היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

רפואת חירום: מחכים לפתרון

         הוועדה שתוקם תבחן את מכלול רפואת החירום בקריית שמונה והאזור                  וכן את מצב הרפואה באזור אצבע הגליל.

בינתיים סוכם כי מכון הרנטגן יחזור לפעילות נוספת בשעות הלילה ראש העיר: "אני מצפה לבחינה מהירה של המצב בהתאם להתחייבויות שרת הבריאות. נושא רפואת החירום והרפואה הקהילתית בקריית שמונה ובאצבע הגליל הוא קריטי שלא נתפשר עליו. עד להגשת מסקנות הוועדה אני מקפיא את המאבק שתכננו לפתוח בנושא במידה ודרישותינו לא יתקבלו".

שרת הבריאות יעל גרמן ומנכ"ל משרדה פרופ' ארנון אפק נפגשו אתמול (חמישי) עם ראש עיריית קריית שמונה ניסים מלכה ונציגי עיריית קריית שמונה במטרה לשמוע ולבחון את הטענות המועלות לאחרונה בנוגע לשירותי הרפואה הניתנים באזור אצבע הגליל.

לאחר סקירת המצב באזור אצבע הגליל והצגת מכלול הבעיות, שרת הבריאות הודיעה על הקמת וועדה שתבחן את מכלול רפואת החירום בקריית שמונה והאזור וכן את מצב הרפואה המקצועית/קהילתית באזור אצבע הגליל.

במסגרת דיוני הוועדה יוזמנו ראשי הרשויות באצבע הגליל וכן תושבים בכדי להציע רעיונות למתן מענה רפואי הולם למטופלים מכל אצבע הגליל שזקוקים לשירות רפואי הולם 24 שעות ביממה.

ללא קשר למסקנות הוועדה הוחלט על יציאה למכרז חדש להפעלת המוקד הרפואי תוך הבטחה של שרת הבריאות להמשך ההשתתפות המימונית של משרד הבריאות בהפעלתו. כמו כן סוכם כי מכון הרנטגן יחזור לפעילות נוספת בשעות הלילה. 

 

 

 

 

 

שרת הבריאות, יעל גרמן, ציינה כי היא רואה חשיבות רבה בחיזוק הרפואה באזור זה הן בתחום  הרפואה הדחופה והן ובשימת דגש על צעדים לחיזוק הרפואה הקהילתית/מקצועית.

ראש עיריית קריית שמונה, ניסים מלכה: "שרת הבריאות הייתה מאוד קשובה לדרישות שהעלנו ואני מצפה לבחינה מהירה של המצב בהתאם להתחייבויותיה. נושא רפואת החירום והרפואה הקהילתית בקריית שמונה ובאצבע הגליל הוא צורך חיוני קריטי שלא נתפשר עליו. עד להגשת מסקנות הוועדה אני מקפיא את המאבק שתיכננו לפתוח בנושא במידה ודרישותינו לא יתקבלו". הוועדה שתקום כבר בימים הקרובים תיתן מסקנותיה בתוך 45 יום

בתוך כך, תנועת "שינוי כיוון" שיצאה במסע תקשורתי אגרסיבי תחת הסיסמה "גם אני רוצה להיות מורד סורי", חשיפה שהגיעה לשיאים מסרה בתגובה: "המאבק שלנו תרם לכך ששרת הבריאות משנה כיוון.
הובלנו שהביא את שרת הבריאות לעשות שורת צעדים תקציביים וממשלתיים לחיזוק שירותי בריאות החרום באצבע הגליל.

 

המאבק של שינוי כיוון נגד קיצוצי שירותי בריאות החרום באצבע הגליל, שמחה על הודעת שרת הבריאות, יעל גרמן, על הקמת ועדה מיוחדת, בהשתתפות תושבי האזור ונציגיהם, שתבחן את מכלול רפואת החירום בקריית שמונה והאזור וכן את מצב הרפואה המקצועית/קהילתית באזור אצבע הגליל ותגיש מסקנותיה תוך 45 יום החל מהיום (16.12.2014).
אנו מברכים על  שיתוף הפעולה עם עיריית קריית שמונה ועל המאמצים לקדם את הסוגיה מול שרת הבריאות. החלטת השרה לצאת למכרז חדש ומיידי ובהשתתפות תקציבית של משרד הבריאות, היא בשורה אמיתית לכל תושבי אבצע הגליל.

דובר תנועת שינוי כיוון ניסן זאבי מוסיף: "תנועת שינוי כיוון, תמשיך לעקוב אחר הבטחות שרת הבריאות כדי להביא ליישומן, וכן תעקוב אחר עבודת הועדה והגשת מסקנותיה 45 ימים מהיום. מדובר באינטרס אזורי, ושמחנו על התגייסות השרה למצוא פתרון. עומדים בפנינו עוד אתגרים רבים לקידום איזור אצבע הגליל החזרת שירותי בריאות החירום היא רק יריית הפתיחה".

 בתמונה: ראש העיר וסגניו יחד עם שרת הבריאות.

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad