היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

שר האוצר לראש העיר: הדיור הוא מנוע צמיחה משמעותי וחשוב ביותר

שביעות רצון בעיריית קריית שמונה מביקורו של שר האוצר משה כחלון בקריית שמונה ומפגישה שקיים עם ראש העיר בלשכתו.

שר האוצר הגיע הבוקר לישיבת עבודה עם ראש העיר בבניין העירייה כשהוא מלווה בח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון וכל הגורמים המקצועיים ממשרדו וביניהם ראש מטה הדיור במשרד האוצר אביגדור יצחקי, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, מנהל מחוז הצפון במשרד הבינוי והשיכון, מנהל מחוז הצפון במשרד הפנים ובכירים במשרדי האוצר, הפנים והבינוי והשיכון.

ראש העיר פתח את הביקור והודה לשר על שנים של סיוע לעיר בכל התפקידים הציבוריים בהם כיהן בשנים האחרונות. "השר כחלון הוא ידיד אמת של העיר ואני סומך עליו שימשיך לסייע לקריית שמונה כפי שעשה זאת כל השנים. השר כחלון יודע היטב שקריית שמונה חזקה זה אינטרס אזורי ולאומי ואין לי ספק כי דווקא ממשרד האוצר ניתן יהיה להוציא לפועל פרויקטים רבים לפיתוחה של העיר ולמען רווחת התושבים", אמר ראש העיר.

ראש העיר העניק לשר האוצר את הספר "חלוצים בצפון" המספר את סיפורה של קריית שמונה מימי חלסה דרך הצלחת קבוצת הכדורגל המקומית מאז שאיש העסקים איזי שרצקי לקח תחת חסותו את הקבוצה ועד עצם היום הזה.

שר האוצר משה כחלון התרגש מהדברים ואמר: "קריית שמונה יקרה לליבי. אין ספק שמדובר בעיר חשובה ומיוחדת ולא בכדי אני מגיע לכאן עם כל צמרת משרדי כדי לקדם  נושאים רבים וחשובים".

עוד לפני הדיון בשכונת יובלים, הוצגו בפני השר, על ידי מנהל היחידה האסטרטגית ברשות ירדן ארליך, מנועי הצמיחה של העיר הכוללים סקירה היסטורית על העיר, סקירה על המצב כיום לצד נתונים כלכליים ותוכניות עתידיות.

לאחר מכן נערך דיון על עתודות הקרקע ותוכניות הדיור של העיר, ביניהם שיווק שכונת יובלים א' והמשך תיכנון יובלים ב', ג' ו-ד'. בנוסף נערך דיון גם על המשך הבנייה בשכונת בימת תל חי וכן על תהליכי ההתחדשות העירוניים אותם מבקשת הרשות לקדם.

מנהל מרכז הצעירים עו"ד אופיר יחזקאלי הציג את תוכניות שכונת יובלים ואת האתגרים שעומדים על הפרק במקביל ליציאה לשיווק.

שר האוצר אישר מיידית סכום של מיליון שקלים לתיכנון הרחבת כביש מספר 909 מצומת המצודות עד לכניסה לשכונת יובלים. הרחבת הכביש נועדה לוודא כי קיים חיבור בטוח בין שכונת יובלים למרקם הוותיק של העיר.

כמו כן הבטיח שר האוצר להתערב ולקדם את העברת המנחת הצבאי למקום חלופי על מנת שניתן יהיה לשווק בהקדם גם את שטחי המסחר והתיירות המתוכננים בשכונת יובלים.

לבקשת ראש העיר ייעשה מאמץ במינהל לסיים את הוצאת חוברות המכרז על מנת שניתן יהיה להירשם לשכונה מייד לאחר החגים.

השר כחלון: "מנוע הצמיחה החשוב של קריית שמונה הינו נושא הדיור. חשוב לתת תחרות להרחבות בכלל ולסביבה בפרט ואין ספק שנצליח בכך".

חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון: "אני שמחה שלאחר המון שנים השכונה יוצאת לפועל. זו בשורה חשובה לעיר ולאזור ואני מברכת את השר כחלון ואת ראש העיר".

בתום ישיבת העבודה נערכה שיחה אישית בלשכת ראש העיר בין שר האוצר משה כחלון, ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון, ראש העיר ניסים מלכה וסגן ראש העיר יגאל בוזגלו שם הועלו נושאים נוספים כמו חדר המיון, תקצוב בניין העירייה, החזרת ההנחה למעונות היום והבאת מפעל עוגן לקריית שמונה. ראש העיר מלכה וח"כ שאשא ביטון סיכמו להיפגש בשבוע הבא על מנת לרכז מאמץ יחד בכדי לגבש דרכים לפתור את בעיותיה של קריית שמונה.

לאחר ישיבות העבודה הסתיים הביקור בסיור בשטח בה עתידה להיבנות שכונת יובלים.

ראש העיר סקר בפני שר האוצר את התיכנון העתידי של השכונה לרבות שטחי המסחר, הפארקים, השטחים התיירותיים ומבני הציבור שיוקמו בה.  כמו כן סיפר ראש העיר לשר האוצר כי בתיכנון המפורט של השכונה הושם דגש על תחום הקיימות ואיכות הסביבה, כדוגמת שבילי אופניים, פחי אשפה מוטמנים, מרכזי מיחזור ועוד.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad