היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

רגע לפני שהחומות יתמוטטו

משפחת פרץ מתגוררת בשכונת הורדים ברחוב חבצלת. אֵם המשפחה אודליה, חסרת שקט נפשי ואינה יודעת כיצד תעביר את הלילה הבא ללא דאגות שמא יתרחש אסון ומישהו יפגע, מילדיה או מילדי השכנים.

השבוע קיבלתי טלפון בהול ובשיחה עלתה תמונה עגומה של חשד לרשלנות והזנחה וסכנה מוחשית לפגיעות בגוף ובנפש.

מיד עם קבלת השיחה הגעתי למקום ונדהמתי לגלות שביתה, ולא רק ביתה, יושבים על פיו של הר געש המאיים להתפרץ בכל רגע.

אודליה: "הבית נקנה על ידי בעלי לפני הרבה שנים כשהיה עוד רווק. במהלך השנים החומה החלה להתפורר ולאחרונה נופלות אבנים ממנה, הסדקים מתרחבים. יש שיפוע רציני כתוצאה מבריחת אדמה ואנחנו רועדים מפחד. אני לא ישנה בלילות מרוב דאגה", אומרת אודליה תוך כדי שאנו עושים סיור באזור.

בצר לה פנתה אודליה אל שכניה ואל התושבים הנוהגים לעבור בשביל המוביל לבתיהם ונמצא תחת החומה. "כולכם כבר מכירים כל סדק וחור בחומה שמקיפה גם את הבית שלנו, משפחת פרץ. החומה שנתלשה מהמקום, החומה הגבוהה והלא בטיחותית שמקיפה את הגינה הציבורית שכולכם מבלים בה בשבתות ואחרי הצהריים. החומה שתוחמת את המדרגות ששקעו ומובילות מרחוב חבצלת לרחוב נורית שלמטה.
כולכם ראיתם, יש כתובת על הקיר!", כותבת אודליה במצוקתה גם אל השכנים, וממשיכה "לא פעם פניתם אלי בבהלה, ביקשתם שאעשה משהו עם החומות המסוכנות.  דאגתם אם תיפול החומה כשבדיוק יעבור שם אחד מכם, או חלילה ילד של אחד מכם. ראיתם שחסמו את הגישה לשימוש במדרגות בחודש האחרון על מנת שאם ייקרה אסון יוכלו לספר שניסו להזהיר".
המצב הולך ומחמיר ולאחרונה יש תזוזות קרקע תכופות הגורמות לעוד ועוד אבנים ליפול.

ראויה לציון העובדה שבקרבת מקום יש מגרש משחקים בו נוהגים להתקבץ ילדים בשעות אחר הצהרים ובשבתות, ויש להניח שעכשיו בחופש הגדול, הילדים ישהו שם שעות רבות. המצאות הילדים במגרש המשחקים, הדרך העוברת בקרבת החומה והתנועה הבלתי פוסקת במקום הביאה את העירייה להציב במקום מחסום. אודליה : "באו מהעירייה וסגרו את השביל להולכי רגל. זה נראה יותר ככיסוי ותעודת ביטוח יותר מאשר פיתרון הבעיה. מה אנחנו אמורים לעשות בדיוק?!", שואלת אודליה.

שכונת הוורדים נבנתה בשנות השמונים על ידי משרד השיכון ושילוחיו ובגלל הטופוגרפיה נבנו חומות אבנים במקומות רבים בשכונה.

ידוע שהאזור שלנו סובל מתזוזות קרקע בגלל הקרבה לשבר הסורי-אפריקאי וההשפעה של תזוזות אלה על מה שנמצא מעל הקרקע רבה. בנוסף, הגשמים הכבדים שירדו השנה והצטברות הנזקים במהלך השנים, גרמה למצב בו התושבים מסכנים את חייהם בכל רגע שהם שוהים בבית או במרחבים שמסביב לחומות.

בנוסף, ראויה לציון העובדה שבעיית החומות העומדות בפני קריסה קיימת במקומות נוספים בעיר ונראה שידיה של העירייה קצרו מלפתור את הבעיה הכבדה הזאת, אם לא ימצא תקציב מיוחד לכך.

 

הכתובת נמצאת במשרד השיכון ופנייתנו לדובר לא קיבלה מענה עד סגירת הגיליון. 

אולי יעניין אותך

Bottom ad