היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

"סבסוד נוסף לרוכשי מגרשים בשכונת יובלים ו-45 מיליון שקלים מקדמה לביצוע עבודות התשתית"

"קריית שמונה היא עיר חשובה הנמצאת בתקופת פיתוח, השכונה החדשה היא בשורה משמעותית", כך אמר שר הבינוי והשיכון יואב גלנט בביקורו השבוע בקריית שמונה.

השר גלנט הגיע לקריית שמונה עם ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון וצמרת משרד הבינוי והשיכון בכדי לקדם את עניינה של קריית שמונה בנושאים רבים ומגוונים.

ראש העיר ערך לשר גלנט סיור ברחבי העיר, בשכונות בימת תל חי ובשטח השכונה המיועדת, יובלים. מנכ"ל העירייה אשכול שוקרון העניק לשר סקירה מקיפה על התפתחותה של קריית שמונה ועל התוכניות העתידיות של העיר.

לאחר הסיור נערכה בבניין העירייה ישיבת עבודה בפתיחתה הפתיע ראש העיר את השר בעוגת יום הולדת. השר הנרגש הופתע מאוד והודה לראש העיר וצוותו על "החגיגה המאולתרת".

בישיבת העבודה הוצגה מצגת של העיר ובה הוצגו הבקשות מהשר.

בנושא התחדשות עירונית הודיע השר כי בשנת 2016 תשקיע חברת עמידר 16 מיליון שקלים בקריית שמונה בשיפוץ וחידוש מבנים ודירות ברחובות הר הצופים, שפרינצק ועין זהב.

 

 

בנושא שכונת יובלים הודיע השר כי הוא נענה בחיוב לבקשת ראש העיר הרב ניסים מלכה ויעניק סבסוד נוסף בעלויות הוצאות הפיתוח, דבר שיפחית בצורה משמעותית את העלויות למי שיזכה במגרשים. מדובר בסבסוד של עשרות אלפי שקלים.

כמו כן דרש השר מאנשיו להתחיל בשבועות הקרובים בביצוע עבודות הפיתוח בשכונה המיועדת, מיד לאחר פרסום הזוכים במכרזים. לצורך כך אישר משרד הבינוי והשיכון קדם מימון בסך 45 מיליון שקלים לביצוע עבודות התשתיות הציבוריות.

בשורה משמחת נוספת הייתה הודעת משרד הבינוי והשיכון כי החל תכנון תב"ע של יובלים ב'. יובלים ב' עתידה להיבנות בהמשך ובצמוד לשכונת יובלים א'.

בנושא בניין העירייה הנחה השר את אנשיו למצוא סעיף תקציבי בכדי לאפשר לרשות לשפץ את מבנה העירייה הישן שנפגע לפני כ-15 שנים מפגיעת טיל קטיושה. "לא יכול להיות שמבנה ציבור שהוא סמל שלטוני נפגע כתוצאה מלחימה והמדינה לא תעשה דבר כדי לשקמו. זה דבר לא תקין ולמרות שמשרד הבינוי והשיכון לא מתקצב מבני עירייה כאן מדובר במקרה חריג ועלינו לסייע בשיקום הבניין", אמר השר גלנט.

השר גלנט נפגש בתום ישיבת העבודה בלשכתו של ראש העיר הרב ניסים מלכה יחד עם חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון, סגני ראש העיר ד"ר בוריס סידלקובסקי ויגאל בוזגלו, המשנה לראש העיר אלי זפרני וחברי מועצת העיר יורם ממן ויעקב בן ציון.

השר אמר במהלך הפגישה המצומצמת כי הוא ייעשה כל שבידו כדי לסייע ולתמוך בקריית שמונה. "אני מתכוון להעמיד את כל המשאבים שיש ברשותי כדי לחזק את קריית שמונה בירת הגליל", אמר גלנט.

ראש העיר הרב ניסים מלכה הודה לשר גלנט על הביקור שערך בעיר ועל היענותו החיובית לכל בקשותיה של קריית שמונה. "אני מודה לשר גלנט, לסיעת כולנו ולעומד בראשה שר האוצר משה כחלון על התמיכה הבלתי מתפשרת שלהם בקריית שמונה. תודה נוספת לחברת הכנסת ד"ר יפעת שאשא ביטון שמסייעת לנו רבות בחיזוקה של קריית שמונה. אין לי ספק כי קריית שמונה מתקדמת ומתפתחת בצעדי ענק והקמת שכונת יובלים היא נדבך מרכזי בשדרוגה של קריית שמונה", אמר ראש העיר.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad