היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

בואו נדבר על בנימין נתניהו ראש הממשלה של מדינת היהודים, מדינת ישראל

ממשיכים או נושרים בשלב הזה?!

ממשיכים.

האמת? איני זוכר את עצמי מתעסק בעניין אחד כל כך הרבה זמן. אילו הדבר היה נתון רק בידי, מילה לא הייתם קוראים על הנושא הזה. ממש כך.

…אבל, היות ובמחנה שעומד מול האמת, ההיגיון, ההגינות והאנושיות, עומד מחנה עם מטרה אחת ויחידה שלמענה הם סולחים, שוכחים, מבטלים ודוחים כל אי הסכמה או מחלוקת עם שאר יריביהם, ובלבד, שיעמדו כתף אל כתף במערכה להפיל את בנימין נתניהו מראשות הממשלה.

אז מדוע לאנשי ונשות המחנה שעומד מול בנימין נתניהו חשוב לוותר על סדר יום ארוך-ארוך, וחשוב-חשוב מבחינתם רק כדי להפיל את נתניהו?

כי בנימין נתניהו משמש במהלך כהונתו בלם בפני כל מה שאנשי המחנה שמולו-מולנו רוצה.

רשימה חלקית: מדינה חילונית, מדינת כל אזרחיה, מדינה הקולטת 'עלייה' לא יהודית מסודן, אריתריאה, אוקראינה וכל מדינה על הכדור, רק כדי 'לאזן' את 'השחורים' המקומיים, החרדים, הדתיים ואפילו המסורתיים.

אנשי המחנה שממול ישמחו למשל, שמדינת ישראל תהיה חופשיה מכל מגבלה בכל נושא במרחב הציבורי, משהו שקרוב להפקרות.

בקיצור, כל מה שבנימין נתניהו ראש הממשלה פועל למענו, הם נגד, וכל מה שהוא פועל נגדו, הם בעד. כל התורה כולה על רגל אחת.

 

המגרש המשפטי

עכשיו נעבור למגרש המשפטי, כביכול. אז ככה. לא משפטי, ואפילו לא כביכול.

אני עומד משתומם וחסר מילים מהדרך המתוחכמת והפתלתלה בה כופים עלינו לצעוד בה. מה שברור לכל ילד שקודם יש היריון ואחר כך לידה, לחבורה הזאת זה ממש לא ברור. להם כבר יש 'ילד' ביד, ועכשיו מנסים להכניס להיריון בכח את המעורבים. חברים, זה לא הולך. יש סדר כרונולוגי לכל דבר, בטח בתחום המשפט, והעובדה שאתם מפמפמים בכל משפט שני את המילים "כתב אישום" "שוחד" "עד מדינה" "התיק סגור" ועוד כהנה וכהנה מושגים מעולם המשפט, זה לא יקצר את הדרך בין מה שמנסים להאשים בו את נתניהו ובין תוצאות הבדיקה שהמעשים שמנסים לייחס לו, אכן הוא עשה.

 

התקשורת

מהמגרש המשפטי אנחנו קופצים למגרש הלא פחות חשוב, ואולי הדומיננטי בימים אלה, התקשורת. מגרש שנושק למגרש המשפטי ורובץ שדוד תחת פטישו.

מבחינתי, התקשורת (…וסליחה על ההכללה) נמצאת באחת מתקופות השפל שלה. נתחיל בזה שרבים מהעיתונאים, הפרשנים והמגישים, מרשים לעצמם לחצות את קווי המגרש התקשורתי ולנקוט עמדה אקטיבית וחד צדדית בכל הקשור לבנימין נתניהו. יותר ויותר מגישים 'עפים על עצמם' מרשים לעצמם לדבר בחוסר כבוד המתבקש לתת למי שהם מסקרים או מראיינים, וממש פוגעים בכבודו של המדווח, ובמקרה שלנו בנימין נתניהו ובני משפחתו. מסתבר, שהתקשורת מלאה בעיתונאים רדודים וצרי אופקים דבר המביא אותם להתנהג על פי נורמות של טוקבקיסטים ובעלי בסטות בשוק.

ועוד דבר. פרשנות אינה הבעת עמדה ומאווים אישיים ביחס לנושא הנדון, אלא, הבעת דיאגנוזה המבוססת על הכרת החומר (אף אחד לא יודע מה יש באמת), ניתוח כלל הנתונים וקביעת הערכה באשר למצב העכשווי והמגמה שלדעת הפרשן אמורה להתפתח בטווח הקצר.

מה שקורה בפועל, זו הופעה מתלהמת של ה'פרשנים' וה'עיתונאים' זחוחיי הדעת, המביעים משאלות לב ותו-לא.

ונסיים בשאלה. מי מהקוראים מהמחנה שממול שהגיע עד הלום לא ייצא מקופח: ראשית, אני לא יודע ולא מכיר את העובדות לאשורן. שנית, בגלל מה שמופיע בסעיף הראשון, אני בוחר ללכת בדרך המלך ולחכות לתוצאות. כן, ובאשר לאמונה, אני מאמין לבנימין נתניהו.

 

"10, 20, 30, 40. מי שלפני ומי שאחורי

הוא יהיה 'היושן'"

נראה לכם מקרי, מספרי התיקים?! תיק 1000, תיק 2000 ושלושת אלפים וארבעת אלפים, מה הבעיה לקרוא לתיקים, תיק מספר 1, תיק מספר 2, 3 ו-4 וכו'?!

אלא מה, כאשר אומרים באלפים, זה מעצים ומגדיל את אפקט החשד והרתיעה מפני ה'חשוד', מספרים בומבסטים כאלה.

ולכן כהצעת פשרה, אני מציע, לקרוא לתיקים 'תיק 10, 20, 30, 40, לפחות נוריד מספר אפסים… כמו שהיינו עושים במשחק המחבואים. זה גם קל וגם קרוב למציאות…משחקי מחבואים.

 

 

חפץ מיותר, ניר

תראו מה זה עולם הפוך. עד מדינה, בו משתמשת המשטרה כדי להפליל חשוד עוד לפני שהגיע לבית המשפט ואשמתו הוכחה, הופך להיות חסין ומאותרג וחביב התקשורת, למרות שהוא הודה למעשה שהוא עבריין. עד המדינה הודה שהוא העבריין, אבל מי שחוטף את הריקושטים, הוא אחד שלא בטוח שיש ראיות כלשהן שהוא עבריין.

אמרנו, עולם הפוך.

 

 

סאלח, כאן זה ארץ ישראל

אחרי צפייה בפרק השלישי בסדרה של היוצר דוד דרעי, התחזקתי בעמדה שהמדינה חייבת לתקן את העוול כלפי עדות המזרח והמרוקאים בראשם, ולעשות מעשה, מעשים.

האמת? לא יודע מהיכן להתחיל, כי הרשימה ארוכה, ארוכה מאוד.

הנה מספר נושאים, לא לפי סדר חשיבותם:

מערכת החינוך חייבת לאזן את דמויות המופת עליהן לומדים ילדי ישראל. סופרים, משוררים, אנשי רוח, פורצי דרך, נשים, רבנים והוגים מקרב עדות המזרח.

בנק ישראל חייב להטביע מטבעות ושטרות כסף עם דמויות המופת מבני עדות המזרח, בכל התחומים, לא רק סופרים ומשוררים.

הות"ת (הועדה לתכנון ותקצוב) במועצה להשכלה גבוהה חייבת להעמיד מלגות מיוחדות לסטודנטים בתארים המתקדמים אם אי ודוקטור לחקר ופרסום אנשים ונשים בקרב בני עדות המזרח שפעלו בכל תחומי החיים.

מדינת ישראל חייבת להשקיע משאבים משמעותיים בישובים דוגמת קריית שמונה ועיירות פיתוח בהם 'נשפכו' העולים מצפון אפריקה ומדינות האיסלם, בהעצמת החינוך, התרבות והפנאי.

מדינת ישראל חייבת להתקין תקנות להקלה במיסוי לתעשיינים ויזמים אשר יחליטו להעתיק מפעלים, ובראשם מפעלי היי-טק, לישובים דוגמת קריית שמונה ואחיותיה.

מדינת ישראל חייבת לעבור מדיבורים למעשים ולשפר את כל, את כל תשתיות החיים בישובים הללו.

המדינה חייבת לעשות זאת, לא רק ככפרה על מעשי חלק מאבותיה בישוב הארץ והעוול שנגרם לאבותינו, אלא כמשימה לאומית שבסופה, לא רק ייעשה צדק היסטורי עם בני עדות המזרח, אלא תיסלל דרך חדשה לבנייתו של העם היהודי בארץ ישראל, אחרי שלושת אלפי שנים.

 

 

אהבה הדדית

קורת הרוח לה זוכה מדינת ישראל מגיעה לעיתים ממקומות בלתי צפויים.

מה שמדינת ישראל והפוליטיקאים שלה לא עשו, אמר ועשה נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ, בעקבות החוק הפולני. ראשי מדינת פולין הוכרזו כ'אישיות בלתי רצויה בארצות הברית'.

והדובדבן של ההתנהלות האמריקאית המרעננת, היא ללא ספק השגרירה באו"ם ניקי היילי.

הנשיא ושגרירתו מאזנים במעט את הרוח הרעה והארסית הנושבת מחוגים מסוימים בימים אלה ברחבי העולם, רחבת תיאטרון הבימה

אולי יעניין אותך

Bottom ad