היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

אושר תקציב העירייה לשנת 2017 166,000,000ש"ח

ראש העיר הרב ניסים מלכה: "במסגרת תקציב 2017 יינתן מענה הולם לבעיית הניקיון בעיר, לשיפור חזות העיר, ושיפור מצב התשתיות בעיר.

מועצת העיר קריית שמונה אישרה בתחילת השבוע את תקציב העירייה לשנת 2017 שיעמוד על כ-166 מיליון שקלים.תקציב ההכנסות יעמוד על כ-155,000,000 מיליון שקלים.

הפער של כ-11 מיליוני שקלים בתקציב הינו הפער בין מקורות שיפוי הפנסיה התקציבית על ידי משרד הפנים, לבין עלות הפנסיה התקציבית בתקציב העירייה.  כידוע, בקריית שמונה משלמים מדי שנה כ- 22,500,000 שקלים לעובדים שפרשו מהעירייה וזכאים לפנסיה תקציבית. כל השנים המדינה מימנה רק כ- 50% מהוצאה זו, ולפיכך נוצר בור עמוק בקופת הרשות.  במסגרת תוכנית ההבראה משרדי הממשלה הבינו שמדובר בבעיה שלא באשמת הרשות וגם לא קיימת באף רשות אחרת בישראל (למעט שתי רשויות נוספות).  לכן, לאחר שראש העיר, סגניו, מנכ"ל העירייה וגזבר העירייה חידדו בפני משרדי הממשלה סוגיה זו, החליטו במשרדי הפנים והאוצר לתת פתרון נקודתי ולשפות את העירייה בסכום הפער.

הצעת התקציב הזו, בהמשך לתקציב של שנה קודמת, נערכת בהתאם לתכנית ההבראה שהעירייה מחויבת לה.

תכנית הבראה זו, מביאה כאמור לידי ביטוי את היעדר השיפוי של מענקי הפנסיות דבר שיוצר גרעון מובנה של כ 11 מיליון שקלים כל שנה.

התכנית נבנתה בשיתוף משרד הפנים ואגף התקציבים באוצר, הדבר החשוב הוא שתכנית זו קיבלה את אישורם של כלל הגורמים הרלוונטיים באוצר ובמשרד הפנים.

 

במסגרת תכנית ההבראה קיבלה העירייה מענק של למעלה מ- 60 מיליוני שקלים, מחציתם במענק, למשך שנתיים, ואנו פועלים להאריך את תקופת ההתקשרות עם משרדי הממשלה בתחום הזה.

בסיסה של הצעת התקציב והעקרונות שהנחו את קביעת התקציב היו בראש ובראשונה המשך ההשקעה בתחום החינוך,  תוספת תקציבית לטיפוח חזות העיר והמשך שיפור רמת השירות לתושב.

התקציב לשנת 2017 מבשר על המשך תנופת הפיתוח בעיר.

בשלוש השנים האחרונות ביצעה העירייה פרויקטים רבים ומגוונים, פרויקטים לשיפור רחובות בעיר, מתקני  ספורט, טיפול במוסדות חינוך כולל חיזוק בתי ספר, הוספה וטיפול בגני משחקים וכו'.

פרויקטים אלו יימשכו גם בשנתיים הבאות ויסתכמו ביותר מ 60 מיליון שקלים.

בין הפרויקטים הבולטים ניתן לראות: המגרש הסינטטי, גינת הכלבים, הסדרת רחובות: אורי אילן, יצחק שדה, רשי, רמב"ם. חיזוק בתי ספר- מגינים תל חי דנציגר.

בקרוב, תצא לדרך תכנית ממשלתית נקודתית לקריית שמונה. התכנית הזו היא פרי מאמצים רבים של ראש העיר ושל חבריי הנהלת העיר.

זו תכנית שמביאה בחשבון את הקשיים המובנים בתקציב העירייה, את הפנסיות הגבוהות, את תשלומי השכר המובנים. התכנית הזו תפנה לעיר תקציבים לפיתוח, להשקעה.

ראש העיר: "כאשר מביאים בפני מועצת העיר תקציב שיש בו תוספת של עשרות מיליוני שקלים, ותכנית מיוחדת לכמה שנים קדימה, אני מצפה מכל חברי המועצה שיצביעו בעד התקציב.  אני לא חושב שיש קואליציה ואופוזיציה כאשר מדברים על תוספת תקציב לקריית שמונה. זה לטובת כולנו".

ראש העיר הרב ניסים מלכה הודה בישיבת המועצה ליו"ר ועדת הכספים אשר פיניאן, לחברי הוועדה שגיבשו את התקציב ולגזבר העירייה בני קונפורטי על הדיונים הרבים שקיימו בשעות לא שגרתיות כדי להכין את הצעת התקציב לשנת 2017.

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad