היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

אסתר המלכה| אושרת, אסתר, קמרי ז"ל

ביום ראשון ז' באדר תמלא שנה עם לכתה של אסתר אושרת קמרי ז"ל מאיתנו. אושרת אסתר הלכה לעולמה בחודש אדר חג פורים. אושרת אסתר שנקראה על שמה של גיבורת מגילת אסתר שעל שמה נקראת המגילה נולדה בפרס כמו הדמות המקראית.

בשנת 1951 בהיותה בת 9 עלתה אושרת לישראל מפרס עם הוריה חנוך וטאג'י ועם ששת אחיה ואחיותיה אליהו רחמים שרה ברוך רחל ויצחק. אושרת הבת הבכורה במשפחה. הם התיישבו בקיבוץ דגניה על חוף הכינרת ולאחר מספר שנים בקיבוץ עברה המשפחה למושב זרחיה בחבל לכיש שבדרום הארץ. כילדת טבע שאהבה לעבוד בשדות באדמת הארץ במטעים, שחלבה וגידלה פרות במשק המשפחתי במושב. הסוסים שגידלה האווזים וברווזים. אהבה לתפור ואהבה ללמוד שפות. כנערה צעירה קמה ב 4 לפנות בוקר לחלוב את הפרות וב-8 כבר התייצבה ללימודים בבית הספר. אושרת הייתה ספורטאית מצטיינת וזכתה בתחרויות רבות. תכונה שהעבירה גם לילדיה. עזרה להוריה וגידלה את אחיה ואחיותיה הקטנים. כנערת יפת תואר הוצע לה לא אחת להשתתף בתחרות מלכת היופי של ישראל. אושרת העדיפה להיענות לחיזוריו ללא הרף של בחור צעיר מקריית שמונה, יצחק קמרי, והסכימה להתחתן איתו אחרי שלוש שנים. החתונה נערכה בשנת 1959, הזוג הקים את ביתו בקריית שמונה. משפחת קמרי, משפחה שורשית וענפה ממקימי העיר, ולאסתר ויצחק נולדו 7 ילדים: עדנה, גואל ז"ל, יעל, שלומית, איריס, יאיר ואורית בת הזקונים. ילדיה של אושרת היו מקור לגאווה עבורה תמיד. גידלה את ילדיה גם בתקופות הקשות ובמלחמות והפגזות הקטיושה הקשות על קריית שמונה.

אושרת תרמה לנזקקים ועשתה חסדים ומתן בסתר. במשך שנים מידי שנה ובחגים שלחה את גואל בנה הגדול ושאר הילדים לחלק משלוחים של אוכל בשר, עופות, ירקות ופירות. היא גם אימצה במשך שנים יתומים ובישלה להם מכל טוב. אושרת אהבה אנשים ואת הזולת. את אושרת מכירים כולם כבשלנית שביתה פתוח לכל, חברים ומכרים ובני משפחה מכל הארץ היו מגיעים להתארח בגליל ובבית המשפחה. הבישולים והמטעמים שלה היו לשם דבר. אושרת עבדה עם בעלה בעסק המשפחתי ושימשה כתף עבורו. אושרת הייתה אישה טובת לב עם שמחת חיים שאהבה מוזיקה ושירים והשרישה עמוק תכונות אלה בילדיה. היה לה חשוב שילדיה יפנו לאקדמיה וללימודים בהשכלה גבוהה. אהבה להתלוות לבנה גואל לערבי ריקודי העם והמופעים של להקות המחול שגואל היה מנהלה האומנותי והכוריאוגרף. טיפלה במסירות ובאהבת אין קץ בילדיה בנכדותיה ונכדיה.

אושרת שכלה את בנה האהוב גואל, לא עזבה אותו ולו לרגע וטיפלה בו עד יומו האחרון. אושרת הייתה גאה ואהבה את גואל. בנה גואל דמות מוכרת שהטביעה את חותמה בתחום המחול בקריית שמונה ובארץ. להקת המחול הייצוגית של קריית שמונה נקראת על שמו, יחד עם אולם המופעים בארתור פוקס, ופסטיבל המחולות. מותו השפיע עליה מאוד ומאז מצבה הבריאותי הדרדר. למרות מצבה, בשנים האחרונות אושרת הייתה אישה שמחה והקרינה אהבה על כל סובביה.

סיפור האהבה בין אושרת ויצחק קמרי נגדע עם מותו של יצחק ז"ל, ומספר חודשים לאחר מכן, נפטרה גם הרעיה האהובה אושרת.

עכשיו שניהם מחובקים בגן עדן ומשם מרעיפים אהבה ושמירה על אהוביהם כאן.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad