היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

שיקום שכונות חוזר לקריית שמונה

בשורה גדולה לתושבי קריית שמונה. ממשלת ישראל החליטה להחזיר את שיקום שכונות, פרויקט הדגל של ממשלת בגין, לחיים.

שר השיכון יואב גלנט וסגנו ג'קי לוי, שההובלה של הפרויקט תהיה בתחום אחריותו, הודיעו על צאתו של הפרויקט לדרך.

ביום ראשון הקרוב, יעלה ראש העיר הרב ניסים מלכה את הנושא במועצת העיר, ידווח על התנאים הנלווים והקריטריונים שיצטרכו לעמוד בהם.

ראש העיר הרב ניסים מלכה: "אנחנו שמחים על ההחלטה לכלול את קריית שמונה בפרויקט שיקום שכונות החדש. אנו מודים לשר השיכון יואב גלנט וסגנו ג'קי לוי וכמובן לממשלת ישראל והעומד בראשה בנימין נתניהו.

זהו חלון הזדמנויות מצוין לטפל באמצעות הפרויקט הן בצד הפיזי של הבניינים והן בצד החברתי.

לאחר שנסיים להכיר את כל הפרטים והקריטריונים, נצא לדרך.

אני רואה בפרויקט הזה "בייבי" ואלווה אותו אישית יחד עם אנשי מקצוע", אומר ראש העיר.

פרויקט שיקום שכונות היה ספינת הדגל למהפכה השקטה שנעשתה בעבר. בני קריית שמונה זכו למלגות, הכוונה וליווי ללימודים באוניברסיטאות השונות, מבנים שופצו עד בלי הכר, תושבים רבים נטלו חלק פעיל בכל הקשור לקבלת החלטות באשר לשכונה בה הם גרו, ובעיקר נשבה רוח התנדבות והרתמות למשימה הגדולה, לעלות כיתה מבחינה חברתית ופיזית.

בפרויקט של סוף שנות השבעים תחילת שנות השמונים הוביל שר השיכון דאז דוד לוי את הפרויקט והביא אותו לגבהים חסרי תקדים. דוד לוי, שבתחילה התנגד לשיתוף פעולה בין הממשלה והסוכנות, נרתם בהמשך במלוא אונו ומרצו והפך את הפרויקט למהלך לאומי במדינה.

הפרויקט השיב לרבים, בעיקר בפריפריה והמזרחיים (יש חפיפה בין שניהם) את כבודם העצמי. אחת מעקרונות הברזל של הפרויקט היה ההחלטות יתקבלו אך ורק בהסכמת רוב התושבים.

כאן המקום להזכיר את יעקב חסון ז"ל שהיה המנהל המיתולוגי של הפרויקט בגלגולו הראשון.

בעירייה מקווים שסכומי הכסף שיוקצו והרוח החדשה והרעננה שיביא איתו ג'קי לוי, תאיץ את התהליך ותביא לשיפור משמעותי במראה רחובותיה של העיר.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad