היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

להיות שכיר – לפרוש עשיר

העובדים של היום נמצאים במרוצה יומיומית אחר הפרנסה. אולם, רבים מהם שמקדישים את רוב זמנם ומרצם להביא את הכסף הביתה, אינם משקיעים מספיק בתכנון ההתנהלות הכלכלית והתקציב המשפחתי לטווח הרחוק.

מבדיקות שערכו בעמותות לקידום מקצועי חברתי מבית הסתדרות המעו"ף אשר אחראיות על השכלה של למעלה מ-100 אלף עובדים בישראל התגלה כי מרבית העובדים אינם בקיאים בניהול הפן הכלכלי לטווח הארוך על כל מסלוליו השונים ואינם מודעים אפילו לזכויותיהם וחובותיהם כאזרחי מדינת ישראל.

תכנון נכון של התקציב המשפחתי וסלילת הדרך לביטחון כלכלי אלו הם הרעיונות המרכזיים שמנחים את הפרויקט החברתי החדש של העמותות לקידום מקצועי חברתי אותו הם החלו לקיים לעובדי עיריית קריית שמונה.

מדובר ביום עיון והרצאות שהתקיים לאחרונה ללא עלות, אשר ניתן כשירות של העמותות לעובדי העירייה. התכנים שהרכיבו את ההרצאות הקנו מידע וכלים מעשיים לניהול מושכל יותר של חיים כלכליים שגרתיים. בין הנושאים שנלמדו בהרצאות: היכרות מעמיקה עם אפיקי החיסכון הפנסיוני הקיימים, סקירת קרנות פנסיה וותיקות וחדשות, החשיבות של קופת גמל, ניצול של הטבות מס, ניתוח תלוש השכר ומה ניתן ללמוד ממנו ותכנית משפחתית להשגת חירות כלכלית.

חנניה כהן יו"ר ועד עובדי עיריית קריית שמונה: "ישנה חשיבות מאוד גדולה לקורס זה. בסופו של דבר העובדים קיבלו ראייה רחבה וכלים להבנת תלוש המשכורת ומרכיבי השכר שלהם. הפעילויות השונות של העמותות לקידום מקצועי בתחום הזה מעניקות ידע רב ועוזרות לפיתוח של התנהלות כלכלית נכונה".

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad