היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

"אקדמיה בכיכר", יצאנו לדרך

המכללה האקדמית תל-חי ומכון המחקר מיגל מזמינים את תושבי האזור להצטרף למגוון הקורסים החדשים

החורף הגיע, וכמו מעגל השנה מתחילים גם קורסים חדשים של הפרויקט הייחודי אקדמיה בכיכר. המכללה האקדמית תל-חי ומכון המחקר מיגל מזמינים את כל תושבי האזור להצטרף למגוון הקורסים המרתקים שמציע הפרויקט. כזכור, הפרויקט צמח ממאהל המחאה בקרית שמונה בקיץ 2011, ומדי שנה בשנה תושבי וחוקרי האזור מובילים אותו לאתגרים חדשים.

העונה החדשה של אקדמיה בכיכר מציעה 9 קורסים, בתחומים מגוונים ומעניינים: הקורס  70 פנים ליהדות, הוא קורס שמתקיים בקריית שמונה ועוסק בקיום מרחב קהילתי יהודי מגוון ומשותף, הקורס סיפורו של מקום מתמקד בסיפורי בתים בחצור וכולל סיורים בעקבות דמויות ומקומות מרכזיים בהקמת העיר חצור.

קורס מרתק נוסף יתקיים בחצר תל-חי וכותרתו: 100 שנה לפרשת תל-חי, הקורס יעסוק בסוגיות מקומיות ואזוריות של האירוע ההיסטורי.

הקורס רפואה ומגדר יתקיים בקריית שמונה ויתמקד בשיח ביקורתי על התייחסות הרפואה בענייני המגדר, בטובא-זנגרייה יתקיים קורס נוסף של ליקוט וגששות מסורתיים ובבית וותיקי הגליל יתקיים קורס שיעסוק ביזמות בגליל, פתרון בעיות תוך שילוב מלאכות מסורתיות וטכנולוגיות חדישות. במכללה יערך קורס שיעסוק בנושא פילוסופיה וענישה ובקריית שמונה יפתח באביב קורס שיעסוק בבניית חברה צודקת, שוויונית וסולידרית בעולם שצועד לכיוון הפוך.

קורס מעניין נוסף מתקיים בכפר ע'ג'ר והוא עוסק "צמיחה ממשבר". הכפר נמצא על הגבול, ותושביו מתמודדים יום יום עם אתגרים כמעט בלתי אפשריים, החל מהדואר או נותני שרותים אחרים מטעם המדינה שלא נכנסים לכפר, וכלה בהוראות בטחון משתנות תדיר, אשר בתקופות של מתח לפתע סוגרות את הכביש, מעכשיו לעכשיו, וההורים לא יכולים לחזור ממקום עבודתם באזור בעוד ילדיהם כבר חזרו מהגן….אז מה עושים? מתברר שאנשי הכפר עושים ועוד איך, וניתן ללמוד מהם על חוסן אישי וקהילתי. הקורס מתמקד בסיפורים של נשות הכפר ככלי לצמיחה מתוך משבר. הקורס נערך בחסות המועצה המקומית ע'ג'ר. את הקורס מובילה מומחית מקומית, הודא (נדים) עיד פסיכולוגית ובת הכפר, ותוצרי הקורס ישמשו לחיזוק הנרטיב והזהות המקומית. עקב שיקולי ביטחון הקורס פתוח לתושבי ע'ג'ר בלבד, אך תוצריו יוצגו בארוע סיום השנה של אקדמיה בכיכר.

"הרעיון שעומד בבסיס פרויקט אקדמיה בכיכר, הוא שלכל אחד ואחת יש ידע חשוב לתרום ולכן האקדמיה צריכה להיחלץ מתפיסת "מגדל השן", לפגוש ידע ומומחיות מקומיים ובעזרת שותפות זו של אקדמיה- קהילה, לייצר ידע חדש, רלוונטי ומעודכן" אומרת פרופ' איילת שביט, מיוזמות הפרויקט "לכן אני מזמינה את תושבי האזור לקחת חלק בקורסים החדשים, לתרום מהידע שלהם וביחד כולנו נייצר ידע חדש".

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad