היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

אימהות ואירגוני הנשים במאבק משותף למעונות יום

לאחר שהשר נפתלי בנט שהיה שר הכלכלה הקודם לא טיפל בנושא ולאחר ששר הכלכלה שהחליף אותו אריה מכלוף דרעי גם לא פתר את הבעיה, הנושא נמצא היום על שולחנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו

שהתיק מופקד בידיו למשמרת.

מי שמאמין שהתשתית האיתנה של החברה הישראלית נבנית בשנים הראשונות לחייו של הילד, תוך מתן אפשרות לאימו לממש את עצמה ולצאת לעבודה, לא יכול שלא להזדהות באופן מוחלט עם האימהות לילדים ועובדות המעונות, כאחד.

את היחס המתעלם התחיל דווקא שר הכלכלה הקודם נפתלי בנט שבזמנו נלקחה מתושבי קריית שמונה והאזור מדרגת הנחה משמעותית בתשלום שכר המעונות והביאה למשבר קשה, שעדיין נמשך. המשבר עמוק ומתבטא בין היתר בהימנעות בהבאת ילדים לאוויר העולם והן באיכלוס מעונות היום בפעוטות ומתן מקור תעסוקה לעובדות רבות.

הייתי מגדיר כלא פחות משערורייה את התנהלות משרדי הכלכלה בשנים האחרונות בנושא, וכן גם את הממשלה כולה על כך שאינה מקבלת החלטה וכופה אותה על משרד הכלכלה.

אנחנו כאן ב"חדשות הגליל" מלווים את מאבקם הצודק של האימהות, העובדות ואירגוני הנשים להתניע את המשך קיומם של המעונות על ידי מתן הנחה להורים רבים יותר להכניס את ילדיהם למעונות, שמירה על מקום עבודתן של עובדות המעונות והמשך בניית מעונות חדשים.

סיקרנו הפגנות ומאבקים לא מעטים בארבע השנים האחרונות של החבורה המשולבת והשבוע יצאו ההורים והילדים שוב למחאות ברחבי הארץ ובקריית שמונה.

הפעם, שלא כבעבר, שילבו כל אירגוני הנשים נעמת, ויצו, נשות חירות, אמונה ונאות מרגלית ידיים והפגינו בצומת מינימרקט מור.

רצוי לזכור שהמאבק הוא לא פוליטי-מפלגתי, וכפי שהנשים מכל הארגונים הבינו, מדובר במלחמה על הבית של כולנו. על העתיד של כולנו.

העובדות מאוד מצערות. רק לאחד מכל ארבעה ילדים שירצו לשהות במעון יש היום מקום כי מעונות רבים נסגרו והעובדות פוטרו.

בזמנו, בשיחה שקיימתי עם אימהות הן אמרו בכאב אך בנחישות שההחלטה שלהן להביא ילד לעולם תהיה מושפעת במישרין מגובה התשלום שיצטרכו לשלם למעון. "איך אפשר לשלם סכומים כאלה למעון, ובמיוחד לשני ילדים, כאשר המשכורת שלי ושל בעלי מספיק בקושי לחיים נורמאליים?!", אמרה/שאלה אחת האימהות.

'בזכות' המדיניות חסרת האחריות של הפגיעה המתמשכת של משרד הכלכלה והממשלה בעולם המעונות והנשים העובדות, נפגע גם האינטרס הלאומי, הצמחת דור חדש של ילדים.

נדגיש, שלא מדובר על הנחה זניחה בתשלום למעונות, אלא פערים של יותר ממאות שקלים לכל ילד ומשפחה.

אירגוני הנשים הודיעו שבשל המצב הן לא פותחות את הרישום למעונות היום מתוך תקווה שהלחץ יביא לחשיבה נוספת של משרד הכלכלה והגזירה תבוטל.

"מחסור חמור במסגרות לגיל הרך מונע מ- 75% מילדי ישראל קבלה למעונות. רק אחד מארבעה ילדים מצליח להירשם למעונות. מחסור חריף בכוח אדם הנובע מתנאי העבודה הקשים ומהשכר הבלתי הולם עקב תקצוב חסר לאורך שנים שלא מאפשר הפעלה מיטבית של המעונות ומעמידם בסכנת קריסה", אומרת אליס יצחק יו"ר נעמת בגליל.

ההורים ונציגי אירגוני הנשים יצאו בקריאה לתושבים לחתום על עצומה לראש הממשלה, שר הכלכלה ולמנכ"ל משרד הכלכלה, על מנת שיפעלו ויפתרו את בעייתם, באתר האינטרנט www.meonot.com

"קריית שמונה נאבקת גם על ביטול ההנחה במעונות לפני כשלוש שנים. הורים רבים לא יכולים להרשות לעצמם לצאת לעבודה ולשלם תעריפים גבוהים ולכן, הם יושבים בבית, מטפלים בילדים וחותמים בלשכת העבודה. אנחנו בעד עידוד אימהות לצאת לעבודה ולזכות בעצמאות כלכלית וחיים בכבוד", אומרת אליס יצחק יו"ר נעמת.

דליה כהן מנהלת המעון של ויצו בבית הילל אומרת "ההפגנה ושיתוף הפעולה של כולנו חשובה ונכונה. אנחנו דורשים מהממשלה לפתור את הבעיה הכאובה הזאת כי ממנה נפגעים בעיקר ההורים וגם המעונות. אני מקווה שתהיה תוצאה חיובית למאבק המוצדק שלנו".

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad