תוכנית הפיתוח של החברה הלאומית לדרכים, הכוללת השקעה חסרת תקדים של 38 מיליארד שקל ברשת הכבישים הבינעירונית, נחשפה השבוע. התוכנית שקיבלה את אישורו של שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כ"ץ, מציגה עליית מדרגה באיכותה של רשת הדרכים בצפון הארץ. רשימת הפרויקטים החדשים, הינה בנוסף לעבודות שבוצעו בשנה האחרונה במחלף המוביל, מחלף סומך, צומת התשבי, הכבישים 77, 79, עוקף קריות ועוד. "תשומת לב מיוחדת מוקדשת לחיבור הצפון למרכז באמצעות פרויקט 'הזרוע המזרחית', היוצרת רצף נסיעה נוח וללא רמזורים מצומת עמיעד, עד לצומת התשבי", ציין מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים אדריכל שי ברס, "הזרוע המזרחית, ביחד עם כביש 6, תיצור רצף תחבורתי ללא רמזורים לאורך 215 קילומטרים עד לצומת בית קמה שבנגב. הנסיעה לארכה של המדינה, תהיה נעימה ונגישה יותר".
יו"ר החברה הלאומית לדרכים, מיכה גולדמן אמר כי "במרכז מערכת תחבורה יעילה נמצא האזרח. בין אם יבחר לנסוע ברכב פרטי, או בין אם יבחר בתחבורה ציבורית, מתפקידנו לספק את הפתרון המיטבי באיכות הנסיעה, בבטיחות ובמהירות. תוכנית העבודה של החברה, משקפת יעדים אלה בפיתוח כבישים חדשים ובשדרוג כבישים קיימים והקמת מסילות רכבת. הפרויקטים שתקים החברה בשנים הקרובות הם בשורה של ממש לאזרחי ישראל בכלל, ולתושבי הפריפריה, בפרט".
נסיעה ללא צמתים מעמיעד ועד תל אביב. על הפרק:
– כביש דו מסלולי בין עמיעד לבין מחלף קשיש (צומת התשבי).
– חלק משדרוג הציר מושלם בימים אלו במסגרת החומש הקודם (כביש 77 קטע המוביל – ישי כולל מחלף חדש בצומת המוביל).
– הפרויקט כולל שדרוג של דרכים: כביש 85 קטע עמיעד – נחל עמוד.
כביש 65 קטע נחל עמוד – צומת גולני.
כביש 77 קטע גולני – מוביל (מפרידנים).
כביש 77 קטע מחלף ישי – מחלף קשיש.
– אורך כולל של דרכים שעוברות שדרוג בקטע זה:
– הרחבת כביש חד מסלולי לדו מסלולי (שני נתיבים לכיוון), 34 ק"מ.
– הרחבת כביש חד מסלולי לדו מסלולי (3 נתיבים לכיוון) – 7 ק"מ.