היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

אקדמיה בכיכר מזמינה לקורס חדש: 'אזור אצבע הגליל-מבט על'

פרויקט אקדמיה בכיכר, מזמין את תושבי האזור לצאת למסע בזמן באזור אצבע הגליל. נתחיל בעבר הגיאולוגי עשרות מיליוני שנים ונבין איך נוצר האזור ואיך השפיעה הגיאולוגיה על מקורות המים והתיישבות בתקופות קדומות. בעזרתן של המפות נלמד על הפרהיסטוריה והארכיאולוגיה של האזור וניחשף לסוגיות העוסקות בתכנון עתידי וביחסים בין קבוצות אנושיות במרחב בעבר ובהווה.

בשבוע הבא ייפתח קורס חדש באקדמיה בכיכר "אזור אצבע הגליל: מפות וסיפורים" ויעסוק בסוגיות אלו. מקורן של המפות להרצאות שתועברנה על ידי מיטב החוקרים באזור ובמכללה האקדמית תל-חי הינו 'מסד הידע הקרטוגרפי במכללה האקדמית תל-חי'. המסד שוכן בספריית המכללה ובו כ-5.000 מפות ותצלומי אוויר בעותקים פיסיים ודיגיטליים. כלל האוסף מונה סך הכול כ-28.000 שמחכות למיון, קטלוג, מפתוח והנגשה ברשת. באוסף מגוון רחב של מפות העוסקות בנושאי הגיאוגרפיה ההיסטורית, התיישבות, טופוגרפיה, קרקע, גיאולוגיה, הידרולוגיה, ארכיאולוגיה ומגוון רחב של אוספים ייחודיים כגון: מפות המעברות, מפות צבאיות, מפות שלל ממלחמות ישראל, מפות האצ"ל, מפות ייבוש וניקוז ימת החולה ועוד. יזמי ומקימי מסד הידע הקרטוגרפי הם פרופסור חיים גורן העוסק בגיאוגרפיה היסטורית וד"ר אלון מרגלית מנהל הספרייה במכללה האקדמית תל-חי. ובתמיכה הנהלת המכללה.

הקורס יעסוק בנושאים מרכזיים שתכליתם התמקדות באזור אצבע הגליל. מהם התהליכים הגיאולוגים שבעטיים נוצר אזור אצבע הגליל כחלק מהשבר הסורי אפריקאי? השפעת הגיאולוגיה על ההידרולוגיה ומהם אתגרי האדם בסוגיות של מים בעבר ובהווה? מהם מקורות המשיכה של האזור את האדם משחר הפרהיסטוריה האנושית? ומה ניתן ללמוד על אורחות החיים האנושיים בעזרת אתרים ארכיאולוגיים באזורינו? כמו כן ניחשף לסוגיות תכנוניות בנות זמננו העוסקות במגמות פיתוח בהיבט האזורי. ובסוגיות מתחום ההתיישבות במרחב והתמקדות בחצור הגלילית. כל אלו ועוד ידונו בקורס.

המפגש הראשון יתקיים בתאריך 07-12-2023  בשעה 17:30 במרגלית סטארט אפ סיטי בקריית שמונה.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad