היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

סמל רועי סבח מגולני בן קריית שמונה: מקום ראשון באליפות צה"ל לצלפים

רועי התמודד מול טובי הצלפים מכל היחידות, ובין המתחרים היו לוחמים מיחידות מיוחדות כמו סיירת מטכ"ל, הקומנדו הימי שלדג ויחידת המסתערבים דובדבן, וכן צלפים מגדודי החי"ר של גולני, גבעתי, כפיר, נח"ל צנחנים ועוד.

סמל רועי סבח מקריית שמונה הצליח יחד עם שותפו לגדוד לזכות במקום הראשון ולהביא כבוד גדול למשפחתו, לעירו וליחידתו.

הוריו של רועי, עדנה מנהלת משרד הנסיעות אופיר טורס בקריית שמונה ושמעון מנהל לשכת ראש העיר התרגשו עד דמעות למשמע הבשורה.

תחום הצליפה בצה"ל התעצם בשנים האחרונות והתפשט מיחידות העילית לכלל היחידות המתמרנות. לשם כך, נרכש רובה ה"ברק"  האמריקני, שמכונה בשפת הצלפים "338" בשל גודל הקוטר שלו 0.338 אינץ'. הרובה, בעל טווח פגיעה יעיל למרחק של עד קילומטר וחצי, מגיע עם ערכה שכוללת מַחְשבון ירי בליסטי, שַבְשֶבֵת, מערכת לייזר ומשתיקי קול. במקביל אליו, משתמשים הלוחמים גם באמ-24 הוותיק המוגדר "סוס עבודה" בצבאות מערביים.

 

לקראת התחרות השנה, הוחלט במפקדת קצין חי"ר וצנחנים ראשי בפיקודו של תת-אלוף איתי וירוב, מיודעינו, לאתגר את הצלפים המשתתפים ולהטמיע את הפעילות המבצעית במבחני האליפות. הוחלט לשלב ירי בהפתעה, אחרי מאמץ כולל משקלים כבדים, במצבים שונים המדמים ירי ממסוק, מכלי שיט, דרך חור בקיר או חלון ומתוך סבך. "בשנה שעברה שכבו הצלפים בסככות", מספר מפקד בית הספר ללוחמה בטרור סגן-אלוף ליאור קינן. "השנה הם ירו בשטח. החלפנו להם את מטרות הברזל שמשמיעות צליל לאחר הפגיעה במטרות קרטון, כדי שיהיה להם קשה לזהות את הפגיעה. זה מאוד קשה להיכנס לוואדי עם רוחות משתנות כל רגע ולהיות מדויק. כאן באה לידי ביטוי רמת המקצועיות של הצלפים".

אולי יעניין אותך

Bottom ad