היום ה-22 באוגוסט , 2019

Select your Top Menu from wp menus
120 x 600
120 x 600

קטסטרופה של כבישים

זה המשפט הראשון שצריך להיכתב בכתבה זו. אין כאן כתב

אישום כלפי אף אחד… סגרנו את הפינה הזו, ועכשיו נתחיל…

…הכבישים הפנימיים בתוך קריית שמונה לא היו אף פעם

משהו מיוחד. אולם, השנה, אחרי החורף המדהים

ורווי הגשמים, המצב החמיר עד כדי בלתי נסבל.

נתחיל מההתחלה. מבנה הקרקע באזור שלנו סובל מתזוזות,

אומנם זעירות, אך קיימות. ישיבתנו על שפת 'השבר הסורי

אפריקאי', הופכת אותנו למקום לא יציב, ואת תוצאות התופעה

אפשר לראות גם בסדקים שנוצרים בבתים רבים בעיר, בעיקר

ישנים.

הטיפול בכבישים לוקה זה שנים בחוסר מקצועיות של

המבצעים, והדוגמה הבולטת היא ברחוב הירדן. עבודה של

חודשים רבים לא מנעה שקעים ומהמורות במקומות רבים

לאורך הציר.

בתופעה דומה אפשר להיתקל ברחוב ביאליק שהונח לאורכו

צינור ביוב וניקוז.

קוראינו הנאמנים יכולים למלא כל אחד מניסיונו עוד דוגמאות,

ודומה שכבישי העיר הרוסים עד כדי כך שרצוי לנסוע בהם עם

רכב שטח ולא מכונית פרטית.

יש לצין שמיד בהפוגה מהגשמים העזים פעלה העירייה

במהירות ובמקצועיות לתיקון חלק מהבורות שנוצרו, אבל

כמובן שאין די בתיקון הטלאים.

נרחיק לכת ונאמר שקילומטרים רבים בכבישי העיר חייבים

להיסלל מן היסוד, ופלסטרים רק יחמירו ויגרמו לעוגמת נפש

ונזקים מיותרים לתושבים ולבעלי הרכבים.

על אף האמור לכאן, ועל אף שאין כאן אצבע מאשימה, הרי

שהכתובת לתיקון המצב היא של עיריית קריית שמונה.

למרות זאת, צריך להדגיש. התקציבים (הגדולים) חייבים,

פשוט חייבים להגיע ממשרדי הממשלה הרלוונטיים (משרד

התחבורה, בינוי ושיכון, הפנים והאוצר).

בנוסף למשימות הכבדות (מיון קדמי) המונחות על שולחני

השרים, נושא הכבישים הוא קריטי ובלתי נסבל לכלל

התושבים.

יש לקוות שראש העיר והנוגעים בדבר יעדכנו אותנו התושבים

על ההתפתחויות בדרך לפתרון הבעיה.

אנחנו כמובן, נמשיך לעקוב ולעדכן.

תגובת עיריית קריית שמונה: "העירייה מבצעת תחזוקה שוטפת לתשתיות הכבישים ולטיפול בשקיעות נקודתיות לאורך כל השנה. בחודשיים הקרובים יינתן מענה לכל הבורות בכבישים שנפערו בשנים האחרונות. במקביל לכך אגף ההנדסה בעירייה עובד על הכנת תוכנית מקיפה ורב שנתית על כל מצב הכבישים בעיר.

בשנה הקרובה העיריה תצא לסקר כלל עירוני למצב תשתיות הכבישים ותקבע תכנית חומש כולל תוכנת בקרה ייעודית לטיפול בכבישים ובתשתיות. לא מדובר בטיפול של זבנג וגמרנו אלא תוכנית רב שנתית שתצריך הקצאת משאבים גדולים היות ומדובר בכבישים ותשתיות שהוזנחו משך עשרות שנים".

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך