היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

אוריה אלקיים: מסיים בגל"צ ומתחיל בתאגיד השידור הציבורי

כתב הדתות של גל"צ מצטרף לתאגיד השידור החדש. בסוף החודש ישתחרר אוריה אלקיים משירות של שלוש שנים בגל"צ ויצטרף לתאגיד החדש שנמצא בשלבי הקמה מתקדמים. אלקיים ישמש ככתב בחטיבת החדשות החדשה. בתוך כך, השבוע הודיעה התחנה הצבאית כי אלקיים הוא בין הזוכים בפרס מפקד גל"צ היוקרתי על תכניתו "אלופינו מסובלים" ששודרה ביום הזיכרון האחרון לחללי מערכות ישראל וסיפרה את סיפוריהם של שני גששים ממוצא אתיופי שנפלו בעת שירותם הצבאי.

אוריה אלקיים בן קריית שמונה הגיע לגל"צ לאחר לימודיו בישיבה הגבוהה "הגולן" בחספין. בין החשיפות המזוהות איתו: פרשת אפליית יהודי אתיופיה בפתח תקוה שחשף לראשונה בספטמבר 2014 ומאז, במשך שנתיים וחצי הוסיף גילויים חדשים על סירוב הרבנות באֵם המושבות לרשום את יהודי אתיופיה לנישואין משום פקפוק ביהדותם.

עוד חשף אלקיים את הקלטות עדינה בר שלום נגד יושב ראש ש"ס אריה דרעי. במהלך בחירות 2015 הוקמה מועצת הנשים של ש"ס בראשות בר שלום ויפה דרעי. יום למחרת חשף אלקיים דברים קשים שאמרה בתו של הרב עובדיה על דרעי, והסעירו את ש"ס והמערכת הפוליטית: "הכלא השפיע עליו לרעה והוא לא הולך בדרכו של אבי".

כמו כן פרסם אלקיים כי ביקורו המתוכנן של נשיא המדינה ריבלין בבית ספר חרדי בתחילת שנת הלימודים הנוכחית בוטל ביוזמת בית הספר וזאת בגלל התבטאויותיו של ריבלין בשבח הקהילה הגאה אחרי רצח הנערה שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים בקיץ שעבר.

עוד רשומים על שמו הסיקורים הבאים: הדתות, בית הנשיא, עליה וקליטה ועריכת תכניתם של ספי עובדיה ויועז הנדל בגל"צ. אוריה ימשיך בכך עד סוף החודש, ולאחר מכן יתחיל את עבודתו בתאגיד בחודש אוגוסט הקרוב.

בהצלחה.

אולי יעניין אותך

Bottom ad