היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

תוכנית ההבראה לא יוצאת לפועל בגלל חברי המועצה

על אף שמערכת הבחירות נמצאת בעיצומה, טוען ראש העיר הרב ניסים מלכה שחברי המועצה לא מוכנים לדון וליישם את תוכנית ההבראה כפי שסוכמה עם משרד הפנים. "תוכנית ההבראה נדחית כל פעם מסיבה אחרת. זה התחיל עם הבחירות לכנסת שלא רצו לדון בתוכנית, אחר כך עם היעדרותה של החשבת המלווה ועכשיו בחודשיים האחרונים בגלל הבחירות למועצה ולראשות העיר", אומר ראש העיר הרב ניסים מלכה.

בעירייה בטוחים שעל ידי יישום התוכנית העירייה תעלה על דרך המלך. רק יש בעיה אחת אומרים בעירייה שהמועצה לא מתכנסת ולא מאשרת את התוכנית

עיקרי התוכנית כפי שנודע ל"חדשות הגליל", פועלת על שני מישורים. צמצום מצבת כח אדם והגדלת הכנסות.

מתוכננת פרישת כארבעים עובדים, בהסכמה. למעשה מדובר בפרישה של שלושים עובדים היות ועשרה עובדים בתפקידים חיוניים יקלטו למערכת.

קיצוץ בהוצאות החינוך. בכוונת העירייה הורדת עלויות בבתי הספר התיכונים במו"מ מול הרשת שהינה בעלות, "דרכא" ושינויים ארגוניים שיבוצעו ביחד עם האחראיים על מערכת החינוך.

בעירייה חשים שיש ביכולתם, באמצעות משא ומתן להעביר הוצאות נוספות הכרוכות בחינוך התיכוני מהעירייה לרשת דרכא שאוחזת בבעלות.

לצד הקצוצים, תוכנית ההבראה מדברת על הגדלת ההכנסות לקופת העירייה. הקמת רשות חניה. הנושא הזה מתגלגל שנים, גם בקדנציה הזאת. היו דיבורים מתקדמים על יציאה למכרז והתאמות לפני שנים. אפילו צבעו (מספר פעמים) את אבני השפה באדום-לבן וכחול-לבן בחלקים נכרים בעיר, אולם בפועל לא קרה דבר.

בתחום הארנונה מתכוונים בעירייה, כחלק מתוכנית ההבראה להעמיק את גביית הארנונה, על אף שקריית שמונה נמצאת אי-שם בראש טבלת גביית הארנונה בארץ. הכוונה היא לעדכן תעריפים וסיווגים של נכסים שונים.

רעיון מדהים לכשעצמו היא הכוונה לגבות את הארנונה מ…שכונת יובלים, שעדיין רק מדברים עליה. "היות ותוכנית ההבראה היא ארוכת טווח, אנחנו לוקחים כבר בחשבון את הארנונה משכונת יובלים", אמר בכיר בעירייה.

בעירייה בונים בצד ההכנסות על יכולותיה המשתפרות של החברה הכלכלית ואומרים שהפוטנציאל לגביה בחכ"ל עדיין רחוק ממיצוי.

במהלך השנה האחרונה התקיימו דיונים עם משרד הפנים בנושא, וסגירת הדברים התעכבה גם בגלל הבחירות הארציות וגם בגלל שהחשבת המלווה נעדרה זמן רב.

התכנית מתוכננת להתפרס על שלוש שנים, ותאפשר, בין היתר לעירייה להתנהל עם גרעון מאושר במהלך השנים האלה.

בעירייה טוענים שהגרעון של העירייה ימומן ממענקי ממשלה והלוואות שיינתנו מול עמידה באבני דרך שסוכמו בתוכנית ההבראה מול משרד הפנים.

סה"כ המענקים וההלוואות במשך שלוש השנים עומד על 24 מליון שקלים.

"הכל טוב ויפה, רק שאי אפשר לעשות כלום בגלל שהמועצה לא מתכנסת לדון ולהחליט בסוגיה", אומר אותו בכיר, ומוסיף "תוכנית ההבראה הוצגה בשלוש ישיבות ועדת הכספים, לפחות, ולא קרה דבר", אומר הבכיר ל"חדשות הגליל".

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad