחק מאור הזרקורים וקרוב לאוזנו של ראש הממשלה כדי למנוע פגיעה בקריית שמונה. אני שמח שהצלחתי. אני מודה למשנה לראש העיר זפרני על כך שסייע לי רבות למנוע כל פגיעה בהטבות בזכות הקשר המיוחד שלו עם ראש הממשלה".

המשנה לראש העיר אלי זפרני: "בזכות הקשרים הטובים שיש לנו, ראש העיר ולי עם צמרת השלטון במדינה הצלחנו בניגוד לכל התחזיות למנוע כל פגיעה בהטבות המס. אני שמח שראש הממשלה הבטיח וקיים את הבטחתו כפי שעשה בעבר. זו ההוכחה שקריית שמונה חשובה לראש הממשלה".

עכשיו עם סיום המהלך החשוב של שמירת ההנחות במס הכנסה, שאגב ממנה נהנים לא יותר מעשרה אחוז מכלל המועסקים בקריית שמונה, צריכים להתפנות קברניטי העיר לסדרה לא קצרה של משימות, לא פחות חשובות ובראשן: הנחות בתשלום מעונות היום לאימהות עובדות, יציאה לדרך עם פרויקט הדיור 'יובלים', טיפול בפגיעה המתמשכת והמסוכנת במערך רפואת החירום וחדר המיון הקדמי ועוד.  

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad